Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gaskabel afgebroken (T4 2,4D 1991)

vragen over de T4
Plaats reactie
BartD
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2010, 08:54

gaskabel afgebroken (T4 2,4D 1991)

Bericht door BartD »

sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een T4.

Bij de koop trok hij echter al slecht op. voor dat hij reageerde moest het gaspedaal ver ingetrapt worden.
en bij het loslaten van het pedaal zakte het toerental niet heel snel.


Maargoed op de terugweg van een zware bebproeving in zwitserland viel het gaspedaal op de linker baan van de autobahn opeens tegen de bodem. uitrollend gelukkig nog net een afrit kunnen halen.

Na even onder de motorkap gekeken te hebben zag ik al snel dat het haakje waarmee de gaskabel aan het pedaal hoort te zitten was afgebroken. Gelukkig lag er wat gereedschap achterin en kon ik van het stukje metaal wat nog van het haakje over was een nieuw haakje buigen en weer aan het pedaal aanhaken.

Nu zit het pedaal natuurlijk een stuk hoger van de bodem en trekt pittig op.
echter als ik het gaspedaal loslaat lopen de toeren niet snel terug en blijft bij 1500 toeren hangen (als of de kabel veel weerstand heeft van de buitenkabel) met mijn voet onder het pedaal en omhoog duwen, dan gaat hij wel terug naar een stationair toerental.

Uiteidelijk verliep de terugreis goed, en zijn we veilig thuis gekomen.

maar ideal rijdt het niet dus wil ik dit verhelpen.
Zal dit probleem opgelost zijn als er een nieuwe gaskabel gemonteerd wordt, of zal er ook wat met de brandstofpomp zijn??

en is het vervangen van de gaskabel zelf te doen??

alvast bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: gaskabel afgebroken (T4 2,4D 1991)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik vermoed dat er een draadje van de binnenkabel dwars zit in je buitenkabel en daardoor de kabel wat zwaar loopt.

kabel moet je toch vervangen, dus dat eerst doen, en daarna kijken of het probleem weg is (denk het wel)

als je een beetje handig bent lijkt me dat het vervangen van een gaskabel toch zou moeten lukken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie