Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ombouwen automaat naar handbak
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: ombouwen automaat naar handbak
ergens heeft Peter wel gelijk,ik wilde niet overtuigd worden om automaat te rijden, ik WEET dat ie bij mij geheid kapot zal gaan en dus het wordt OF een automaat die ik ombouw naar hand of geen automaat.......
andere verstuivers? dus ook management anders, zou dat geen gezeik gaan geven dan................
klinkt toch een beetje als doe maar niet dan
andere verstuivers? dus ook management anders, zou dat geen gezeik gaan geven dan................
klinkt toch een beetje als doe maar niet dan
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: ombouwen automaat naar handbak
Lijkt mij niet maar tja ben in de 2.5 ook geen expert. Ik rij wel 1.9 niks geen computer gedoe gewoon diesel stinken roken rakketakke en rijden
RUBBEREXPRESS
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ombouwen automaat naar handbak
nee, de verstuivers van de automaat kun je ook gewoon in de "normale" ACV gebruiken hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: ombouwen automaat naar handbak
? maar wel anders toch? wat dan anders?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ombouwen automaat naar handbak
2de traps druk dacht ik
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: ombouwen automaat naar handbak
lijkt me dat dat toch heel andere verbrandingskarakteristiek geeft en dat de motor daar dan ook anders op reageert/belast wordt en dat dat dan dus ook verkeerd kan zijn als daar een handbak achter hangt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: ombouwen automaat naar handbak
Hoi Roger,
De verschillen tussen een ACV en een AUF motor die ik weet zijn een andere openingsdruk van de verstuivers, een ander regelapparaat voor de motor en een ander inspuitmoment.
Als je nog inbouw maten wilt weten lees ik het wel. Onze automaat staat beneden.
Groeten,
Richie
De verschillen tussen een ACV en een AUF motor die ik weet zijn een andere openingsdruk van de verstuivers, een ander regelapparaat voor de motor en een ander inspuitmoment.
Als je nog inbouw maten wilt weten lees ik het wel. Onze automaat staat beneden.
Groeten,
Richie
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: ombouwen automaat naar handbak
dus een automaat heeft een andere motorcodering? dus een ACV is nooit automaat?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: ombouwen automaat naar handbak
Of een ACV motor nooit is geleverd met een automaat weet ik niet. De produktie is afgesloten met een AUF motor in combinatie met een automaat.
Dat is in ieder geval bij onze auto het geval uit 2003.
Gr
Richie
Dat is in ieder geval bij onze auto het geval uit 2003.
Gr
Richie
Re: ombouwen automaat naar handbak
bij veel vw diesels zijn de motortypes met automaat uitgerust met een iets grotere diameter van de verstuivers. (maar wel zelfde type)
volgens etka bij t4 geen verschil (zelfde bestelnumer)
volgens elsa wil een andere openingsdruk
injectiepomp is gelijk.
en al is het een grotere diameter , zo'n probleem is dat niet.
motorstuurdoos hercoderen of zelfs herprogrameren is ook niet onoverkomelijk. (van welk bouwjaar is die t4 die je op het oog hebt?)
en zelfs andere versuivers heb je.
onderdelen te over, mogelijkheden genoeg.
volgens etka bij t4 geen verschil (zelfde bestelnumer)
volgens elsa wil een andere openingsdruk
injectiepomp is gelijk.
en al is het een grotere diameter , zo'n probleem is dat niet.
motorstuurdoos hercoderen of zelfs herprogrameren is ook niet onoverkomelijk. (van welk bouwjaar is die t4 die je op het oog hebt?)
en zelfs andere versuivers heb je.
onderdelen te over, mogelijkheden genoeg.
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: ombouwen automaat naar handbak
ik probeer een van 99 of jonger te vinden bij voorkeur meteen handgeschakeld
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- HenkK
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
- Locatie: Amsterdam- 06.26888522
- Contacteer:
Re: ombouwen automaat naar handbak
De T4 kan zijn uitgerust met een 4 traps automaat , type 098 bij motorcode ACU,AAF,AAB, of type 01P bij motorcode AET en ACV
In beide gevallen een electronische geregelde transmissie waarbij de schakelingen gestuurd worden door de ECU>
098 bediening door hydrolische elektrom. kleppen
01P Hydrolisch, meestal in de lange neus
Ik kan niets vinden over andere instellingen o.i.d. van de motor of het motor managemenet, wel in de gebruikte ECU.
Uit de VW bijbel,
Gr. henk
In beide gevallen een electronische geregelde transmissie waarbij de schakelingen gestuurd worden door de ECU>
098 bediening door hydrolische elektrom. kleppen
01P Hydrolisch, meestal in de lange neus
Ik kan niets vinden over andere instellingen o.i.d. van de motor of het motor managemenet, wel in de gebruikte ECU.
Uit de VW bijbel,
Gr. henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
www.hrwerkplaats.nl