Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

carterpan

vragen over de T4
Plaats reactie
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

carterpan

Bericht door daimen »

hallo ik heb lekkage bij mijn carterpan van mijn aab moter, nu zullen ze mijn andere bus slopen dit is een 1.9 td abl past deze caterpan onder de 2.4d aab.
verder is mijn vraag is een caterpan makelijk te monteren hoor namelijk verschilende verhalen.

MATJE ER ZITTEN NOG 2 GOEDE STOELEN IN JE MAG ZE WEL OP KOMEN HALEN
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: carterpan

Bericht door bartt4 »

gaat niet passen. maar caretrpan vervangen is wel te doen. Olie er uit boutjes losdraaien, beetje wrikken. schoonmaken nieuwe pakking, en terug monteren
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: carterpan

Bericht door Roger B. (11)61 »

De 2,4 motor (5 cilinders) is (uiteraard) langer dan de 1,9 (4 cilinder) alleen daarom kun je er van uit gaan dat het niet past, buiten het totaal ander motorontwerp dat het erg onwaarschijnlijk maakt dat de carterpan gelijk zou zijn.

Lekt ie aan de pakking of het je een scheur in het carter? bij pakkinglekkage gewoon pakking vervangen (of de oude met vloeibare terug zetten) anders moet er inderdaad een nieuw carter onder (ebay/sloop (hier in NL) pakweg 50-70 euro)

aan beide uiteinden zitten boutjes die wat lastig te vinden/bereiken zijn met name aan de vliegwielzijde!

is al vaker over gesproken hier
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie