Roger B. (11)61 schreef:kan me voorstellen dat die netwwerkverbinding standaard aangesloten is bij sommige dealers....
De sleutel heeft 2 functies, er zit een chip (erwt) in voor de startblokkering, en een zender voor de afstandbediening.
starblokkering op een nieuwe sleutel chip syncroniseren is altijd online met de database van de fabriek, hoe je het wend of keert. Anders zou je het met vag-com ook kunnen doen.
Het (kon) tot zo'n 4 jaar terug met vag-com, met de code's die voorheen bij de dealer opgevraagd konden worden. Helaas is dat niet meer, vw geeft geen code's meer vrij. Uitgezonderd via de online verbinding via haar dealernetwerk. In de code loopt een truck mee met versleuteling op datum, dus een eventuele "oude" code gaat niet meer werken.
Alle andere methodes om de code te kraken behoren tot software hacken; en is illegaal en niet hier op deze site te beschrijven. (of je moet graag een cursus vw stelen geven willen)
Afstandbediening voor de deurvergrendeling is wat anders, gaat tot mei 2000 gewoon door wat handelingen in de auto, na deze datum alleen met testkast. Dat red je met vag-com en zonder onlineverbinding ook.
nog iets over de transponders (chip of erwt), eigenlijk kun je het systeem elke willekeurige transponder aanleren; het enige is dat je de code om de ecu vrij te schakelen om dit aanleren mogelijk te maken niet hebt, en die code is dynamisch. Dat is dus het hele probleem van dit vraagstuk.