Vooral die onder de pookhoes geven een groot verschil...
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
als je door meot trappen om hem helemaal vrij te krijgen, dan kan er ook lucht in het koppelingssysteem zitten, dan krijg je ook dat effect....André schreef:.
De rede dat ik denk dat het de koppelingscilinder(s) zijn(is) als je het pedaal helemaal naar de bodem trapt en dan echt goed hard tegen de vloer aan je voelt dat hij even moet los springen.
De cilnders lekken niet naar buiten maar als één of beide interne lekkage hebben werken ze ook niet meer goed en raak je toch geen olie kwijt. Ditzelfde fenomeen ken ik bij voorremmen van motorfietsen, geen lekkage maar ook geen remdruk meer kunnen opbouwen.
er zijn twee versies toplager mogelijk (volgens mij heeft vrijwel elke auto wel een vorm van toplager)Andre schreef: Als het toplager in de krukas versleten is of helemaal weg gaat alleen de priceas slingeren en zou dat kunnen betekenen dat de koppelingsplaat ook wat gaat slingeren maar dat staat denk ik los van het ontkoppelen. En overigens geen idee of mijn T4 een toplager heeft.
André
zoals ik het lees lost ie net zo lang het schakelprobleem op als ie de koppeling dieper trapt.................Multivan Generation schreef:hij vind al tijden dat hij hakerig schakelt,
en als je de schakelstangen etc smeert,
wordt dat wel eens wat beter..
Probleem met koppeling wordt er natuurlijk niet mee opgelost
heb er 1 op me werk maar to as zaterdag en dan 4 week vakantie. je mag zaterdag wel ff langs komen eventueel moet je zijn in leeuwarden bij euromaster liefst in de middag ververse we de boel ffAndré schreef:. . . .heeft één van jullie toevallig zo'n apparaat om de remvloeistof onder druk door het systeem te pompen en eventueel de lucht er uit te drukken ??
André