Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Xenon-ombouwsets: voor nette prijzen?

vragen over de T5
Plaats reactie
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Xenon-ombouwsets: voor nette prijzen?

Bericht door Kobus »

Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf: http://www.carlight.nl? Vrij nette prijzen voor dergelijke sets, lijkt mij. Kan zo'n set erin zonder dat je koplampglazen smelten? Kunnen gewone Transporter-koplampen of zijn Multivan-koplampen beter? Ik ben benieuwd!
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

Ik gebruik de Xenons van mecatune en ben daar erg tevreden over, de lampen worden veel minder heet dan een klassieke gloeilamp dus dat van die glazen wegsmelten is een indianenverhaal (leg je hand maar eens op een koplampglas van iemand die xenon heeft en herhaal maar eens 't zelfde bij je eigen ""gloeilamp"". :groteogen

of je nu H4 neemt (originele transporter ogen) of de multivan lampen is louter een keuze van hoe diep je in je buidel wil tasten. persoonlijk hou ik niet van H4 xenon omwille van het bewegende lamphuis wanneer je effe de grootlichten schakelt. Hoedanook ik heb verschillen H4 in motorfietsen geplaats en die doen 't allemaal perfect, daarbovenop lijden ze veel meer omdat de motorkoplamp zeker 100 keer meer trilt dan een autolamp...

kortom goed snuisteren tussen de verschillende leveranciers en prijzen vergelijken. Ik heb het warm water niet uitgevonden maar ik kijk ook een beetje naar mijn buidel en opteer meestal voor de middenweg, ik was wel zo slim an de transporter gelijk met multivanlampen te bestellen, kostprijs (opleg) 94€) :lach
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Ik kon de multivanlampen niet "af fabriek" meebestellen, maar heb nog steeds het idee dat dat aan de dealer (met name de verkoper) lag en niet aan VW.
Dat van gesmolten koplampglazen is al eens eerder op het forum ter sprake gekomen, maar dat zou ook veroorzaakt kunnen zijn door zwaardere lampen.

Het xenon inbouwen op motoren, is dat een lastig klusje of is het gewoon goed te doen?
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

De multivanlampen (in België dan) kan je ook niet fabriek af bestellen he't hangt af van de 'goodwill' van je dealer, hij moet ze de-monteren en je ouwe H4 (die eigenlijk nagelnieuw zijn) overnemen.

de xenons monteren op een motorfiets is errrrg makkelijk al hangt het een beetje van 't type af, de ene lamp kan je al makkelijker bij dan de andere, de resultaten van de enkele pit zijn echter verbluffend. het loont zich echt !!
ik monteerde ze reeds op de meeste modellen BMW en zelf heb ik ze op een 1150GS :jump .

grts Danny
koos
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jan 2007, 18:14

Bericht door koos »

Ik heb het ingebouwd in mijn multivan koplampen H7. Was een half uurtje werk. Kosten €250.- ex.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Danny, ik ben momenteel nog bezig met m'n R1100S maar zit er serieus over te denken om xenon er op te zetten. Is er nog een bepaald type van mecatune dat ik moet hebben of is alles universeel?

Koos, ben je er tevreden over?
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

Nope enkel 't juiste lamptype bestellen en je bent klaar.
't is bij Mecatune ook geen probleem om één lamp te bestellen, bv voor m'n GS had ik enkel één H1 nodig en bv voor een RT dan weer een H7. daar maakte ie geen probleem van.

't inbouwen is niet moeilijk, je volgt gewoon de handleiding. enkel de bijgeleverde zekering (20A dacht ik) mag je niet plaatsen je laat er gewoon de originele van 7A (als ik me niet vergis kan ook 10A zijn) de bijgeleverde is enkel nuttig voor auto's omdat daar plots twee lampen moeten opstarten en dat heb je bij je 'S' niet. ik heb geen idee of jij nog je koplamp aan de rechterstuurhelft kan uitschakelen maar als dat kan dan doe je dat best voor start. op die manier bespaar je de xenon een opstartbeurt en onmiddelijk weer uitschakelen omdat de stroom massaal richting starter gaat. eens de motor draait kan ie aan en heb je er lang geniet van. ik kan je wel enkele montage foto's van de GS mailen :jump
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Danny, je hebt mail!
Plaats reactie