:bartt4 schreef:Nu weet ik ook wie die gek is met dat mega licht savonds door de straat.F. de Boer schreef:Bij mij heb ik de kapjes laten zitten, heb verder een goed lichtbeeld.
En de klemmetjes een beetje bij buigen.
Succes
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
bi-xenon in orginele koplampen
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: bi-xenon in orginele koplampen
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Re: bi-xenon in orginele koplampen
Mensjes!
Ik heb mijn xenonsetje nu ingebouwd.. Zit en werkt alles goed.
alleen zit ik met mijn Grootlicht!
Als het Dim-licht aan staat gebeurt er niks als ik mijn grootlicht aanzet.
als mijn dim-licht uitstaat en ik zet mijn groot licht aan gaat deze wel branden (alleen vraag ik mij af of het niet gewoon dimlicht is dat aan schiet).
Weten jullie of het grootlicht nou anders (verder) gaat schijnen dan het dimlicht? of is het grootlicht gewoon het hetzelfde als het dimlicht?
op een andere manier aansluiten dan dit kan niet.. want het is allemaal klik werk.. en kan maar op 1 manier?
hoor graag van jullie!
groet,
Anoir
Ik heb mijn xenonsetje nu ingebouwd.. Zit en werkt alles goed.
alleen zit ik met mijn Grootlicht!
Als het Dim-licht aan staat gebeurt er niks als ik mijn grootlicht aanzet.
als mijn dim-licht uitstaat en ik zet mijn groot licht aan gaat deze wel branden (alleen vraag ik mij af of het niet gewoon dimlicht is dat aan schiet).
Weten jullie of het grootlicht nou anders (verder) gaat schijnen dan het dimlicht? of is het grootlicht gewoon het hetzelfde als het dimlicht?
op een andere manier aansluiten dan dit kan niet.. want het is allemaal klik werk.. en kan maar op 1 manier?
hoor graag van jullie!
groet,
Anoir
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: bi-xenon in orginele koplampen
heb je bixenon? als je gewoon xenon hebt is je grootlicht waarschijnlijk vervallen daardoor.
bij Bixenon wordt de lamp als het ware iets verplaatst in de reflector waardoor je een ander lichtbeeld oproept. dus JA, er zou verschil tussen dim- en grootlicht moeten zijn.
een andere mogelijkheid is dat je bij het overschakelen op grootlicht wel je dimlicht gevoed moet houden, dat is standaard niet zo bij de T4 (dimlicht gaat uit als je grootlicht aan zet) hiervoor kun je een brug plaatsen in de zekeringkast onder het relais van het grootlicht.
effe zoeken dan kun je er op het forum wel foto's van vinden.
Project Zwo heeft die bruggetjes geleverd, of ze daar nog steeds verkrijgbaar zijn weet ik niet
bij Bixenon wordt de lamp als het ware iets verplaatst in de reflector waardoor je een ander lichtbeeld oproept. dus JA, er zou verschil tussen dim- en grootlicht moeten zijn.
een andere mogelijkheid is dat je bij het overschakelen op grootlicht wel je dimlicht gevoed moet houden, dat is standaard niet zo bij de T4 (dimlicht gaat uit als je grootlicht aan zet) hiervoor kun je een brug plaatsen in de zekeringkast onder het relais van het grootlicht.
effe zoeken dan kun je er op het forum wel foto's van vinden.
Project Zwo heeft die bruggetjes geleverd, of ze daar nog steeds verkrijgbaar zijn weet ik niet
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: bi-xenon in orginele koplampen
hey Roger,
Ik heb inderdaad H4 Bi-Xenon.. alleen bij groot licht gebeurt er niks..
is dat veel werk die bruggetjes? en heb je hier voorbeelden van? kan hier niet snel iets van vinden...
Top en bedankt voor je info.. hier kan ik wat mee!
groet,
Ik heb inderdaad H4 Bi-Xenon.. alleen bij groot licht gebeurt er niks..
is dat veel werk die bruggetjes? en heb je hier voorbeelden van? kan hier niet snel iets van vinden...
Top en bedankt voor je info.. hier kan ik wat mee!
groet,
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: bi-xenon in orginele koplampen
hoe lastig kan het zijn...... je gaat naar de zoekfunktie, geeft daar de zoektermen grootlicht en brug in en zie daar.....Anoir schreef: kan hier niet snel iets van vinden...
groet,
de eerste is dit topic, en de tweede is meteen raak
dan lees je daar even verder en oh...oh...oooohhhhh kijk...met foto's en wel............
de rest van het verhaal lees je maar in het genoemde topic of het daarin genoemde topic......tweede resultaat bij zoeken naar grootlicht en brug schreef:
Op jouw beschrijving afgaande heb jij daar dus een koper brug zitten (dus zal de schakelaar inderdaad de hele stroom voeren (niet goed ervoor!) ziet je koperbrug er anders uit dan deze?
dan deze brug namaken en plaatsen en de oude brug verwijderen en vervangen door een relais 53
en dan zeggen ze nog dat ik niet aardig en behulpzaam ben.........zelf enige aktie ondernemen en zoeken mag ook wel hoor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: bi-xenon in orginele koplampen
Ey roger,
Top man! bedankt voor het zoeken.. ben niet goed in zoeken.. hehehe.. :-)
Extra Credits voor jou! Thnx
Top man! bedankt voor het zoeken.. ben niet goed in zoeken.. hehehe.. :-)
Extra Credits voor jou! Thnx
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
xenon in orginele koplampen
mijn evaring met Xenon in orginele koplampen is dat de H4 Xenon dus een totaal verstrooid lichtbeeld geeft, regelmatig knipperen je tegenliggers vanwege verblinding.
zet er een koplampafstelapparaat voor en het beeld lijkt echt nergens op. je ben een gevaar en ergenis op de weg voor je tegenliggers.
ik werd staande gehouden door de politie en moest ze er terplekke uithalen en mijn halogeens er weer inzetten om een boete te voorkomen, en eigenlijk terrecht !!
koop een stel Angel eyes en doe er H7 Xenon in zal je zien dat het beeld vele malen beter is,
weinig tot geen strooilicht en een heldere steep tussen licht en donker.
hoe het allemaal in de wet geregeld is weet ik niet maar heb geen knipperende en scheldende tegenliggers. de politie maakt er geen punt van en ben al 2x probleemloos door de apk gekomen.
heb gewoon standaard meest witte licht , niet dat neppe blauw, paars of groenig.
misschien hebben jullie iets aan mijn ervaring hiermee/
zet er een koplampafstelapparaat voor en het beeld lijkt echt nergens op. je ben een gevaar en ergenis op de weg voor je tegenliggers.
ik werd staande gehouden door de politie en moest ze er terplekke uithalen en mijn halogeens er weer inzetten om een boete te voorkomen, en eigenlijk terrecht !!
koop een stel Angel eyes en doe er H7 Xenon in zal je zien dat het beeld vele malen beter is,
weinig tot geen strooilicht en een heldere steep tussen licht en donker.
hoe het allemaal in de wet geregeld is weet ik niet maar heb geen knipperende en scheldende tegenliggers. de politie maakt er geen punt van en ben al 2x probleemloos door de apk gekomen.
heb gewoon standaard meest witte licht , niet dat neppe blauw, paars of groenig.
misschien hebben jullie iets aan mijn ervaring hiermee/
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: bi-xenon in orginele koplampen
verklaring voor dat verschil in strooilicht/lichtbeeld en dus verblinding zit hem voor 99% in eht heldere glas van de angeleyes en gestreepte glas van de originele koplampen....
de wetgever in Nederland op dit punt begrijp ik niet, per 1 april 2009 verbieden ze conversiekits, en nog geen 4 maanden later trekken ze dat weer in.....
of het strikt volgens de wet niet het e-keur van je lampen laat vervallen en in principe dus toch illegaal is durf ik niet te zeggen.
Hier is het in elk geval zo goed als onmogelijk om een auto achteraf van xenon te voorzien, zeker als dat af fabriek niet geleverd is.
-conversie in H1,H2,H3,H4,H7 lampen is niet toegestaan
-als je een legale manier vind om een koplamp te voorzien van Xenon dan
- moet er een reinigingsinstallatie voor de koplampen aanwezig zijn in de vorm van Wissers en /of sproeiers
- moet de auto voorzien zijn van automatische niveauregeling of automatische koplamhoogteregeling
-het hele omgebouwde spul ter keuring aangeboden worden bij de TUV en mits goedgekeurd alles in het kenteken ingeschreven worden.
Kortom onder de 2 a 3 mille heb je geen xenon achteraf in een auto................. laat maar dan
de wetgever in Nederland op dit punt begrijp ik niet, per 1 april 2009 verbieden ze conversiekits, en nog geen 4 maanden later trekken ze dat weer in.....
of het strikt volgens de wet niet het e-keur van je lampen laat vervallen en in principe dus toch illegaal is durf ik niet te zeggen.
Hier is het in elk geval zo goed als onmogelijk om een auto achteraf van xenon te voorzien, zeker als dat af fabriek niet geleverd is.
-conversie in H1,H2,H3,H4,H7 lampen is niet toegestaan
-als je een legale manier vind om een koplamp te voorzien van Xenon dan
- moet er een reinigingsinstallatie voor de koplampen aanwezig zijn in de vorm van Wissers en /of sproeiers
- moet de auto voorzien zijn van automatische niveauregeling of automatische koplamhoogteregeling
-het hele omgebouwde spul ter keuring aangeboden worden bij de TUV en mits goedgekeurd alles in het kenteken ingeschreven worden.
Kortom onder de 2 a 3 mille heb je geen xenon achteraf in een auto................. laat maar dan
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: bi-xenon in orginele koplampen
Heren,
Ook met een bruggetje lukt het niet...
groot licht verdomt het gewoon. Als ik aan grootlicht hendel trek, dan knippert een koplamp heel lichtjes maar er gebeurt voor de rest geen reet. het blijft allemaal op dezelfde hoogte branden.
Ik snap er niks meer van.. aansluiten kan het gewoon niet aan liggen.. omdat het allemaal maar op 1 manier aangesloten kan worden. heb het al meerdere keren los gehaald om te kijken of er andere mogelijkheden waren wbt aansluiten, maar die mocht helaas niet baten.
Als meer mensen dit hebben of gehad hebben, dan hoor ik het graag. het is een Transporter 2.5 Tdi van 10-2002
alvast bedankt!
groet,
Anoir
Ook met een bruggetje lukt het niet...
groot licht verdomt het gewoon. Als ik aan grootlicht hendel trek, dan knippert een koplamp heel lichtjes maar er gebeurt voor de rest geen reet. het blijft allemaal op dezelfde hoogte branden.
Ik snap er niks meer van.. aansluiten kan het gewoon niet aan liggen.. omdat het allemaal maar op 1 manier aangesloten kan worden. heb het al meerdere keren los gehaald om te kijken of er andere mogelijkheden waren wbt aansluiten, maar die mocht helaas niet baten.
Als meer mensen dit hebben of gehad hebben, dan hoor ik het graag. het is een Transporter 2.5 Tdi van 10-2002
alvast bedankt!
groet,
Anoir
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: bi-xenon in orginele koplampen
Misschien even een paar foto's plaatsen van hoe het aangesloten zit?
Die van mij kon je ook zo op de bestaande draden aansluiten en het deed het gewoon goed!
Groet F.
Die van mij kon je ook zo op de bestaande draden aansluiten en het deed het gewoon goed!
Groet F.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: bi-xenon in orginele koplampen
haal het lampje er even uit,
laat iemand anders het grootlicht inschakelen en kijk of het hulsje om het lampje daadwerkelijk beweegt, of niet..
Zo niet, dan weet je de oorzaak
laat iemand anders het grootlicht inschakelen en kijk of het hulsje om het lampje daadwerkelijk beweegt, of niet..
Zo niet, dan weet je de oorzaak
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: bi-xenon in orginele koplampen
ik ga dat is effe doen.. zie net op google hoe die krengen werken.. blijkbaar moet dat lampje naar binnen schuiven voor grootlicht.. ben benieuwd of die dat doet!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: bi-xenon in orginele koplampen
en als ie het niet doet. meten of je bij grootlicht en dimlicht spanning op de verschillende draden hebt (of ff oude lamp op de tekker aansluiten en kijken of je groot- en dimlicht hebt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: bi-xenon in orginele koplampen
Heb van de week het xenon gebeuren eruit gehaald....al twee keer een lamp stuk.En voor 90,= p.st. koop je een heleboel H4 lampen...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: bi-xenon in orginele koplampen
weer een tegenliggerverblinder minder op de weg.... prima aktie harry.....
als je toch wat meer licht wil kun je dikkere draden naar de koplampen leggen via relais en zekering bij de accu. de relais stuur je aan vanuit de originele bedrading. dan heb je 13,5 volt ipv amper 12 op je lamp, DAT scheelt al een bult licht...... moet wel wat vaker je halogeentje vervangen omdat die niet voor 13,5 volt gemaakt zijn.........
anders de illegale oplossing.... "rally"lampjes kopen, is een H4 lamp met 90/100Watt ipv 55/60.....mag niet op de openbare weg, maar geeft ook wat meer licht.
beste optie is beide bovenstaande toepassen....................
als je toch wat meer licht wil kun je dikkere draden naar de koplampen leggen via relais en zekering bij de accu. de relais stuur je aan vanuit de originele bedrading. dan heb je 13,5 volt ipv amper 12 op je lamp, DAT scheelt al een bult licht...... moet wel wat vaker je halogeentje vervangen omdat die niet voor 13,5 volt gemaakt zijn.........
anders de illegale oplossing.... "rally"lampjes kopen, is een H4 lamp met 90/100Watt ipv 55/60.....mag niet op de openbare weg, maar geeft ook wat meer licht.
beste optie is beide bovenstaande toepassen....................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon