Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bijverwarmer af en toe niet

vragen over de T4
Plaats reactie
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Bijverwarmer af en toe niet

Bericht door niels »

De bijverwarmer slaat af en toe niet aan, dan veel rook, en soms slaat ie toch aan, anders doet ie helemaal niks.
Heb al de gloeibougie vervangen, en het filtertje in de brandstofpomp doorgeblazen; het was na deze acties wel beter geworden, maar nog niet zoals het hoort.
Heb al bij standkachels.com gekeken, maar kom er nog niet echt uit.
Heb de bijverwarmer al verschillende keren flink laten werken; motor starten, verwarming vol aan en de ramen open, en daarna zijn programma af laten werken, maar het blijft hetzelfde.

Gr. Niels
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1454
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Bijverwarmer af en toe niet

Bericht door m.c van den berg »

Denk dat je exstra wateromlooppom kapot is. die zit voor onder bij je voorbumper(bak verwijderen).
de pom kan je voelen lopen.of niet, dan is die kapot.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: Bijverwarmer af en toe niet

Bericht door niels »

Zit ie in of bij de bijverwarmer(zuheizer)?

Gr. Niels
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Bijverwarmer af en toe niet

Bericht door repelsteeltje »

zuheizer heeft niets met de elektrische bij waterpomp te maken, werkt alleen bij draaiende motor. (en dus circulatie van die waterpomp)


ding moet je uitlezen, schijnt met vag-com te gaan, ik moet er nog een kabeltje voor prutsen.

ik denk trouwens dat je kachel vol kool zit, dus ook het gaasje om de gloeibougie.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Bijverwarmer af en toe niet

Bericht door sgsdebruijn »

hoe krijg je dat gaasje eruit?

de mijn geeft een storing AF20, ook na vervangen gloeibougie
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1454
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Bijverwarmer af en toe niet

Bericht door m.c van den berg »

zuheizer heeft niets met de elektrische bij waterpomp te maken, werkt alleen bij draaiende motor. (en dus circulatie van die waterpomp)

die exstra omlooppomp loopt terdegen mee; Oskar die kwam daar bij mij ook achter dat die kapot was.dus ook als de motor niet loopt, of op contact staat loopt de exstra waterpomp wel mee.
Waarom: als de exstra omlooppomp kapot is dan die de warmte niet verwerken, dan gaat er ergens geen klepje open.
Bij 50 gr ( in dat stukje leiding) slaat automaties de Zuheizer af.

Hoop dat ik het goed op geschreven heeft.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Bijverwarmer af en toe niet

Bericht door repelsteeltje »

m.c van den berg schreef:zuheizer heeft niets met de elektrische bij waterpomp te maken, werkt alleen bij draaiende motor. (en dus circulatie van die waterpomp)

die exstra omlooppomp loopt terdegen mee; Oskar die kwam daar bij mij ook achter dat die kapot was.dus ook als de motor niet loopt, of op contact staat loopt de exstra waterpomp wel mee.
Waarom: als de exstra omlooppomp kapot is dan die de warmte niet verwerken, dan gaat er ergens geen klepje open.
Bij 50 gr ( in dat stukje leiding) slaat automaties de Zuheizer af.

Hoop dat ik het goed op geschreven heeft.

pak het elektrisch schema er eens bij en ontdek dat de extra waterpomp maar door een ding geschakeld wordt; de temperatuurklickson in de watermond rechts van de brandstofpomp......

hier staat alles wat je weten wilt; helaas alleen in duits.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer#Elektrik" onclick="window.open(this.href);return false;


En in dit verhaal kun je dan weer zien dat alleen bij een waterstandkachel; dat is iets anders dan een zuheitzer de elektrische waterpomp wel wordt gebruikt. de topicstarter heeft het duidelijk over een zuheizer....

http://www.t4-wiki.de/wiki/V51" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door repelsteeltje op 26 nov 2010, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Bijverwarmer af en toe niet

Bericht door René »

Bij mij wil ie ook niet starten, als ik de temp sensor losneem, slaat ie wel aan als ik hem doorverbind, dus vermoed dat bij mij de sensor defect/niet goed is.

René
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1454
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Bijverwarmer af en toe niet

Bericht door m.c van den berg »

Heb ook een Zuheizer standkachel.

Deze zin heb ik gekopieerd ;;(zuheizer heeft niets met de elektrische bij waterpomp te maken, werkt alleen bij draaiende motor. (en dus circulatie van die waterpomp). van Repelsteeltje.

Als ik nu de streepjes knopje (schakelmodulle) in druk gaat de kachel branden, eerst hoor je hem tikken.
hierbij wordt geen contact met de sleutel gemaakt. Ook kan je de tijd instellen. :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie