Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zomerklaar maken

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

zomerklaar maken

Bericht door Reny »

Natuurlijk slechte timing omdat de meeste T4 campers op een zelfbouw weekend zitten, maar gelukkig heb ik geen haast met mijn vraagjes :knipoog

Nu er een nieuwe achterdemper onderhangt, mijn koelvloeistoflekkage is verholpen en ik eindelijk mijn dakrubber heb vervangen ga ik verder met het opknappen van mijn bus.

Roestplekken wegwerken staat op het programma, nu staat er best veel op het forum maar toch heb ik een vraag. En dan wel over de kleur van mijn bus. Mijn bus is van januari 1996 en geimporteerd uit Duitsland(na daar eerst een tijdje te hebben rondgereden :knipoog ). Nu zijn al de stickers weg met de informatie (ook niet onder de zekeringskast en boekje is niet compleet :bonk ). Nu zegt de lijst van Peter (Multivan) dat de enige witte een grijswitte is (kleur 902). Klopt dit?? Dit omdat ik de plekken toch wel in een enigzins gelijke kleur wil hebben :lach

Nu heb ik begrepen dat de enige manier om achter de gegevens te komen van wat op die uitvoeringssticker had moeten staan via een dealer in Duitsland is? Kan iemand mij daarbij helpen, want mijn Duits is bar slecht. Of is er een andere manier?

Verder een vraag over het zeil in het woongedeelte van de camper.Bij de schuifdeurinstap is dit los. Ik krijg het ook niet onder de lip van de instapbak (lijkt wel te kort). Hoort dit gelijmd te zitten? Ik kan nml geen lijmresten terug vinden. Hoe hoort het bevestigd te zitten?

Mijn trommelremmen zijn aardig roestig, nu hebben een aantal mensen (Ron en Peter volgens mij) hun remblokken geschilderd. Kan dat ook met de trommels?? Nu las ik op één of andere tuningsite dat men dit deed met hittewerende verf. Maar hammerite kon toch ook??
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: zomerklaar maken

Bericht door Ron---63--- »

De remblokken heb ik niet geschilderd maar wel de remklauwen :knipoog
Uiteraard kun je de trommels van je remmen ook een kleurtje geven. Is veeeeeeel makkelijker dan remklauwen.... :toppie
Zal mooi staan met open velgen, volgens mij heeft Harry 341 dit ook destijds rood gemaakt. Ik heb het gedaan met gewone Hammerrite hamerslag. Persoonlijk vind ik hittebestendige verf een beetje overdone, maar Peter remt altijd heel erg hard dus de boel wordt lekker warm bij hem :bifun :bifun :bifun
Dus gewoon de staalborstel erop zetten, schuren en in de hammerrite !!
Bijlagen
IMG_4671.jpg
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: zomerklaar maken

Bericht door offline »

Je kleurnummer is bij mijn weten L R 902. Als je bij de dealer navraagd via chassisnr kan hij het je ook vertellen.
Je hebt in deze kleur wel een aantal nuances (in bijna elke kleur trouwens). Het is denk ik het handigste om een stukje goed te poetsen en bij een lokale autoschadehersteller wat verf te kopen. Als zij een apparaat hebben om je kleur te meten zit je er waarschijnlijk goed bij. Vergeet niet om eerst wat epoxy primer te gebruiken om de plaat te beschermen en gebruik harder, ook als je gaat schilderen.

Succes

Offline
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: zomerklaar maken

Bericht door frank884 »

offline schreef:Je kleurnummer is bij mijn weten L R 902. Als je bij de dealer navraagd via chassisnr kan hij het je ook vertellen.
Je hebt in deze kleur wel een aantal nuances (in bijna elke kleur trouwens). Het is denk ik het handigste om een stukje goed te poetsen en bij een lokale autoschadehersteller wat verf te kopen. Als zij een apparaat hebben om je kleur te meten zit je er waarschijnlijk goed bij. Vergeet niet om eerst wat epoxy primer te gebruiken om de plaat te beschermen en gebruik harder, ook als je gaat schilderen.

Succes

Offline
Ik heb ook kleur R 902 (wit 2002) dat staat op de voertuig sticker
in o.a je boekje en op het afschermkapje waar je zekeringen zitten

heb laatst een spuitbus op E bay gekocht
en afgeplakt en wat beschadigingen bijgespoten
en ik vindt het perfect amper kleurverschil ( de bus is ook al 8 jaar) (zon enz)
http://cgi.ebay.de/Autolack-Lackspraydo ... 518fb0973d" onclick="window.open(this.href);return false;

je zult ze ook wel bij de automaterialen handel kunnen kopen
de spuitbus is van MOTIP nummer 45450
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: zomerklaar maken

Bericht door rick_k »

Je kunt je kleur laten lezen bij een beetje autospuiter. Mijn busje moet ook weer aan de antiroest kuur. Nu wil ik over een poos de hele bus overspuiten omdat hij er erg slecht aan toe is (mishandeld door de timmerman voor mij). Maar dat is voor later.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: zomerklaar maken

Bericht door Reny »

@Frank, dat is dus het probleem, die sticker zit er niet bij mij, niet in het boekje en niet onder de afdekkap :knipoog

Het is voor de wielkasten, één dorpel (een stukje) en een butsje op de achterklep (bij de vorige eigenaar waarschijnlijk een fiets tegenaan gezeten). Als de kleur er een nuance naast zit, mwahhhhh

Voor het mooie zou ik mijn bus ook wel willen laten overspuiten Rick, maar dan eerst een nieuwe achterklep enzo......... en wat pecunia's bijelkaar schrapen :knipoog

Ik heb dezelfde kleur hammerite nog staan Ron, gaat dan helemaal goedkomen, ik ben niet zo'n harde remmer :lach

Plan voor de roest is:
weghalen, Fertan of RX spul, primer (eventueel dus die RX10 op kleur) en dan lak. Wanneer gebruik ik de harder? wordt het dan 2 componenten lak? Of gaat het over 1K lak (zoals de motip?) offline (indien online : :knipoog )?
fotogalerij 1120
Plaats reactie