Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen LMM stekker?

vragen over de T4
Plaats reactie
Symon
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:32

Geen LMM stekker?

Bericht door Symon »

Hallo,

Ik ben in het bezit van een T4 ACV 75Kw uit 1996, omdat mijn bus niet echt lekker trekt de laatste tijd en wat minder wordt, ben ik bezig met groot (achterstallig)onderhoud. Daardoor kwam ik op deze site uit :toppie
Heb inmiddels bijna elk artikel gelezen over de EGR. EGR gedeelte heb ik vandaag schoongemaakt en zit erover na te denken om deze definitief af te doppen, maar had nog geen extra pakking daarvoor besteld, dus dat moet nog even wachten.
Na het schoonmaken even een test ritje gemaakt in de hoop dat het busje weer wat vlotter was, maar helaas totaal geen verschil. In de loop van de week ga ik op mijn werk even een RVS roetkat vervang stukje maken, in de hoop dat deze enigszins verstopt zit.

Nu was ik aan het kijken naar de LMM maar nu blijk ik wel een LMM te hebben(Pierburg met artklnr. 7.18221.01) maar daar zit geen stekker in...?! Ding is ook nergens te vinden.
Nou is mijn vraag min of meer, kan het zijn dat die niet nodig is? Lijkt me sterk, omdat er wel een LMM opzit, beetje vreemd om deze er wel op te zetten zonder dat die nodig zou zijn?


Symon


Stel me zo wel even voor in het daarvoor bestemde topic
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Geen LMM stekker?

Bericht door Roger B. (11)61 »

kan zijn dat de stekker ergens met een dummy LMM met daarin een diode weggestopt ligt, dan schijn je de motorcomputer te laten denken dat de LMM maximale luchthoeveelheid meet en krijg je dus veel diesel (wat de prestaties weer positief zou beïnvloeden.)

maar een 102 PK 1996 heeft standaard er echt wel een stekker op zitten, kabel ervan loopt over de naad tussen distributiekap en kleppendeksel ongeveer van voor naar achteren naar de LMM...(bijrijderskant)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie