Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Upgrade motormanagement...

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tiyuvi
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 aug 2009, 09:13

Upgrade motormanagement...

Bericht door Tiyuvi »

Hallo,

Met dank aan Peter (Multivan generation) die hier een mooie aanwijzing in zijn tuning document heeft geschreven...
- Hiermee heb ik de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt -

Heeft iemand van jullie met het volgende ervaring? :jump

Kun je bij een '97er ACV (1e generatie Intel 8 bits processor) een relatief gunstige upgrade/tuning naar een snellere processor doorvoeren? Loont zich dit of is hierbij een complete uitwisseling van het Bosch motormanagement noodzakelijk? En is dat technisch wel haalbaar? Dit om het uiteindelijke effect en resultaat voor een toekomstige chiptuning nog beter te krijgen.

Groet :yes
Klaas
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Upgrade motormanagement...

Bericht door Roger B. (11)61 »

de 1e generatie is ook gewoon te chippen hoor.....

de nieuwere motormanagements hebben als ik het goed begrepen heb een andere stekker en een aantal sensoren (of mogelijkheid daartoe) extra. Als je die in je oud model wil zetten zul je ook de kabelboom moeten vernieuwen/aanpassen en heb je dus een nieuw motormanagement nodig.

ik denk dat de processorsnelheid niet iets is wat beperkend werkt op de prestatie van je motor.

afgezien van het feit dat de oude modellen weleens stuk gaan en de nieuwere dat minder hebben is een upgrade vooral weggegooid geld denk ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie