Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Goca-attest Eibach veren (Belgie)

vragen over de T4
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door koekie520 »

Ik wordt stilaan gek. Ik heb al meer dan 2 maanden m'n nieuwe Bus voor de deur staan, maar ik krijg hem maar niet ingeschreven. Ze maken er echt een spelletje van bij de keuring. Nu is het weer de verlaging, er zit een Eibach Pro kit onder en ze nemen geen genoegen met het TUV-attest dat erbij zit. Bestaat er een GOCA attest voor deze veren en waar kan ik dat verkrijgen?
groeten
dukerider
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 sep 2007, 16:54
Locatie: Wuustwezel Belgium

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door dukerider »

Even de invoerder zoeken en contacteren.
RON
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door Multivan Generation »

Anders heb ik nog originele veren liggen.
Die kun je voor de invoer keuring gebruiken hoor. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door Pascal-141 »

koekie520 schreef:Ik wordt stilaan gek. Ik heb al meer dan 2 maanden m'n nieuwe Bus voor de deur staan, maar ik krijg hem maar niet ingeschreven. Ze maken er echt een spelletje van bij de keuring. Nu is het weer de verlaging, er zit een Eibach Pro kit onder en ze nemen geen genoegen met het TUV-attest dat erbij zit. Bestaat er een GOCA attest voor deze veren en waar kan ik dat verkrijgen?
groeten
Is het een lichte vracht ? Indien ja , dan krijg je hem nooit gekeurd met verlaging .
Lees de Belgische wetgeving er maar eens op na.
Het kan alleen indien de constructeur of zijn mandataris (D'Ieteren in dit geval) een PVG voorlegt voor een lichte vracht met verlaging , en dat kun je vergeten . D'Ieteren werkt er NIET aan mee .
Been there , done that ...

TUV attesten hebben géén waarde voor de Belgische keuring.
Wanneer je verlagingsveren in Belgie koopt , dan krijg je er van de fabrikant (bvb V-Maxx) een Goca attest bij , maar voor lichte vracht ben je er niks mee , alleen in het geval van een Caravelle of Multivan (dus ingeschreven in categorie M1 , dus als personenwagen) dan is het bewijs geldig , en dan kun je het voor elkaar krijgen , mits de speciale tuningkeuring en ongevallenkeuring te doorlopen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door Roger B. (11)61 »

en dan zeggen ze dat ze in Duitsland moeilijk doen met keuringen :muur
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door Multivan Generation »

Kun je niet direct bij d'Ieteren voor een keuring terecht?
Of een ander keuringsstation uitzoeken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door koekie520 »

Ben ondertussen naar de invoerder in Brussel geweest. Ik heb nu het validatieattest. Maandag mag hij nogeens naar de keuring.

Het is een California Freestyle van 2003. Eerst kon hij niet ingevoerd worden als kampeervoertuig omdat op het gelijkvormigheidsattest Stationwagen/break staat. Zowel bij 'dIeteren als bij VW kunnen ze me geen ander gelijkvormigheidsattest geven omdat dit zogezegd het geboortebewijs is. Een deel van de Duitse california's is op papier dus eigenlijk een personenwagen. Ik kan in Belgie een procedure starten om hem om te keuren, maar dan moet ik hem alsnog inschrijven en verzekeren als personenwagen.
Wat een gedoe, maar we komen er wel.
greetz
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door Rafke 108 »

Succes ermee ;-)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door Pascal-141 »

koekie520 schreef:Ben ondertussen naar de invoerder in Brussel geweest. Ik heb nu het validatieattest. Maandag mag hij nogeens naar de keuring.
Je hebt nu dus een validatieattest . Van de T4 of van de verlagingsveren ?
Want het zou me ten zeerste verwonderen dat D'Ieteren zelfs nog maar moeite zou doen om naar verlaagde veren te kijken , laat staan een (dure) validatieprocedure ervoor op te starten .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door koekie520 »

Ik bedoelde dus de invoerder van Eibach. Ik heb nu een validatieattest voor de veren.

VW of d'Ieteren zou me een serieuze dienst bewijzen met een nieuw gelijkvormigheidsattest. Ik kan nu wel belasting voor inverkeerstelling van een dikke break betalen ipv. een kleine camper. :muur
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door Multivan Generation »

kun je bij het VW kundencentrum in Wolfsburg geen CVO aanvragen?

Uit de tips en trucs:
CVO
Dit is het Certificaat van Overeenstemming (CVO of Certificate of Conformaty; COC), het document waar alle EU typegoedkeuring info op staat. Het is niet absoluut noodzakelijk bij invoer, maar het zorgt er wel voor dat alle details goed op je kenteken terecht komen (gewicht, max. treklast, aantal zitplaatsen e.d.). De fabriek geeft gratis dit CVO af. Dit kan je via internet opvragen en het wordt met drie dagen toegestuurd. Aanvragen doe je via http://www.volkswagen-transport.de/" onclick="window.open(this.href);return false; Klik op service en dan zie je de link naar de aanvraag van een COC.

Zonder CVO of COC moet de RDW een voertuig dat eerder in de EU een kenteken heeft gehad toelaten. Nadeel is dat een aantal details wellicht niet helemaal correct in je kenteken terecht kunnen komen.
Of dit nummer bellen?
Afbeelding
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door Multivan Generation »

@ Koekie,
ik heb even voor je zitten spitten,
en heb uiteindelijke deze site gevonden:

https://coc.volkswagen-logistics.de/jct ... al/vw/vwt/

Ik hoop dat het lukt, hiermee..
Laat je nog wat weten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door koekie520 »

Bedankt voor de moeite Peter, maar helaas. Toen ik hem kocht was er geen COC bij. Ik heb toen wat rondgebeld naar de dealers waar de bus in onderhoud is geweest. Eentje had dat papiertje liggen en heeft het kostenloos opgestuurd. Daarop heb ik dan gezien dat de bus op papier geen camper is, wat op zich blijkbaar niet ongebruikelijk is voor een california in Duitsland.
Dan heb ik rondgebeld, oa naar invoerder en naar diverse klantendiensten. Overal kwam het op 'tzelfde neer, het COC is het geboortebewijs en als je iets wil veranderen moet je het laten keuren in het desbetreffende land. Wat in België neerkomt op een keuring voor gelijkvormigheid voor een alleenstaand geval, en dat is zelfs niet zo gek duur als er al een gelijkaardige bus ingeschreven is. Kwestie van bij de keuring een procedure op te starten en bij de overheid dossier indienen.
Ik hoop alleen dat ik die inschrijvingstaks kan recupereren of omzeilen.
Ik denk eigenlijk momenteel maar aan 1 ding. Ik wil cruisen met mijn nieuwe bus!
greetz
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door Multivan Generation »

je kunt het proberen... niet meteen het bijltje er bij neer gooien.
Dat een dealer een COC had liggen verbaasd me namelijk zeer.. :nuts
Ook Duitse papieren kunnen behulpzaam zijn,
evenals eens een goede schouwing door de Importeur/invoerder..

Tenzij het een omgebouwde caravelle is, dan snap ik het wel..

Een fabriekscamper is een camper he...
Dus ik zou zeker proberen, om toch een COC aan te vragen op het adres wat ik je gaf..
Dat lijkt me ook betrouwbaarder als een dealer..
Bij de bron is het goed putten he :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Goca-attest Eibach veren (Belgie)

Bericht door SCOTT »

Zet daar effe andere originele veren onder, bus laten keuren, en terug je eibach veren eronder.

Dat is België.
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Plaats reactie