Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koppelingsprobleem ACV
Koppelingsprobleem ACV
Hallo,
Mijn T4 2.5 TDI california uit 2003 heeft het volgende probleem. Gisteren rijd ik de oprit van de snelweg op en mijn koppeling slipt door. Stomverbaasd was ik daar de bus pas 66000km gelopen heeft, geen aanhangers trekt, en ik absoluut geen pedaalridder ben. Bus is wel gechipt maar dat moet geen grote invloed hebben lijkt me. Later op de snelweg heb ik bij een snelheid van ongeveer 70 in de 5 volgas gegeven en toen was hetzelfde het geval. Koppeling slipte nog steeds. Het gevoel in het pedaal lijkt ook iets anders. Ik gok op een drukgroep die wat protesteert. Echter bij de rit die ik vanochtend maakte slipt de koppeling niet meer. Wel raar.
Ik heb 2 vragen:
Heeft iemand dit eerder meegemaakt m.a.w. wat is er aan de hand?
Is het mogelijk om vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep van een 150 PK model te monteren ipv een ACV (102PK)?
Alvast bedankt voor je reactie.
Greetz, Peter
Mijn T4 2.5 TDI california uit 2003 heeft het volgende probleem. Gisteren rijd ik de oprit van de snelweg op en mijn koppeling slipt door. Stomverbaasd was ik daar de bus pas 66000km gelopen heeft, geen aanhangers trekt, en ik absoluut geen pedaalridder ben. Bus is wel gechipt maar dat moet geen grote invloed hebben lijkt me. Later op de snelweg heb ik bij een snelheid van ongeveer 70 in de 5 volgas gegeven en toen was hetzelfde het geval. Koppeling slipte nog steeds. Het gevoel in het pedaal lijkt ook iets anders. Ik gok op een drukgroep die wat protesteert. Echter bij de rit die ik vanochtend maakte slipt de koppeling niet meer. Wel raar.
Ik heb 2 vragen:
Heeft iemand dit eerder meegemaakt m.a.w. wat is er aan de hand?
Is het mogelijk om vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep van een 150 PK model te monteren ipv een ACV (102PK)?
Alvast bedankt voor je reactie.
Greetz, Peter
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
- René
- Berichten: 5280
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Koppelingsprobleem ACV
150pk past niet, andere diameter
Mogelijk kan ook zijn olie lekkage van je price as. Oliekerring KAN defect zijn.
René
Mogelijk kan ook zijn olie lekkage van je price as. Oliekerring KAN defect zijn.
René
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppelingsprobleem ACV
Heb ik ook al gehad , en een lekkende keerring was de oorzaak .Peter73 schreef:Hallo,
Mijn T4 2.5 TDI california uit 2003 heeft het volgende probleem. Gisteren rijd ik de oprit van de snelweg op en mijn koppeling slipt door. Stomverbaasd was ik daar de bus pas 66000km gelopen heeft, geen aanhangers trekt, en ik absoluut geen pedaalridder ben. Bus is wel gechipt maar dat moet geen grote invloed hebben lijkt me. Later op de snelweg heb ik bij een snelheid van ongeveer 70 in de 5 volgas gegeven en toen was hetzelfde het geval. Koppeling slipte nog steeds. Het gevoel in het pedaal lijkt ook iets anders. Ik gok op een drukgroep die wat protesteert. Echter bij de rit die ik vanochtend maakte slipt de koppeling niet meer. Wel raar.
Ik heb 2 vragen:
Heeft iemand dit eerder meegemaakt m.a.w. wat is er aan de hand?
Is het mogelijk om vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep van een 150 PK model te monteren ipv een ACV (102PK)?
Alvast bedankt voor je reactie.
Greetz, Peter
Een koppeling van een 150Pk monteren op een ACV , heeft in mijn ogen geen nut want de ACV koppeling kan véél meer aan dan de standaard chip
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Koppelingsprobleem ACV
Zoals al eerder geschreven,
de koppelingsplaat en drukgroep van een 150 PK gaat niet passen,
omdat de diameters van de 150 PK spullen veel groter zijn..
228 mm voor de 102 pk en (ik dacht) 240 mm voor de 150 pk..
de koppelingsplaat en drukgroep van een 150 PK gaat niet passen,
omdat de diameters van de 150 PK spullen veel groter zijn..
228 mm voor de 102 pk en (ik dacht) 240 mm voor de 150 pk..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Koppelingsprobleem ACV
Als ik het vliegwiel mee zou pakken maakt het diameterverschil toch niet uit? Kan me niet herinneren ofdat de bakhuizen verschillend van grootte zijn. Of heb ik dat mis?
Lekkage van een keerring? Dan neem ik aan dat het de achterste krukaskeerring is? Of zit er nog meer in die buurt?
Gr. Peter
Lekkage van een keerring? Dan neem ik aan dat het de achterste krukaskeerring is? Of zit er nog meer in die buurt?
Gr. Peter
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Koppelingsprobleem ACV
Bakhuis is inderdaad groter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Koppelingsprobleem ACV
Al doende leert men.Multivan Generation schreef:Bakhuis is inderdaad groter
bedankt.
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Koppelingsprobleem ACV
Een mogelijke oplossing voor je "probleem" zou kunnen zijn, om een verzwaarde koppelingsset van bijvoorbeeld Sachs te monteren
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Koppelingsprobleem ACV
De standaard ACV koppeling kan tot 500 Nm aan, en die red je bij lange na niet met een chipje...
Pk's zijn niet zo belangijk want het gaat bij een koppeling om draaimoment.
Je kan ook nog gewoon een beetje een moeizaam terugkerende hoofdcilinder gehad hebben. Of idd een lekke kering.
mvg Rick
Pk's zijn niet zo belangijk want het gaat bij een koppeling om draaimoment.
Je kan ook nog gewoon een beetje een moeizaam terugkerende hoofdcilinder gehad hebben. Of idd een lekke kering.
mvg Rick
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: Koppelingsprobleem ACV
Een tweede rede dat een 150 pk koppeling niet past , is dat de priseas van een 150 pk bak dikker is ( grotere diameter)
Prise as van een 88 pk en 102 pk zijn wel gelijk.
Chris
Prise as van een 88 pk en 102 pk zijn wel gelijk.
Chris