TRANSPRTER schreef:dit bedoel ik.....als ik en extra oliekoeler plaats.hoe groot moet die zijn,hoeveel rijen.
en hoeveel bar moet de oliekoeler aan kunnen
Multivan Generation schreef:ik denk dat een extra oliekoeler wil gaan monteren..
Pascal heeft daar eens een stukje over geschreven op het Belgian T4 club forum.
Ik dacht dat hij een 16 rijen had gekocht voor een 1,9 TD+ destijds
Ik heb inderdaad wel al wat ervaring met extra oliekoelers ...
Voor een 2,4 toch minimaal een 16-rijige gebruiken .(of een 19-rijige )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
TRANSPRTER schreef:dit bedoel ik.....als ik en extra oliekoeler plaats.hoe groot moet die zijn,hoeveel rijen.
en hoeveel bar moet de oliekoeler aan kunnen
Hoeveel bar ? Een oliekoeler is erop gebouwd om de oliedruk in je motor aan te kunnen . Oliedruk in je motor is vrij beperkt hoor .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ik zit met en velgen vraag.als je velgen hebt van steek 5*120 kun je en adapter kopen ,dat naar 5*112 gaat...
blijkbaar moet de olie koeler niet zo groot zijn.want heb al en volledig asortiment gezien.dat ik niet meer wist welke grote
ik kan ene krijgen van 14op17 en 17 rijen.dat zal dan volstaan normaal
er zullen best adapters bestaan om van 112 naar 120 steek te gaan, maar dat gaat dan dus ook gepaard met spoorverbreding, en of het in België toegestaan is weet ik ook niet (in NL volgens mij niet)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Roger B. (11)61 schreef:de koeling van de TDI voldoet niet? (bij de TDI is het ook voldoende immers, al is dat wel een hoog rendement motor natuurlijk)
en denk er om een thermostaat te gebruiken bij een luchtgekoelde koeler!
Bij een TDI is een extra oliekoeler niet nodig Roger (alleen bij een TDI die richting 200PK gaat , en waar aanhangers mee gesleurd word is het wel aan te raden) , maar die oliekoeler op de foto's stond op een 1.9TD . En bij de 1.9TD die getuned word , en ook bij de 2.4D die getuned word is het wel nodig .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
TRANSPRTER schreef:
blijkbaar moet de olie koeler niet zo groot zijn.want heb al en volledig asortiment gezien.dat ik niet meer wist welke grote
ik kan ene krijgen van 14op17 en 17 rijen.dat zal dan volstaan normaal
Neem liever een maatje te groot , dan te klein hé , voor die oliekoeler . Een oliekoeler kost toch 2x niks .
En plaats hem zeker zoals bij mij , voor de radiator , dan zit hij in de rijwind en koelt hij het beste . (anders doet het niks uit)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ik heb en uitlaatgas metertje.dit is voor de temperatuur te meten.
kan iemand mij vertellen waar ik dit moet plaatsen.
waar staat de sensor(als die er teminste is)
ik heb mijn 4 metertjes eens getest
ik heb en volt,oiltemp,oliedruk,uitlaatgasmeter
maar het zijn er als je ze opstart dat de naald eens gelemaal einde gaat en dan terug
maar er zijn er maar 2 die het zo doen ,en da is de volt ,oliemeter
de andere 2 ,oliedruk ,uitlaatgasmeter.die gaan naar het einde toe ,maar keren niet terug.
is dit normaal...weten jullie dat soms.
ik zeg er wel bij dat ik ze aangesloten heb zonder sensor.juist eens stroom opgezet
het is van het merk...S7-GAUGE
TRANSPRTER schreef:
VE pomp met boost verrijking
kent iemand zo en pomp
VE pomp met boost verrijking , je bedoeld deze : ?
Ik ben aan het uitzoeken wat de oorsprong van deze pompen is . Want een 2.4 Turbo D is er nooit geweest , dus ze zal niet standaard zijn van dit type blok.
Ik vermoed dat ze van de 2.0TD (5 cilinder) komt , maar ben het niet zeker . Veel keuze in 5 cilinder Turbo Diesels is er niet
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
TRANSPRTER schreef:ik heb mijn 4 metertjes eens getest
ik heb en volt,oiltemp,oliedruk,uitlaatgasmeter
maar het zijn er als je ze opstart dat de naald eens gelemaal einde gaat en dan terug
maar er zijn er maar 2 die het zo doen ,en da is de volt ,oliemeter
de andere 2 ,oliedruk ,uitlaatgasmeter.die gaan naar het einde toe ,maar keren niet terug.
is dit normaal...weten jullie dat soms. ik zeg er wel bij dat ik ze aangesloten heb zonder sensor.juist eens stroom opgezet
het is van het merk...S7-GAUGE
Een meter aansluiten zonder sensor kan dus nooit, op jouw manier zal hij snel sneuvelen!