Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deurrubber kapot

vragen over de T5
Plaats reactie
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

deurrubber kapot

Bericht door william 108 (T5) »

Hallo WJWers,
Van onze T5 is bij het linkervoorportier het deurrubber gescheurd aan de bevestiging in het midden van de instapbak. Ik zag van de week op de instapbak een roestbruine verkleuring. Bij het terugdrukken van de deurrubber zag ik dat het rubber was afgescheurd en dat ik zo op de behoorlijk verroeste metalen strip keek waarmee deze is bevestigd. Aan de buitenzijde van het rubber is in het geheel niets te zien. T5 is van nov. 2004 en heeft net 50.000 privé kilometers gereden. Auto staat altijd droog in garage. Ik vind dit redelijk snel. Volgens mij raak ik het rubber niet met instappen. Zijn er meer WJW-ers die hier last van hebben? bekend probleem? Zo ja, wil ik proberen om dit onder coulance gerepareerd te krijgen. Alvast bedankt voor jullie reacties.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Deze rubber zijn bij mij nog net binnen de garantieperiode vervangen. Ik had dit even gecontroleerd na een melding van een wjw-er hierover op het forum.
Afbeelding
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Bericht door marko t5 114 »

ook ik las het eerder op het forum en de rubbers zijn bij mij vervangen.
Mijn bus staat altijd buiten en ik heb ook geen idee waar het vocht (en dus de roest) vandaan komt. Bus is net twee jaar oud. (maar ik ben er nog steeds net zo blij mee als op de eerste dag!)
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Had het ook met mijn T5....een en al roest eronder!
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Bericht door Louis »

Een scherpe rand op de treeplankbekleding kan door belasting bij het uit- en instappen de rubber bekleding op de metalen rand afschuren.

Rubbers vervangen en rand van treeplankbekleding bijwerken anders gebeurt het weer.
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

deurrubbers

Bericht door william 108 (T5) »

dank jullie wel voor de snelle antwoorden.

voordat ik de vraag stelde heb ik met de zoekfunctie gezocht op deurrubbers, maar daar kwam ik niet verder mee. (ik vermoed dat dit in het vorige forum staat).

Ik ga van de week maar eens langs de dealer en horen wat hij te bieden heeft.
De tip van de instapbak laten controleren voor vervanging neem ik mee.
De afloop horen jullie nog.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

wat anders.........

Bericht door vaniac »

crafter koerier schreef:Had het ook met mijn T5....een en al roest eronder!
Hallo Andy,

Jij rijdt nu al een tijdje in de nieuwe Crafter, maar hoe is het comfort eigenlijk in vergelijking met de T5? Geluid, zitpositie, vering, wegligging??????
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

deurrubber kapot (update)

Bericht door william 108 (T5) »

Van de week even bij de dealer geweest.
Hebben de zaak geschouwd en fotos gemaakt.
Zaak moet worden voorgelegd aan PON.
Van belang is ook de uiterlijke staat van de bus. Nu, met 50.000 prive kilometers zal dat het probleem niet zijn.
Nu is het wachten op bericht. Jullie horen nader zodra er nieuws is.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
Plaats reactie