Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rubbers achterruiten T4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
darkdream
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:08
Contacteer:

Rubbers achterruiten T4

Bericht door darkdream »

Nu na 10 jaar zie ik dat onderaan de rubbers op de ruiten van m'n achterdeuren dikke proppen ontstaan, als ik er op duw hoor ik een knisperend geluid, lijkt me roest.
Iemand hier ervaring mee, kan ik die rubbers eraf halen en vervangen of eraf halen en niet vervangen?
Wie weet een oplossing? :werkaanT4
Keep your shiny side up!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33899
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Multivan Generation »

Dat heeft/krijgt iederen T4 met deurtjes achter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Johan191 »

Rubber loshalen, troep er uit peuteren en weer vast maken met zwarte kit.
Ik heb gisteren zitten zoeken in het forum en vond er genoeg over. Moet er namelijk zelf ook met het rechter deurtje aan de gang.
Oftewel gebruik even de zoekfunctie van het forum, en je vindt er genoeg over.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

is oxidatie van metaalstrip IN de rubber, is al vaker besproken.......
zoekfunctie-weetjewel.gif
:toppie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
darkdream
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:08
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door darkdream »

OK, zocht weer niet de makkelijkste weg, ga meteen op zoek!
:driveT4
MMmm, wat artikelen gelezen, maar ik wil het eigenlijk toch zelf doen, moet ik die ruiten dan eraf halen?
Keep your shiny side up!
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door henkru »

Ja de ruiten moeten eruit je kan niet het rubber eruit halen en dan vervangen.
Nieuw rubber bij de dealer 48 euro en ik laat het volgende week bij autotaalglas doen 55 euro ex BTW en incl. rubber.
Daar ga ik zelf niet voor aan de slag.
Betreft 1 raampje.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Johan191 »

Ik ben vandaag even bezig geest met het rubber. Tjonge jonge het enig wat er binnen in het rubber over was was een soort alluminiumpoeder.
Maar het is bij mij ook niet rondom, alleen de buitenste rand. Is dat rubber niet gewoon gedeeltelijk te vervangen dus op de rol te koop met een lengte van ongeveer 30 cm ?? Meer heb ik niet nodig. Het resultaat van opnieuw plakken van het lege raamrubber met kit vind ik niet echt geweldig.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Ron Mokum 383 »

Ja Johan nieuw is altijd mooier, maar dat deel waar de aluminium strip inzit is een ander profiel als wat er om je raam loopt en toch is het uit een stuk.
Zoals ik het gedaan hebt is het redelijk goed gegaan, dat deel wat je open gesneden hebt met een raamkit opvullen, dan een plankje er tegen aan klemmen met een houtklem en dan zo laten drogen, nadien het overtollige kit weg snijden.
Het is niet als nieuw maar beter als het was, het rubber heeft namelijk de vorm aangenomen van het gezwel (verdikking) en dat krijg je niet weg.
Het is jammer en raar dat je het rubber niet kan monteren zonder je raam eruit te halen, is het rubber dan mee gelijmt?

Succes ik blijf het volgen
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door René »

Ik heb rubbers zonder aluminium strip, dus bij mij gebeurd het niet meer, zo zie je maar dat sommige veranderingen toch een verbetering zijn.
Origineel VW, verbaasde me ook tijdens het plaatsen dat het zo soepel was en ben toen eens gaan onderzoeken hoe en wat.

René
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door henkru »

Berrie en Rene schreef:Ik heb rubbers zonder aluminium strip, dus bij mij gebeurd het niet meer, zo zie je maar dat sommige veranderingen toch een verbetering zijn.
Origineel VW, verbaasde me ook tijdens het plaatsen dat het zo soepel was en ben toen eens gaan onderzoeken hoe en wat.

René
Zonder het raam eruit te halen of verwijderen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door René »

Er moesten bij nieuwe ramen geplaatst worden, ramen zijn dus losgesneden.
Denk dat het bijna onmogelijk is om de rubbers te herplaatsen zonder het raam te verwijderen, maar dat merk je vanzelf met het verwijderen van het rubber. Als ie vast blijft zitten dan zit ie in de kit, als ie netjes loskomt dan kun je het nieuwe rubber herplaatsen zonder het raam weg te snijden......

Rene
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door m.c van den berg »

wat ik gedaan heb; met een standie mes het rubber door gestoken,van boven naar beneden snijden. Dus nu het rubber los,alleen boven en onder nog vast aan elkaar. dan het allu spul er uit halen, een schoonblazen. Heb het met zwarte kit/ruitenkit weer aan elkaar geplakt,ofwel op de ruit geplakt. ook de zijkanten van de deuren dicht gemaakt, en mooi strak afstrijken. :toppie

Doe niet aan eenkant los snijden, krijg je altijd happen in het rubber.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Johan191 »

Berrie en Rene schreef:Er moesten bij nieuwe ramen geplaatst worden, ramen zijn dus losgesneden.
Denk dat het bijna onmogelijk is om de rubbers te herplaatsen zonder het raam te verwijderen, maar dat merk je vanzelf met het verwijderen van het rubber. Als ie vast blijft zitten dan zit ie in de kit, als ie netjes loskomt dan kun je het nieuwe rubber herplaatsen zonder het raam weg te snijden......

Rene
René, het buitenste deel met de strip zit zeer zeker niet in de kit. deze zit geklemd op de ruit. vandaar dat mijn speurtocht nu is begonnen naar dit soort strip.
Zal wel zoeken zijn naar een naald in een hooiberg, maar wie weet vind ik die naald wel.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Ron Mokum 383 »

Johan ik ben ook zoekende naar een oplossing als ik iets weet dan laat ik het je weten.
Zal wel zoeken zijn naar een naald in een hooiberg, maar wie weet vind ik die naald wel.

Dus dat zijn dan 2 naalden, meer kans :toppie
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33899
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Multivan Generation »

Nou jongens,

succes wens ik jullie toe..
Afbeelding
































































Oja en laat je niet afleiden :knipoog

Afbeelding
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie