Onze 2.4 diesel van 1996 liep 160 op de teller. In Duitsland, heuvel af.
In NL op de A7 tussen Purmerend en Hoorn, liep ie 150 als je het hele stuk volgas kon houden.
Een diesel kan niet over zijn toeren lopen. Hij krijgt gewoon niet meer brandstof dus stopt ie.
mvg Rick
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
is een 2400 d te tunen ?
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: is een 2400 d te tunen ?
rick_k schreef:Een diesel kan niet over zijn toeren lopen. Hij krijgt gewoon niet meer brandstof dus stopt ie.
mvg Rick
... juist ja ... Tot hij via de carterontluchting wat olie terug binnenkrijgt via de inlaat (dan gaat hij op olie lopen ipv op diesel), en dan kan hij gegarandeerd over zijn toeren gaan hoor .
Heb het zelf al meegemaakt met een 1,6D uit een golfje .

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: is een 2400 d te tunen ?
Dat dacht ik dus ook... en dan hou je niet veel motor overPascal-141 schreef:rick_k schreef:Een diesel kan niet over zijn toeren lopen. Hij krijgt gewoon niet meer brandstof dus stopt ie.
mvg Rick
... juist ja ... Tot hij via de carterontluchting wat olie terug binnenkrijgt via de inlaat (dan gaat hij op olie lopen ipv op diesel), en dan kan hij gegarandeerd over zijn toeren gaan hoor .
Heb het zelf al meegemaakt met een 1,6D uit een golfje .

Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: is een 2400 d te tunen ?
als ik 130 rijd ,zit ik aan 3500toeren.en dat vind ik persoonlijk veel te hoog voor zo lange afstanden te doen.
Re: is een 2400 d te tunen ?
wij hebben ook een t4 2.4 gehad en ook bij die lag de top bij 130 km
maar dat rij je niet erg lang omdat je het idee hebt dat je de motor er uit wil
ben er mee naar zweden geweest maar dan is 110 een mooie snelheid
maar een collega had ook een 2.4 maar dat was een automaat die omgebouwd was naar
handgeschakeld en die liep veel rustiger en harder
dus misschien is het interessant om te kijken of er een andere bak achter kan . zou een stuk rustiger rijden
wat betreft roet stop , inderdaad ,hebben wij toen ook gedaan en als je hem te ver indraaid krijg je flinke
rookwolken maar dat zie je vanzelf ,dus dan iets terug
wat bij ons toen ook het geval was , ...was dat het gas niet over kwam
d.w.z. gas in bus onderop ,bij de pomp niet tegen de eind aanslag en als ik het me goed herrinner
kun je die aanslag ook wat veranderen zodat daar ook nog iets te winnen valt
sucses
maar dat rij je niet erg lang omdat je het idee hebt dat je de motor er uit wil
ben er mee naar zweden geweest maar dan is 110 een mooie snelheid
maar een collega had ook een 2.4 maar dat was een automaat die omgebouwd was naar
handgeschakeld en die liep veel rustiger en harder
dus misschien is het interessant om te kijken of er een andere bak achter kan . zou een stuk rustiger rijden
wat betreft roet stop , inderdaad ,hebben wij toen ook gedaan en als je hem te ver indraaid krijg je flinke
rookwolken maar dat zie je vanzelf ,dus dan iets terug
wat bij ons toen ook het geval was , ...was dat het gas niet over kwam
d.w.z. gas in bus onderop ,bij de pomp niet tegen de eind aanslag en als ik het me goed herrinner
kun je die aanslag ook wat veranderen zodat daar ook nog iets te winnen valt
sucses
Re: is een 2400 d te tunen ?
Carterontluchting had ik er al afgehaald. Die blies gewoon in een oude colafles, net zo makkelijk...
mvg Rick
mvg Rick