Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe regels voor camper?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door Harry62 »

Ron---63--- schreef:Harry: het is dus RDwkeuringmeester afhankelijk allemaal?? Ik wil natuurlijk wel gewoon gordels achterin hebben, ondanks dat het tegenwoordig niet meer verplicht zou zijn. Ik ga voor veiligheid. Ik heb trouwens een mail gestuurd naar Aartsinbouwstation :knipoog
Bedoel je niet Aartcamperinbouw? Die ken ik wel :zwaai

Nee de eisen zijn overal hetzelfde, alleen weet ik dat ze deze wel verschillend intrepeteren (Om er maar eens een moeilijk woord in te gooien)

Als je de standaard gordelaansluiting gebruikt , heb je de meeste kans op meer zitplaatsen op het kenteken..
En net wat Matje zegt de goedkoopste shit kan er in als het maar aan die standaard eisen voldoet.
Vaak ga je toch buiten koken, wassen, enz. Het moet er nu eenmaal in.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door Ron---63--- »

Peter: Hieronder ff wat gegevens....
Voertuigsoort Bedrijfsauto
Handelsbenaming is "T4 Caravelle DC TDI"
Identifcatienr WV2.......
Dan wat blablabla :knipoog
Bruto bpm 000000 euro (?)

De bedoeling is dat we idd goedkoper willen rijden (toch niet nomaal meer 133 euro/maand :muur ) maar we willen ook gaan kamperen met de bus.

Harry: juistja die bedoel ik :toppie Ik zal straks ff bellen.
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door René »

Ron,


In jouw geval zou ik voor een volwaardig California interieur gaan met een verlengd hefdak.
Een extra 2 zits bankje in de rail en je hebt achter 4 zitplaatsen je bus heeft er ruimte genoeg voor.

Afbeelding

Maar ja dan loop je aardig in de kosten maar is het wel waard.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door René »

Klein custom made keukentje erin waar alles in past

Afbeelding

Afbeelding

Rene
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door Multivan Generation »

Ron---63--- schreef:Peter: Hieronder ff wat gegevens....
Voertuigsoort Bedrijfsauto
Handelsbenaming is "T4 Caravelle DC TDI"
Identifcatienr WV2.......
Dan wat blablabla :knipoog
Bruto bpm 000000 euro (?)

De bedoeling is dat we idd goedkoper willen rijden (toch niet nomaal meer 133 euro/maand :muur ) maar we willen ook gaan kamperen met de bus.

Harry: juistja die bedoel ik :toppie Ik zal straks ff bellen.
Bruto BPM bedrag is dus 0000 Euro,
dat betekend dat er nog rest-BPM afgedragen moet worden!!

Voor hoeveel mensen wil je zitplaatsen en slaapplaatsen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door Roger B. (11)61 »

BPM op een caravelle zal toch snel zo'n 11.000 euro geweest zijn, minimaal 1100 euro nog af te dragen dus...... dat is het eerste kwart van die 4 a 5 duizend waar je op moet rekenen...........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door Multivan Generation »

ik ga daar niet op gokken,
dat is een afweging die hij zelf moet maken he..

Ik heb al wel wat ideeën waarmee hij het een en ander(slaapplaatsen relatief eenvoudig kan bereiken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door Roger B. (11)61 »

nee ik bedoel dat ombouwen naar een goed bruikbare camper snel 4 a 5 duizend kost, zoniet meer.... die BPM naheffing is minimaal 10% van het originele BPM bedrag en moet je wel bij de kosten van de ombouw meetellen....

en dat je dat als het puur om die besparing van de maandelijkse kosten gaat wel even reëel naar moet kijken of je de investering wel terug verdient daarmee, oké een T4 camper is ook meer waard, maar dan moet ie wel NETJES zijn omgebouwd, anders is de meerwaarde sterk afhankelijk van de gek die er voor komt kijken.

133 per maand is 1596 per jaar, 75% besparing is dus 1200 per jaar...... Stel dat je de ombouw heel netjes aanpakt en dat dat ook nogeens 7000 euro kost, plus die 1100 (of meer!!) BPM is dus ruim 8000 euro.......die 8000 euro investering moet je dus eerst terug verdienen voordat je goedkoper gaat rijden...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door Dirk/970 »

die 8000 euro investering moet je dus eerst terug verdienen voordat je goedkoper gaat rijden...
Je moet daarvoor plusminus 1000 euro per jaar rekenen voor je de ombouw terugverdiend hebt. Je kan er beter gewoon van gaan genieten dat je een camper hebt :yes :campingT4 :bbq :proost
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door Harry62 »

De kosten van de BPM kun je niet op besparen. Maar de kosten van de inbouw kun je wel drukken.
Dakje van MacMol, eigenbouw kastje met wasbak en kookplaat en een afgesloten kast, een bedbank en een tafeltje.

Lijkt in eerste instantie veel geld maar daarna ga je elke maand 'besparen' , en je hebt een camper :yes

Je kan later altijd nog voor wat meer comfoor gaan en opties wat veranderen.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Nieuwe regels voor camper?

Bericht door Ron---63--- »

Heren allemaal bedankt voor het meedenken.
De restBPM zal rond de 1500 euro zijn schat ik.
Ik wil dus 4 slaapplaatsen hebben dus ik ontkom niet aan een hefdak he (wat is de draagkracht van zo'n bed?)
Zo'n kastje van Rene is natuurlijk goed genoeg. Koken gaan we dan toch doen in de bustent mettertijd
Zelf had ik ook nog een mooi indeling gezien met klapdak andersom, het zogenoemde Carthago model.
Kun je ook nog voor nood ff een fiets meenemen weetjewel, voor dagelijks gebruik in geval van een lekke band ofzo :toppie
http://www.hoswa.nl/?page_id=85&pid=54" onclick="window.open(this.href);return false;

Het kost inderdaad aardig wat duiten maar je hebt wel het gemak van een camper natuurlijk :campingT4 en niet meer :camping
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Plaats reactie