Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schade vraag in verband met stoeprand velg botsing

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Schade vraag in verband met stoeprand velg botsing

Bericht door Johan191 »

Ben al op zoek naar een vervangende velg in het Te Koop/Gevraagd deel van het forum, maar is zou graag willen weten wat er allemaal kapot kan zijn wanneer je met nog geen 20 km p/u met de zijkant van je velg tegen een stoeprand aan knalt. Bus spoort nog goed, trekt niet naar links of rechts, maar er zit wel een deuk in de velg, en die voel je ook in het stuur bij bepaalde snelheden. Het zijn toch flink wat kilo's tegen zo'n betonnen rand :gif :gif :gif

Yep, ik ben weer een ervaring rijker en één van de eerste gladheid slachtoffers van koning winter.

Roept U maar.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: Schade vraag in verband met stoeprand velg botsing

Bericht door J. Jolliffe »

Het kan denk ik geen kwaad om de bus te laten controleren op een uitlijnbank. Vorige winter heeft pa hetzelfde gehad met onze Peugeot Boxer. Sinds die tijd hobbelt de auto merkbaar aan 1 kant. Velg is wel vervangen maar blijkbaar hebben ze wat over het hoofd gezien. Slijtage is ook niet hoe het hoort.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Schade vraag in verband met stoeprand velg botsing

Bericht door Johan191 »

Bus staat nu bij de garage, ik hoop voor 12 uur meer te weten.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Schade vraag in verband met stoeprand velg botsing

Bericht door Johan191 »

Ik heb geluk gehad.
Alleen de velg en verder niets kapot. Reserveband er op en hij is weer lekker rustig in het stuur.
Velg kan waarschijnlijk opnieuw gericht worden volgens de garage.
Blijft natuurlijk wel waardeloos dat de velg een flinke beschadiging heeft opgelopen. Ik blijf dus ondertussen gewoon doorzoeken naar een mooi exemplaar.
Maar we kunnen weer normaal rijden, en dat is het belangrijkste. :ikrij
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Schade vraag in verband met stoeprand velg botsing

Bericht door Harry 341 »

Johan191 schreef:Ik heb geluk gehad.
Alleen de velg en verder niets kapot. Reserveband er op en hij is weer lekker rustig in het stuur.
Velg kan waarschijnlijk opnieuw gericht worden volgens de garage.
Blijft natuurlijk wel waardeloos dat de velg een flinke beschadiging heeft opgelopen. Ik blijf dus ondertussen gewoon doorzoeken naar een mooi exemplaar.
Maar we kunnen weer normaal rijden, en dat is het belangrijkste. :ikrij
Johan,je hebt :mail
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Schade vraag in verband met stoeprand velg botsing

Bericht door Johan191 »

jan2009 schreef:Mooi zo .
En geen startprobleem meer ? , nu je er gelijk een verse accu in heb laten zetten :knipoog
Hij komt wat moeilijk rond, maar pakt nog wel direct. Die moet ik inderdaad ook nog vervangen.
Maar een andere accu kan ik ook goedkoop kopen bij een firma op een paar honderd meter afstand waar ik vrijwel alle onderdelen koop.

't komt allemaal goed. Meer tegenslagen hoeft van mij voorlopig ook effe niet meer.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Schade vraag in verband met stoeprand velg botsing

Bericht door Johan191 »

Harry,

Bedankt voor de tip. Je hebt mail terug. :toppie
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Plaats reactie