Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

banden/ velgen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
edwin 1051
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 nov 2007, 10:42
Locatie: de krim
Contacteer:

banden/ velgen

Bericht door edwin 1051 »

de garage waar ik de bus altijd laat maken vertelde mij dat de velgen die ik er onder heb officieel niet mag dat het speciaal voor transporter t4 moet zijn qua gewicht en dat de banden hoge drukbanden moeten zijn heb er nu porche cup velgen onder met banden ( regal) 235 45 17 / 97w / 730kg en achter ook maar zijn geen hoge druk banden mag dit nu wel of niet ik snap het even niet meer :nuts bus is pas gekeurd en er is niks van gezegd dus ???? hoop dat iemand is die raad weet op deze vraag


mvg edwin 1051
yellow machine
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: banden/ velgen

Bericht door Pascal-141 »

Hogedruk ? Da's niet echt een correcte benaming . Wat wel klopt is : banden met hoge LAADINDEX .
Als jij banden hebt met een laadindex van 97 , KAN dat in sommige gevallen voldoende zijn , maar dat is afhankelijk van de max. asbelasting van je T4 .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: banden/ velgen

Bericht door GerJol 716 »

Heb wat leesvoer gevonden over banden...

http://www.vaco.nl/images/channels/VACO ... kleind.pdf

Duidelijk verhaal over bandenweetjes op blz 34 staat iets over reinforced en XL banden voor bestelwagens.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: banden/ velgen

Bericht door heartbeat »

Ik heb nog een set project zwo wielen met banden liggen voor 400.- zijn ze voor jou 17 inch 24545/17 toyo proximus banden
velgen echt nog als nieuw incl wielbouten en slotbouten banden rond de 4 a 5 mm

deze velgen zijn speciaal voor de T4 dus de juiste draagkracht ook de banden voldoen hier aan
Rob & Lize
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: banden/ velgen

Bericht door Harry 341 »

edwin 1051 schreef:de garage waar ik de bus altijd laat maken vertelde mij dat de velgen die ik er onder heb officieel niet mag dat het speciaal voor transporter t4 moet zijn qua gewicht en dat de banden hoge drukbanden moeten zijn heb er nu porche cup velgen onder met banden ( regal) 235 45 17 / 97w / 730kg en achter ook maar zijn geen hoge druk banden mag dit nu wel of niet ik snap het even niet meer :nuts bus is pas gekeurd en er is niks van gezegd dus ???? hoop dat iemand is die raad weet op deze vraag


mvg edwin 1051
deze eis is voor bussen van ná 1-'98...dus je bent inderdaad in overtreding....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: banden/ velgen

Bericht door Pascal-141 »

Harry 341 schreef:
edwin 1051 schreef:de garage waar ik de bus altijd laat maken vertelde mij dat de velgen die ik er onder heb officieel niet mag dat het speciaal voor transporter t4 moet zijn qua gewicht en dat de banden hoge drukbanden moeten zijn heb er nu porche cup velgen onder met banden ( regal) 235 45 17 / 97w / 730kg en achter ook maar zijn geen hoge druk banden mag dit nu wel of niet ik snap het even niet meer :nuts bus is pas gekeurd en er is niks van gezegd dus ???? hoop dat iemand is die raad weet op deze vraag


mvg edwin 1051
deze eis is voor bussen van ná 1-'98...dus je bent inderdaad in overtreding....
Hoeft niet echt overtreding te zijn hoor : 2x730kg = 1460kg aslast . Sommige T4 hebben een aslast die lager ligt , dan is het geen overtreding hé :knipoog
(mijn net verkochte T4 had een aslast van 1430kg , net genoeg voor banden met Li van 97 )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie