Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

vragen over de T4
Plaats reactie
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

Bericht door rs1600 »

Nu ik een scheur zie id drukslang van de turbokoeler, begrijp ik ook het vreemde sissende geluid vd turbo.
Wie weet waar ik vervangende drukslangen kan krijgen voor een T4 TDI 1996 met ACV blok en de prijs??.
Die van mij is als je ervoor staat rechts van de bovenste koeler gescheurd.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

Bericht door Roger B. (11)61 »

denk dat je de slang in juiste maat en vorm alleen bij VW zult vinden (nieuw dan), lijkt me geen artikel dat bij de automaterialenhandel te koop is.

prijs? bel eens een dealer zou ik zeggen, vraag naar het magazijn en vraag wat de slang van intercooler naar inlaatspruitstuk kost.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

Bericht door rs1600 »

Zal ik morgen doen Roger. Ben benieuwd. Zal tevens Duitsland bellen voor een prijsvergelijk.
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

Bericht door rs1600 »

Inmiddels de drukslang vervangen 19 euri ex btw. loopt weer lekker. zal nog testen op hoge snelheid. daar hield het begin deze week op bij 160. normaal loopt ie door tot 175-185 (afhankelijk van tegenwind posting.php?mode=reply&f=2&t=27497#" onclick="window.open(this.href);return false;)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja, voor dat geld ga je niet lang zoeken naar een gebruikte waar waarschijnlijk ook minmimaal 10 euro voor gevraagd wordt.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

Bericht door rs1600 »

Robert bedankt voor je tip.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

Bericht door Roger B. (11)61 »

en welke tip kreeg je van Robert ?


(en who the f... is robert??)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

Bericht door Multivan Generation »

19 euro voor die drukslang.

Bij VW kost die echt veel meer.. :ie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

Bericht door rs1600 »

Schrijffout niet Robert maar Roger. Tip: drukslang. Wist nl het woord niet voor de slang die gescheurd was.
Heb de slang bij VW in Duitsland gekocht. Kokkeler in Twente maakt alles 304-40% duurder dan anderen. Doen ze al jaren.
Bovendien heb ik een keer slechte remmen laten vervangen, kosten... 1200 euro. Reden; ze konden de oorzaak niet vinden en gingen toen maar alles vervangen. Slotsom: 1200 euro kwijt terwijl het achteraf gezien verkeerde remblokken waren. Namelijk imitaties !ja ja bij de VW ipv originele blokken. Mijn eigen onderdelen heb ik nimmer meer teruggezien!
Dat is ook een manier om extra omzet/winst te maken. Toch geen hond die dat controleert. Sinsdien kom ik niet meer graag bij Kokkeler. Blijk bovendien niet de enige klant te zijn die wordt bedondert.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Zoek drukslang voor turbokoeler T4 ACV

Bericht door frank884 »

Ja dat is niet de enige Dealer die dat doet!!
ik heb ook zeer slechte ervaringen met de VW Dealer (die nu geen Dealer meer is)
"Salimans in Roggel"
Onderdelen worden ver boven de prijs verkocht, en als het de verkeerde spullen zijn
door hun zelf verkeerd besteld!!!!Dan kun je het retour geven maar moet je toch de helft betalen.
(een slangetje van de remmen 4x boven de E bay prijs)

Die arogantie zal dat soort bedrijven en de Dealers nog wel overgaan in deze tijd,
geef mij maar een universeel garage bedrijf (Heukske Haelen) waar de baas zelf ook de monteur is,
1 monteur in dienst en beide Volkswagen Fan en altijd op zoek naar een voor de klant zo goedkoop
mogelijk alternatief als iets gemaakt moet worden en niet zoveel onzinnige kosten zoals je naar de mond pratende stropdasjes verkopers zonder enige kennis van techniek, met glazen showrooms erbij en een hoop kale kak. enz enz dat komt allemaal terug in de prijs als je daar onderdelen koopt of wat laat repareren bij zo'n ST ealer
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie