Met hoeveel Nm moet je de wielbouten van een T4 vastzetten?
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
neuh als je ze vast last ook niet......Pascal-141 schreef:Ik zet ze ALTIJD vast met 200Nm , nooit geen problemen met loskomende wielbouten .
te los gewoon 170 a 180 nm ook lichtmetaal.Harry 341 schreef:Hier ga je heel veel verschillende antwoorden op krijgen...verleden week zijn de mijne door de banden/velgen specialist met 130 nm vastgezet.Is wel lichtmetaal.
word bij mij op het werk ook aangegeven op de lijst met aanhaal momenten. Heb het ook al eens bij tips en trucs gezet. en lichtmetaal nog eens controleren na 150 km.GerJol 716 schreef:Doe ik ook een duit in het zakje, want als ik nu naar de dealer zou gaan, worden de wieltjes met 180 Nm vastgezet.
Ongeacht of je staal of lichtmetaal hebt. En zo zet ik ze dus zelf ook vast met momentsleutel.
Gerard
Er zijn hier al meerdere berichten gepasseerd in het verleden van loskomende wielbouten , omdat ze niet vastgenoeg gezet waren ...Roger B. (11)61 schreef:neuh als je ze vast last ook niet......Pascal-141 schreef:Ik zet ze ALTIJD vast met 200Nm , nooit geen problemen met loskomende wielbouten .![]()
![]()
![]()
![]()
waarom zo vast?? bij 160 of 170 loopt het ook niet los hoor.....
lichtmetaal TE vast vastzetten kan de velg beschadigen, en als je te ver gaat met vaster zetten dan voorgeschreven kun je de boutjes mollen.......of als je pech hebt de schroefdraad in je naaf