Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

long life olie

vragen over de T4
Plaats reactie
bieze
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2009, 20:44
Locatie: tussen emmelle en oemelegoem

long life olie

Bericht door bieze »

Bussie is binnenkort aan een beurt toe!

Vorig jaar augustus heeft hij zijn jaarlijkse nazicht gehad bij de dealer, maar vanaf nu wil ik 'em eigenlijk zelf gaan onderhouden.
Is het dan de moeite om er long life olie in te doen, of beter om de 15000 km gewoon verversen. Blijkbaar heb ik dit jaar 30dKm gereden, maar ik hoop dat het nu wat minder wordt (max 15 a 20d)

Staat er gewoon 'long life' op zo'n oliebus, of heeft die olie bepaalde specificaties?
:werkaanT4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: long life olie

Bericht door Roger B. (11)61 »

in mijn optiek kun je beter vaker verversen met gewone olie... zoekfunktie zal je een topic of 3-4 geven met exact deze discussie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: long life olie

Bericht door frank884 »

bieze schreef:Bussie is binnenkort aan een beurt toe!

Vorig jaar augustus heeft hij zijn jaarlijkse nazicht gehad bij de dealer, maar vanaf nu wil ik 'em eigenlijk zelf gaan onderhouden.
Is het dan de moeite om er long life olie in te doen, of beter om de 15000 km gewoon verversen. Blijkbaar heb ik dit jaar 30dKm gereden, maar ik hoop dat het nu wat minder wordt (max 15 a 20d)

Staat er gewoon 'long life' op zo'n oliebus, of heeft die olie bepaalde specificaties?
:werkaanT4

Ik neem aan dat je een 2.5 TDI hebt want ik de 1.9 TD mag geen "longlive" 5 w 30 olie
ik doe er 5 w 40 in Vollsynthetische olie (kendall)
en dan 1x per jaar of 1x per 20.000 km wat het eerst bereikt wordt
met natuurlijk ook telkens een nieuwe filter bij mij Mahle OC 105
in ieder geval eentje met achterop een 6 kant zodat je die met een verlengde dopsleutel gemakkelijk kunt losdraaien daar die aan de achterzijde van het blok zit van onderaf bereikbaar langs de uitlaatpijp
en daar kun je met andere filter losmaak gereedschappen niet goed bij.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie