Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trekhaak monteren, lastig? kosten?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cj170
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:06

Trekhaak monteren, lastig? kosten?

Bericht door cj170 »

Hallo,
In maart heb ik zelf een t5 camper uit Duitsland geïmporteerd. Toen ik de auto kocht zat er een trekhaak op met vaste kogel. Die heb ik eraf laten halen omdat de T5 net in de garage kon zonder trekhaak.

Nu blijkt dat ik toch graag een trekhaak wil hebben (dom dom :muur ) om een fietsendrager op te doen.

Ik heb een paar vragen:
Veel bedrijven vragen gauw rond de €500,- voor de trekhaak met afneembare kogel en montage (alle bedrading en 13 polige contactdoos liggen er nog en is nog aangesloten).

Weet iemand waar het goedkoper kan?

Is het veel werk om zelf te doen?

Heeft iemand een montagebeschrijving?

Bedankt
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Best makkelijk om zelf te doen. Montagebeschrijving zit bij een nieuwe trekhaak maar het wijst zichzelf.
Probeer hetzelfde merk terug te monteren i.v.m. de reeds aanwezige gaten, die zijn bij een ander merk niet noodzakelijk gelijk.
Gebruikersavatar
cj170
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:06

Bericht door cj170 »

Probeer hetzelfde merk terug te monteren i.v.m. de reeds aanwezige gaten, die zijn bij een ander merk niet noodzakelijk gelijk.
Dat is even een probleem, in Duitsland is de trekhaak verwijderd. :lach
heel misschien kan ik nog achterhalen welke het is maar de haak die verwijderd was had een vaste kogel en de nieuwe moet te verwijderen zijn

groet,
cj170/235
Hartelijke groet
cj170

http://www.californiacoach.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

10 tegen 1 een westfalia
leasebus
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2007, 23:17

Bericht door leasebus »

Hallo,

Ik heb voordat ik onder de T4 een trekhaak ging monteren even op de site van één van de fabrikanten van trekhaken gezocht,en daar een duidelijke instructie voor 't monteren gevonden! even zoeken en je hebt de instructietekeningen zo gevonden!

succes!
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Bericht door ferry395 »

de montage gaten zijn altijd standaard van fabriek af dus zijn altijd gelijk ( tenminste dat is mijn ervaring met achteraf inbouwen ) dus is zeker makkelijk te doen gr ferry
Plaats reactie