Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf T4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
ron832
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jan 2007, 00:18
Locatie: Sittard

Re: Aanschaf T4

Bericht door ron832 »

Hallo.
Je vraagt om reacties over de 2.5l benzine van een T4. Ik heb zo'n bus gehad en vond het een heerlijke motor. Helaas was het een automaat en dat gaf nogal eens problemen. verder had mijn bus LPG. Het verbruik is wel wat aan de hoge kant. Ik denk dat je met benzine op 1 op 7 a 8 moet rekenen.
De motor is degelijk en heerlijk stil. Je hebt genoeg vermogen om stevig door te rijden, maar nogmaals laat een automaat staan.
Groetjes en succes
Ron
RON 832 CARAVELLE GP 2.0 TDI 140PK

http://www.toko-elly.nl
http://www.brandweersittard.com
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Aanschaf T4

Bericht door DNS »

Benzine's zijn er voor zover ik weet inderdaad niet veel verkocht, zeker niet in Nederland en tijdens de latere bouwjaren.
Zelf heb ik een 2.5 uit '97, maar ook deze is op LPG(G3). Over problemen kan ik gelukkig niet zoveel vertellen: Ik heb de :driveT4 zo'n 3,5 jaar geleden gekocht met slechts 67.000 op de teller en een LPG-installatie die er net 15.000 in lag. Nu, 60.000km later, heb ik er, naast het normale onderhoud en mijn ombouwproject naar camper, nog geen extra onderhoudskosten aan gehad. De 2,5 met 115pk en 250Nm is ruim voldoende om goed met het verkeer mee te komen, vol beladen een flinke heuvel op te rijden en waar nodig er even vlot voorbij te trekken.

7 personen comfortabel in een 'fiscale camper' is volgens mij ook wel haalbaar, maar eentje met lange wielbasis is dan sowieso wel aan te raden:

Optie 1: Voor gewoon bestuurder + bijrijder, achterin een Multivan bedbank en daartussen de tweezits van een Caravelle met achter de bijrijder een klein keukenblokje

Optie 2: Zelfde als 1, maar dan compleet Multivan met een erg klein keukenblokje tussen de 2 back-2-back seats

Optie 3: LWB Caravelle/personenbus met de achterste 2 rijen banken plat, daar een bedconstructie overheen en een keukentje voorin (zo heb ik er iig al eens een gezien)

Het verbruik: Dan is een LPG installatie wel fijn :knipoog

Ik haal met de mijne op LPG een verbruik van 1:7,5 (leeg en enkel buitenweg) tot 1:6 (volbeladen, 130+ op een heuvelacthige franse snelweg). Daar moet ik natuurlijk nog wel bij vermelden dat deze een LWB + hoogdak camper is en dat ik niet zo van 'het nieuwe rijden' ben en er al jaren banden van minimaal 225 breed op liggen (momenteel zelfs 255, vandaar ook de 1:6 :lach ). Op benzine doet ie volgens mij rond de 1:7 en 1:8, maar dat probeer ik liever niet te vaak :bonk

Hoop dat je er iets aan hebt. Nog een tip by the way: Onze oosterburen hebben vaker benzine's in de verkoop en dus veel meer keuze, alleen moet je dan wel rekening houden met de rest-BPM (nu heb je die hier ook als je een camper wil bouwen of een grijskenteken naar personenbus om wil zetten)
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Aanschaf T4

Bericht door Egbert&Manon »

Hier vind je het aan bod van onze oosterburen:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=" onclick="window.open(this.href);return false;
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
edpimmar
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2009, 11:25

Re: Aanschaf T4

Bericht door edpimmar »

Ik heb sinds 2,5 jaar een T4 extra verlengd met Dehler opbouw , 2,5 liter 81 kW benzine 1993 170.000km gereden.
Bevalt me prima ,geen mankementen aan gehad ,genoeg vermogen ,ook in de bergen,ga er namelijk in het skiseizoen mee naar Frankrijk en Oostenrijk skieen . Verbruik is in winter wat hoger dan in de zomer ,maar hangt ook sterk van de rijstijl af .Varieert bij mij van 1op7 tot 1op 10.

Jan
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Aanschaf T4

Bericht door Jakob G »

Egbert&Manon schreef:Je kunt op het camperforum vaak ook info halen betreffende het ombouwen.
Hier bijvoorbeeld:
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Egbert
Hoi Egbert,

Goed dat je met deze tip komt wat we staan op het punt onze T4 als camper te verbouwen dus en hopen zoveel mogelijk gegevens of bouwtekeningen te kunnen bemachigen.

Groet,
Jakob G
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie