Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motorschade

vragen over de T4
Plaats reactie
Thebles
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:30

Motorschade

Bericht door Thebles »

afgelopen zondag horde ik een enorme knal op de snelweg onder de auto, alsof ik ergens overheen reed.
Gestopt op de vluchtstrook en toen kwam er wat voorbij rollen. De motor was inmiddels afgeslagen.
Onderdeel weer gevonden, bleek een pully te zijn die de dynamo en pomp van de stuurbekrachtiging aandrijft.
Na door de ANWB weer thuis gebracht te zijn met auto en al blijkt dat de bout die de pully borgt op
de krukas as afgebroken. Hierdoor is ook de distributie riem stil komen te staan en nu is bijna zeker het blok overleden.
Mijn vraag is, weten jullie iets of iemand die revisie blokken verkoopt met garantie en deze ook inbouwt.
En, heeft iemand een idee wat dit gaat kosten, het gaat om een 1.8 dieselmoter, 50Kw.
Dank je wel alvast voor de reacties :bonk
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Motorschade

Bericht door Pascal-141 »

En 1,8 diesel ?
Je bedoeld waarschijnlijk de 1,9TD ?

Moest je interesse hebben , ik heb er eentje te koop (slechts 120.000km gereden ) Stuur maar PB bij interesse .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Motorschade

Bericht door koos 890 »

@Pascal ik denk dat dit nog een gewone 1.9D is zonder turbo
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Motorschade

Bericht door Roger B. (11)61 »

mooi toch voor hem, gaat ie nog wat op vermogen vooruit ook, kun je gewoon ombouwen past 100% volgens mij
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Motorschade

Bericht door Pascal-141 »

koos 890 schreef:@Pascal ik denk dat dit nog een gewone 1.9D is zonder turbo

50kw = 68PK (dus Td) :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Motorschade

Bericht door koos 890 »

Je heb ongetwijvelt gelijk Pascal . Ik haal iedere keer de Kw's en de Pk's door elkaar .
Maar in dit geval zal ik toch als er een andere motor in gaat toch voor een TD kiezen .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Motorschade

Bericht door GerJol 716 »

Een "gewone" 1.9D heeft 45 KW tot z´n beschikking.
En het zou al schelen als het bouwjaar ook vermeld wordt van de motor met schade.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Motorschade

Bericht door HenkK »

koos 890 schreef:Je heb ongetwijvelt gelijk Pascal . Ik haal iedere keer de Kw's en de Pk's door elkaar .
Maar in dit geval zal ik toch als er een andere motor in gaat toch voor een TD kiezen .

Ter lering ende vermaak,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paardenkracht" onclick="window.open(this.href);return false;
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Motorschade

Bericht door koos 890 »

HenkK schreef:
koos 890 schreef:Je heb ongetwijvelt gelijk Pascal . Ik haal iedere keer de Kw's en de Pk's door elkaar .
Maar in dit geval zal ik toch als er een andere motor in gaat toch voor een TD kiezen .

Ter lering ende vermaak,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paardenkracht" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat op de vroege morgen
Henk , ik zit nog met 1 ding : wat voor paard , een belgisch trekpaard of een fries of een volbloed ???????
Maar nu raken we helemaal of topic
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Motorschade

Bericht door Harry 341 »

Thebles schreef:afgelopen zondag horde ik een enorme knal op de snelweg onder de auto, alsof ik ergens overheen reed.
Gestopt op de vluchtstrook en toen kwam er wat voorbij rollen. De motor was inmiddels afgeslagen.
Onderdeel weer gevonden, bleek een pully te zijn die de dynamo en pomp van de stuurbekrachtiging aandrijft.
Na door de ANWB weer thuis gebracht te zijn met auto en al blijkt dat de bout die de pully borgt op
de krukas as afgebroken. Hierdoor is ook de distributie riem stil komen te staan en nu is bijna zeker het blok overleden.
Mijn vraag is, weten jullie iets of iemand die revisie blokken verkoopt met garantie en deze ook inbouwt.
En, heeft iemand een idee wat dit gaat kosten, het gaat om een 1.8 dieselmoter, 50Kw.
Dank je wel alvast voor de reacties :bonk
Je hebt mail...
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Thebles
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:30

Re: Motorschade

Bericht door Thebles »

Dank jullie allemaal voor de reacties.
Sorry dat ik er niet bij heb gezet dat het ging om een 1.9 diesel, en de auto is uit 1996.
Harry bedankt voor je bericht.
Inmiddels heb ik een offerte binnen van "Motoren revisie Holthuizen" in Nuenen.
Deze garage levert een deelrevisie motor, incl. inbouwen en het ophalen van de auto
en 6 maanden garantie, voor 1950 euro incl. btw.
Heeft iemand van dit forum ervaring met dit bedrijf?
Thebles
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:30

Re: Motorschade

Bericht door Thebles »

Motor is inmiddels geplaatst en de afhandeling is naar volle tevredenheid gegaan.
Prima afspraken met dit bedrijf kunnen maken en alles ziet er geweldig uit, zonder
dat er onverwachte extra kosten bij zijn gekomen.
Het bedrijf heeft mij tussendoor wel gebeld dat o.a. ook de koppeling wel mocht worden vervangen
maar dat voordat dit werd gedaan er toestemming van mij moest zijn.
Over dit meerwerk zijn toen kosten afgesproken en hier is het ook bij gebleven.
Toen ik hen ging ophalen had hij zelf iets meer moeten doen, maar dit is zonder extra kosten toch uitgevoerd!
De motor loopt weer als een zonnetje, dus ik kan deze garage bij een iedere dieselrijder aanraden.
Maar kijk zelf even op deze link
http://www.holthuizen.nl/nl/content/home.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie