Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

grijs kenteken vraagje

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

grijs kenteken vraagje

Bericht door raymondo »

afgelopen vrijdag wederom een hoog oplopende discussie met de verkoper van me bus. met bestellen had ik midrange composet voor in de dubbele cabine besteld. met afleveren zat er een hele grote 3 weg speaker onder in de cabine bij de voeten. gewoon zo in het plastic geschroefd... ik heb ook een extra subwoofer besteld toen.. die zou op de plek komen van het 3 weg systeem.

maar nu zegt de verkoper dat je langs het raam van dubbele cabine geen gaten mag maken en er speakers in doen. ik zie het probleem er niet van in. Ik wil graag het geluid nu eindelijk eens voor elkaar hebben zoals ik het wil hebben. Hij als verkoper gaat het inbouw station geen toestemming geven om die een composetje naar het raam te laten inbouwen. Want als er dan een controle komt zijn zij als dealer verantwoordelijk ivm grijs kenteken.

Mag ook niet een ander bedrijf aan me auto laten werken volgens hem. Want alles wat er aan gedaan is staat bij hun geregistreert en laat ik ergens anders monteren verloopt me garantie....

word echt moe van die verkoper..... ben al bijna in staat de auto op zijn buro te zetten.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: grijs kenteken vraagje

Bericht door Wim T4 935 »

Grijs kenteken technisch gezien heeft de verkoper gelijk. Er mogen geen gaten in het tussenschot, ook niet om zaken te monteren, als die gaten door demontage weer opengemaakt kunnen worden. :ie

Vaak worden in de praktijk de speakers daarom vastgekit o.i.d. waardoor en bij douanecontrole er niet danwel minder moeilijk over gedaan wordt. Ik heb al eens een bus van dat ster merk gezien waarin de speakers waren voorzien van popnagels in plaats van schroeven omdat dat wel zou voldoen aan de regels.

Overigens is volgens mij de berijder en de kentekenhouder-eigenaar verantwoordelijk voor het voldoen aan de eisen en niet de inbouwer.

Succes met deze strijd.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: grijs kenteken vraagje

Bericht door EricP »

En als je er vele gleuven langs elkaar (soort rooster) in zaagt / freest waarachter je de speaker zet en waarvoor je het gaas van de speaker zet?
Bij mij in de DC hebben ze aan beide zijde gleuven gefreesd om meer ventilatie naar achteren te hebben. zat er bij de inbouw in.

Groet EricP
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: grijs kenteken vraagje

Bericht door Wim T4 935 »

EricP schreef:En als je er vele gleuven langs elkaar (soort rooster) in zaagt / freest waarachter je de speaker zet en waarvoor je het gaas van de speaker zet?
Bij mij in de DC hebben ze aan beide zijde gleuven gefreesd om meer ventilatie naar achteren te hebben. zat er bij de inbouw in.

Groet EricP
Die ventilatiegleuven zitten bij mij standaard in het tussenschot. Er zit zelfs in de laadruimte tapijt tegen aan geplakt. Ben 1 keer aangehouden voor een grote controle. Ze zijn toen 45 minuten aan het bellen geweest van de douane of mijn T4 nou wel of niet voldeed aan de eisen.
Uiteindelijk is het goed bevonden en mocht ik verder rijden. Was wel een kleine 2 uur te laat op mijn afspraak maar dat maakt deze heren niets uit.

Ik rij nu ruim 12 jaar grijs kenteken en bovenstaande was de enige keer dat er naar mijn inrichting is gekeken. Dat dan weer wel, dus de risico's zijn klein dat je wordt gesnapt, maar de boetes zijn enorm als je wordt gesnapt.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: grijs kenteken vraagje

Bericht door raymondo »

oke. wel dat van dat kitten weet.... het mag niet demontabel zijn... maar volgens hem ging het om het feit dat het boven de 35 cm van de vloer totaal niks mag worden gedaan...

rijd al 12 jaar grijs kenteken.. alle soorten en maten maar ben nog nooit aangehouden om ook maar iets te controleren..

maar goed te weten dat er dus wel op gecontroleerd kan worden
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33933
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: grijs kenteken vraagje

Bericht door Multivan Generation »

geniet van je bus :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie