Ik heb mij 2.5 tdi nu 1 jaar dus ik ging ëffe" de olie en de oliefilter thuis
op de oprit verversen net als ik met de 1.9 td vroeger vaker deed.
dat ging in 20 minuten bij de 1.9 TD.
Nou dat heb ik geweten, op bokjes gereden voor, WAt zit die moteroliefilter bij de ACV Moter op een elendige plaats.
kortom het kwam er op neer dat ik de afgetapte olie er weer terug in heb geschud, en naar mijn werkgever in Venlo ben gereden dar op de smeerput gezet, een dop maat 27 op de filter (merkt mahle oc 105) gezet, en daar ging die wel mee los.
met een filter klem, ringsleutel allemaal geen plaats om aan te werken.
Het gaat bij de 1.9td Veel gemakkelijker.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
olie verversen 1.9 td versus 2.5 tdi
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: olie verversen 1.9 td versus 2.5 tdi
Dat het oliefilter bij een 2,5 TDI op een lastige plaats zit daar ben ik ook al achterfrank884 schreef:Ik heb mij 2.5 tdi nu 1 jaar dus ik ging ëffe" de olie en de oliefilter thuis
op de oprit verversen net als ik met de 1.9 td vroeger vaker deed.
dat ging in 20 minuten bij de 1.9 TD.
Nou dat heb ik geweten, op bokjes gereden voor, WAt zit die moteroliefilter bij de ACV Moter op een elendige plaats.
kortom het kwam er op neer dat ik de afgetapte olie er weer terug in heb geschud, en naar mijn werkgever in Venlo ben gereden dar op de smeerput gezet, een dop maat 27 op de filter (merkt mahle oc 105) gezet, en daar ging die wel mee los.
met een filter klem, ringsleutel allemaal geen plaats om aan te werken.
Het gaat bij de 1.9td Veel gemakkelijker.

Maar dat hij zo vast zit, daar sta ik versteld van

Eerst het afdichtingsrubber insmeren met een beetje oude olie en dan het filter goed handvast erop draaien zou al voldoende moeten zijn.
Maar dat is aan mij zo verteld hoor

Nog wel een tip voor anderen:
Wil je zelf olie verversen en heb je geen gemakkelijke bak om het op te vangen?
Kies dan voor zo'n opbergbak voor onder het bed, kost niet veel maar werkte erg handig

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
Dit wil ik donderdag of vrijdag gaan doen. Klinkt als leuk werk
. Ik heb er nog niet naar gekeken, zal ik vanmiddag maar eens doen. Dat filter is toch niet veel anders dan van een personenwagen? Ik ram er altijd een maat 4 schroevendraaier doorheen. Werkt perfect. Dan kom het zo los. Heb die speciale sleutels nooit begrepen, eenmaal los komt er toch een nieuwe.

T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
dat met die schroevendraaier deed ik vroeger ook bij de tractor als die met de hand niet los ging, maar het is wel een knoeiboel.Die Bruine schreef:Dit wil ik donderdag of vrijdag gaan doen. Klinkt als leuk werk. Ik heb er nog niet naar gekeken, zal ik vanmiddag maar eens doen. Dat filter is toch niet veel anders dan van een personenwagen? Ik ram er altijd een maat 4 schroevendraaier doorheen. Werkt perfect. Dan kom het zo los. Heb die speciale sleutels nooit begrepen, eenmaal los komt er toch een nieuwe.
Achterop de filter zit een moer maat 27 (bij OC 105 knecht/mahle)
en bij sommige (mann zit er een uitsparing waar een strip in past) het probleem was niet het vastzitten
maar de onhandige plek waardoor je weinig plaats hebt om kracht te zetten.
De monteur van de garage waar ik die had gekocht had de carter plug ook zo idioot vast gedraaid, dat ik de dopsleutel met een buis moest verlengen,
"doe ik liever niet in die aluminium carterpan"maar moest toch los.
Die filter zit langs de uitlaat pijp vanaf de motor naar de katalysator
aan de achterkant van de motor,
en dat was bij de 1.9td wel een stuk plezieriger. voorop.
Maar met de synthetische olie in deze motor hoeft die wel niet meer zo vaak worden ververst als bij de 1.9 td.