![Afbeelding](http://i330.photobucket.com/albums/l406/jos_br/uitdraai300.jpg)
Jos.
en dan wel een AJT naar 200+ pk opschroeven en dat op een AFK bak loslaten? Als je toch een andere bak koopt, koop dan een 150pk bak, die kan meer koppel en vermogen aan.....rene930 schreef:, het moet ook allemaal betrouwbaar blijven omdat het mijn bedrijfsauto is.
De GT2260V spoolt juist iets tè rustig op..........rene930 schreef:Toch wil ik het eerst proberen met de bak van een acv, ik wil max 500nm en dat moet deze bak wel aankunnen denk ik.
Met de 150 pk bak zit je ook weer met de aandrijfassen, fusee huizen, remmen e.d.
Andere remschijven en blokken staan ook op de planning, dit is niet mijn eerste project dus ik weet hoe belangrijk dit allemaal is.
Mijn doel is eigenlijk 210-230 pk en 450-500nm.
Ik kan er wel een 150pk turbo op zetten en die op zijn max laten draaien, maar ik heb slechte ervaringen met turbo's die max draaien.
De GT2260V kan met gemak 230 pk halen, spoolt lekker rustig op en gaat lekker lang mee.
Als een turbo lekker rustig spoolt dan rijdt de auto ook een stuk relaxter, spoolt de turbo meteen naar max dan heb je meteen wielspin.
Zeker in een bus die beladen 2500kg weegt en in een land waar het regelmatig regent probeer ik hier rekening mee te houden.
Ik denk dat het wel mee valt met spullen die de geest gaan geven, alles is stuk te krijgen, zelfs een 1.9D
Het ligt er helemaal aan hoe je er mee omgaat![]()
Naar mijn idee is de T4 een hele sterke bus, ik rijdt hem al 5 jaar vol beladen, max verlaagt en er is nog nooit iets stuk gegaan
Ook heeft een vaste (niet verstelbare) turbo een optimum aan druk en dus rendement wat hij goed kan leveren.De GT2260V kan met gemak 230 pk halen, spoolt lekker rustig op en gaat lekker lang mee.
Deze motor is in de basis een 130pk pd motor. Kop is bewerkt, nokkenas, verstuivers, uitlaat, intercooler en natuurlijk de bewerkte GT2260V. Software is op maat gemaakt bij JD Engineering,Multivan Generation schreef:Ik denk dat er wel enige nuance gelegd mag worden.
Een turbo geeft geen pk's af, maar gecomprimeerde lucht in een hoeveelheid Bar.
Dit in combinatie met andere aanpassingen kan tezamen meer pk's opleveren.
Dit naar aanleiding van:Ook heeft een vaste (niet verstelbare) turbo een optimum aan druk en dus rendement wat hij goed kan leveren.De GT2260V kan met gemak 230 pk halen, spoolt lekker rustig op en gaat lekker lang mee.
Zeg dat een ACV turbo gewoon goed presteert tot 1,1 bar.
Daarbij is de verhouding tussen de druk en de warmte nog fatsoenlijk.
Daarboven (boven de 1,1 bar) komt er naar verhouding meer warmte vrij, en is naar verhouding het rendement dus weer iets lager.
Dit kan natuurlijk voor een deel teniet gedaan worden door een verbeterde terugkoeling.
@ Josbr,
bij het diagram staat dat er uitgegaan is van een PD motor en je schreef een viercylinder.
Van welke basismotor ben je uitgegaan, en welke andere veranderingen als turbo etc zijn er uitgevoerd?
Zie ook dit topic:So Jungs wie versprochen mal ne kleine Liste wie die 300PS zu schaffen sind.
Übrigens Pohlen-Racing hat einen 2,5 TDI VP mit 220KW und 500NM in einem Bora in der VLN Rennserie gefahren.
Einspritzsystem
260er Düsen
12mm HD-Teil
Motorblock
originale Kolben sind stabil genug
H-Schaft Pleule (baugleich 1,9TDI VP) mit Kolben auswiegen
Kurbelwelle polieren und feinwuchten
wenn möglich verstärkte Lager und Pleulschrauben
halt klassische Stabilisierungsmasnahmen
Zylinderkopf
Kanäle vergrößern und polieren
Ventilsitz einglätten
Stehbolzen (Rennsportteile) statt Kopfschrauben
Kopfdichtung verstärkt (Kupfer gelasert)
Turbo
Der GT2359V müßte reichen wäre denk ich groß genug aber nicht zu groß, hat bei mir im C30 AMG für 276PS und 614NM gereicht bei orginaler Hardware.
Abgassystem
min 76mm ohne Kat
Stoßaufladungskrümmer
Getriebe
verstärken und verlängern
stärkere Kupplung (Sachs-Racing) !organische Beläge!
Einmassenschwung ist ein Muß da ZMS nicht hält
Bremse
6 Kolben Porsche Cayenne dürfte gut gehen
Sonstiges
wassergekühlter LLK
Wassereinspritzung
Ölkühler
Softwareabstimmung auf Prüfstand
alle Lager erneuern wenn möglich verstärken
So hoffe ich hab jetzt nix vergessen.
Ist auf jeden Fall ein mega Aufwand aber machbar.