Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rubbers achterruiten T4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door SCOTT »

Peter :toppie :toppie :toppie :knipoog :lach
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door SCOTT »

SCOTT schreef:Peter :toppie :toppie :toppie :knipoog :lach



shit, ik heb ook deurtjes :nuts :bifun
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Johan191 »

Voor de scheeps en jachtbouw zijn er zat klem raamrubbers te vinden die sprekend op het klemprofiel lijken wat aan de zijkant van een raam op een achterdeur van de t4 zit. Wie had er ook weer connecties daarin. Ik zal van de week eens even informeren in Arnhem bij een speciaalzaak die hoe kan het ook anders aan de Rijn zit.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door SCOTT »

Johan191 schreef:Voor de scheeps en jachtbouw zijn er zat klem raamrubbers te vinden die sprekend op het klemprofiel lijken wat aan de zijkant van een raam op een achterdeur van de t4 zit. Wie had er ook weer connecties daarin. Ik zal van de week eens even informeren in Arnhem bij een speciaalzaak die hoe kan het ook anders aan de Rijn zit.


Hey Johan,

Probeer hier eens : http://www.rubberhuis.com/

Wij bestellen daar regelmatig voor het werk, en ze hebben veel soorten liggen....
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

SCOTT schreef: http://www.rubberhuis.com/

Wij bestellen daar regelmatig voor het werk, en ze hebben veel soorten liggen....
je woont/werkt niet zo ver van Maastricht begrijp ik?

Die zaak die Johan bedoelt aan de Rijn in Arnhem (als ik de goede voor heb) is een beetje een combinatie van het rubberhuis in Maastricht en het kogellagerhuis in Maastricht. Ik denk dat ie daar wel een end kan komen met wat ie zoekt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Johan191 »

Vlak bij de Doe het Zelf garage Roger. Ik ga er donderdag effe heen. Woensdag eerst een dagje Zwolle.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Johan191 schreef:Vlak bij de Doe het Zelf garage Roger. Ik ga er donderdag effe heen. Woensdag eerst een dagje Zwolle.
Dat helpt......

geen idee waar die DHZ garage is..... weet dat er daar een garage is, maar nooit opgevallen dat dat DHZ is... Maar ik neem aan dat het dezelfde zaak is...langs de Rijn op de kade, pakweg halverwege tussen die drugsboot (dat foeilelijke ding met die zwarte zebra-camouflage waardoor ie alleen maar meer op valt) en die zandhandel op de hoek....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door SCOTT »

Roger B. (11)61 schreef:
SCOTT schreef: http://www.rubberhuis.com/

Wij bestellen daar regelmatig voor het werk, en ze hebben veel soorten liggen....
je woont/werkt niet zo ver van Maastricht begrijp ik?

Die zaak die Johan bedoelt aan de Rijn in Arnhem (als ik de goede voor heb) is een beetje een combinatie van het rubberhuis in Maastricht en het kogellagerhuis in Maastricht. Ik denk dat ie daar wel een end kan komen met wat ie zoekt.
Dat klopt

van het werk uit een dik halfuurtje rijden ...
We hebben er regelmatig rubber nodig om in onze machines in te bouwen ... :toppie
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4 Vervolg

Bericht door Johan191 »

Zo, vanmiddag een metertje rubber zelfklemmend U profiel besteld. Ze verwachten dat het woensdag binnen is. klemt om een ruit van 2 tot 5 mm en is 11,5 mm breed in totaal. Er van uitgaande dat het huidige profiel 12 mm is (gemeten met de duimstok) hoef ik van dat halve milimetertje verschil niet wakker te liggen.
Nou eens kijken of dit de oplossing is voor die lelijke zijkantrubbers. Zodra ik het binnen heb zal ik foto's plaatsen.
De persoon in de zaak had alle tijd, heeft de situatie bekeken zoals het nu zit, en vond het een goed idee voor een strakke nette afwerking.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4 Vervolg

Bericht door henkru »

Johan191 schreef:Zo, vanmiddag een metertje rubber zelfklemmend U profiel besteld. Ze verwachten dat het woensdag binnen is. klemt om een ruit van 2 tot 5 mm en is 11,5 mm breed in totaal. Er van uitgaande dat het huidige profiel 12 mm is (gemeten met de duimstok) hoef ik van dat halve milimetertje verschil niet wakker te liggen.
Nou eens kijken of dit de oplossing is voor die lelijke zijkantrubbers. Zodra ik het binnen heb zal ik foto's plaatsen.
De persoon in de zaak had alle tijd, heeft de situatie bekeken zoals het nu zit, en vond het een goed idee voor een strakke nette afwerking.
Hoi Johan.
Al wat binnen ik ben nieuwsgierig :gekte
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Johan191 »

Zo, ik heb een goede meter van dat spul ontvangen. Maat is goed, keurig versterkt met aluminium profiel. Enig nadeel is dat er heel iets een profielet in het rubber zit. (en dat stond natuurlijk niet in de bestellijst vemeld dat het geen helemaal vlak rubberprofiel was)
Maar goed, moet je beide ramen van je achterdeuren doen, dan weet je niet anders dan dat het zo hoort.
Bij mij was één stuk van 20 cm heel slecht en hing er bijna los aan. Daar heb ik nu even een stukje nieuw profiel tussen gedrukt. Er afvallen zal het niet doen want het klemt perfect.
Ik ga zeker de hele zijkant vervangen, maar ik had niet meer tijd vandaag.
Het profiel klemt prima om de ruit, en valt er keurig achter in de ruimte tussen deur en glas. zoals ik het nu heb met dat kleine stukje wat ik vervangen heb is geen gezicht (glad profiel wat overgaat in een klein beetje geribbeld profiel. Maar voor mij was dit was ook meer een test om te kijken of dit een mogelijk alternatief is.
Voor mij JA !!! Ziet er beter uit dan een opgekit origineel raamrubber die uit fatsoen is. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je het hoekje van het originele raamrubber vast moet kitten. Het is natuurlijk nog even de vraag hoe zich dit houdt, omdat het rubber niet meer één geheel is. Wanneer het originele raamrubber nu gaat krimpen zit je alsnog vast aan een geheel nieuw raamrubber. maar dat zal de toekomst uitwijzen.
Hieronder een paar plaatjes van het profiel. Inclusief verzendkosten was ik € 6,45 kwijt. (daar kun je wel een gokje voor wagen. Er zit nu in ieder geval weer een strak rubber op.
raamrubber1.jpg
(32.88 KiB) 235 keer gedownload
rechter raam onderste stuk, daar zit een nieuw deel
raamrubber2.jpg
(49.18 KiB) 235 keer gedownload
raamrubber3.jpg
raamrubber3.jpg (28.86 KiB) 653 keer bekeken
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1688
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door henkru »

Waar kun je dit bestellen?
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Rubbers achterruiten T4

Bericht door Johan191 »

henkru schreef:Waar kun je dit bestellen?
Scheepvaartwinkel Arnhem.
Scheepvaartwinkel B.V. - Nieuwe Kade 17 6827 AB Arnhem - info@scheepvaartwinkel.com - Tel: +31 (0)26 445 65 97
Wanneer je naar die zaak belt, en zegt dat er gisteren een meneer zelfklemmend rubber U profiel 2 - 5 mm heeft opgehaald voor de achterruiten van een zwarte T4 dan weet die persoon vast wel over wie je het hebt.
Bestelling van mij zal ook nog wel in het systeem staan.
Of ze ook versturen weet ik niet, maar daar kun je altijd naar informeren.
succes
Johan
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Plaats reactie