Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kleurverschil?

vragen over de T5
Plaats reactie
robindonne
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:51
Locatie: Hlem

kleurverschil?

Bericht door robindonne »

Als je zo bij de fotogalerij kijkt en je neemt bijv die zilvere die bovenaan staat dan lijkt het toch net of die deuren een andere kleur hebben dan de rest van de auto.
Zou dit komen omdat ze wel eens een schadetje hier en daar wegwerken bij de dealer?
ik had bij de aflevering van mijn vorige t5 ook het idee dat de lak wat anders was op de schuifdeur.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

lakschade

Bericht door vaniac »

Ik heb bij een autofabriek in het zuiden des lands gewerkt. Daar kwam wel vaker voor dat er tijdens het productieproces schade aan carrosserie en/of lak ontstond. Deze schade werd dan in het zg. carhospital hersteld. Hier werd dan uitgedeukt en eventueel gelakt. Uitdeuken zonder spuiten kwam hier veel voor. Verder ontstond er ook wel schade bij het transport naar het opslagterrein. Deze gevallen gingen naar een extern schadebedrijf.
Over het algemeen was de kwaliteit van het bijspuiten niet van de orginele lak te onderscheiden. Als je het niet wist zag je nog niet dat er schade was geweest!!!
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Een dikkere laag blanke lak kan -vooral bij zilvergrijs- al kleurverschil tonen! De reflectie van het zilver verandert door de laagdikte van de blanke lak; dit geeft een ander effect aan de lak en dat kun je soms zien.
Plaats reactie