Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
bus kapot wat nu???
bus kapot wat nu???
zo melde laatst dat de bus weer toppie was
nu is hij in zijn geheel overleden. het verhaal
laatste tijd veel last van slecht starten als hij lang stil stond
na veel en lang starten liep hij.
heb dat hier gemeld daarna vele brandstof leidingen waren er wat slecht
eveneens een ander brandstoffilter gezet.
gloeiers 5 maand terug vervangen en er staat stroom op de gloeiers.
heeft toen 2 weken weer perfect gelopen.
sinds een paar dagen weerderom slecht starten na lang staan
en vanochtend helemaal niet meer aanslaan
vanavond nieuwe orginele brandstoffilter gezet maar helaas
heeft iemand een idee wat het verder zou kunnen zijn en waar ik naar kan kijken nog
ik heb de snelste motor van allen de 1.9diesel uit 1995
nu is hij in zijn geheel overleden. het verhaal
laatste tijd veel last van slecht starten als hij lang stil stond
na veel en lang starten liep hij.
heb dat hier gemeld daarna vele brandstof leidingen waren er wat slecht
eveneens een ander brandstoffilter gezet.
gloeiers 5 maand terug vervangen en er staat stroom op de gloeiers.
heeft toen 2 weken weer perfect gelopen.
sinds een paar dagen weerderom slecht starten na lang staan
en vanochtend helemaal niet meer aanslaan
vanavond nieuwe orginele brandstoffilter gezet maar helaas
heeft iemand een idee wat het verder zou kunnen zijn en waar ik naar kan kijken nog
ik heb de snelste motor van allen de 1.9diesel uit 1995
als het maar rijd stinkt en rookt
- marcel 415
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
- Locatie: grunniggerlaand
Re: bus kapot wat nu???
hoe vol zit je tank??
ik had een 19 td en die startte bij een halve tank ook minder.nu bleek dat de aanvoerslang achter de tank lek te zijn zoog dus valse lucht,misschien is dat de oorzaak.
ik had een 19 td en die startte bij een halve tank ook minder.nu bleek dat de aanvoerslang achter de tank lek te zijn zoog dus valse lucht,misschien is dat de oorzaak.
Groetjes Marcel 415
![Afbeelding](http://www.weetjewel.com/temp/dump/marcel2.JPG)
Re: bus kapot wat nu???
volgens mij maakte het niet uit hoe vol of leeg de tank is.
maar dan zou de bus vanavond toch moeten starten
na eeuwig doorstarten?
maar dan zou de bus vanavond toch moeten starten
na eeuwig doorstarten?
als het maar rijd stinkt en rookt
- marcel 415
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
- Locatie: grunniggerlaand
Re: bus kapot wat nu???
ik kon ook maar door blijven startten maar hij sloeg niet aan.bij mij begon ie bi halfvolle tank te klieren.
dat was bij mij de oorzaak lekke aanvoerslang,.
was maar een suggestie anders zou ik het zo even niet weten
dat was bij mij de oorzaak lekke aanvoerslang,.
was maar een suggestie anders zou ik het zo even niet weten
Groetjes Marcel 415
![Afbeelding](http://www.weetjewel.com/temp/dump/marcel2.JPG)
Re: bus kapot wat nu???
maar deed hij het wel als de tank vol was dan
snap die relatie met elkaar niet?
is gewoon klote die storingen
weet niet meer waar ik het moet zoeken vooral met deze temp buiten
had gewoon zin om hem in de fik te steken
heb nu een jaar zolang heb ik hem nu het ene na het andere probleem
en nog meerdere dingen die gedaan moeten worden
niet normaal mis mijn oude wagentje.
snap die relatie met elkaar niet?
is gewoon klote die storingen
weet niet meer waar ik het moet zoeken vooral met deze temp buiten
had gewoon zin om hem in de fik te steken
heb nu een jaar zolang heb ik hem nu het ene na het andere probleem
en nog meerdere dingen die gedaan moeten worden
niet normaal mis mijn oude wagentje.
als het maar rijd stinkt en rookt
Re: bus kapot wat nu???
Wordt er wel brandstof toegevoerd tijdens het straten. Met andere woorden, blijft je startblokkering niet plakken.
Met mijn vorige bus heb ik er ook genoeg gezeik mee gehad toen de 2.4 nog onder de kap lag.
Het is maar een idee.
Met mijn vorige bus heb ik er ook genoeg gezeik mee gehad toen de 2.4 nog onder de kap lag.
Het is maar een idee.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: bus kapot wat nu???
Gaat je brandstof klep (op de pomp) open?
Contact aan zetten en even op de draad spanning meten.
Nu je er toch staat: contact uit, draad er af en rechtsrteeks van de accu een draad naar dezelfde klep trekken, dan even over het contactje aaien, dan hoor je op de klep ook idd open en weer dicht gaat.
Je kunt ook nog een brandstofleiding iets losdraaien en kijken of er diesel uit de leiding komt.
René
Contact aan zetten en even op de draad spanning meten.
Nu je er toch staat: contact uit, draad er af en rechtsrteeks van de accu een draad naar dezelfde klep trekken, dan even over het contactje aaien, dan hoor je op de klep ook idd open en weer dicht gaat.
Je kunt ook nog een brandstofleiding iets losdraaien en kijken of er diesel uit de leiding komt.
René
Re: bus kapot wat nu???
Vlokken in de diesel? Staat de auto buiten? Een etmaal in een verwarmde garage zetten, dan weer proberen?
Re: bus kapot wat nu???
Het kan wel wat uit maken, het kan zijn dat de aanzuig buis in de tank, halverwege een scheurtje heeft en daardoor lucht aanzuigt in plaats van brandstof, en dat komt wel vaker voor.kempkens schreef:volgens mij maakte het niet uit hoe vol of leeg de tank is.
maar dan zou de bus vanavond toch moeten starten
na eeuwig doorstarten?
Re: bus kapot wat nu???
zo de bus staat op de oprijwagen
gaat morgen naar het bedrijf naast ons
daar gaan ze kijken wat het is
ik weet het niet meer gisteren mijn ballen eraf gevroren
vanavond geen zin in
ligt het aan mij maar is de t4 toch wel erg storingsgevoelig
als ik het zo lees wat veel voorkomt
had hiervoor een astra g diesel 150 000 km probleemloos gelopen bij mij
en helaas bij 330 000 weggedaan voor de bus.
heb er tot heden weinig schik mee
elke keer maar ![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
gaat morgen naar het bedrijf naast ons
daar gaan ze kijken wat het is
ik weet het niet meer gisteren mijn ballen eraf gevroren
vanavond geen zin in
![fun :winter](./images/smilies/winter.gif)
![fun :winter](./images/smilies/winter.gif)
![fun :winter](./images/smilies/winter.gif)
ligt het aan mij maar is de t4 toch wel erg storingsgevoelig
als ik het zo lees wat veel voorkomt
had hiervoor een astra g diesel 150 000 km probleemloos gelopen bij mij
en helaas bij 330 000 weggedaan voor de bus.
heb er tot heden weinig schik mee
![gevaar :gif](./images/smilies/doodskop.gif)
![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
als het maar rijd stinkt en rookt
Re: bus kapot wat nu???
Heb nooit problemen gehad met mijn 1.9 bussies.kempkens schreef:zo de bus staat op de oprijwagen
gaat morgen naar het bedrijf naast ons
daar gaan ze kijken wat het is
ik weet het niet meer gisteren mijn ballen eraf gevroren
vanavond geen zin in![]()
![]()
![]()
ligt het aan mij maar is de t4 toch wel erg storingsgevoelig
als ik het zo lees wat veel voorkomt
had hiervoor een astra g diesel 150 000 km probleemloos gelopen bij mij
en helaas bij 330 000 weggedaan voor de bus.
heb er tot heden weinig schik meeelke keer maar
iedere auto heeft wel eens een storing ook een t4 wel.
Soms kan het komen door slecht onderhoud in het verleden.
Ik zelf slechte ervaring met een astra. destijds nog geen 3 jaar oud en er werden dorpels en wielkuipen ingelast vanwege roest
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
Dat was ook de laatse opel voor mij.
RUBBEREXPRESS
- marcel 415
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
- Locatie: grunniggerlaand
Re: bus kapot wat nu???
en dat zelfde had ik dus.Rotor schreef:Het kan wel wat uit maken, het kan zijn dat de aanzuig buis in de tank, halverwege een scheurtje heeft en daardoor lucht aanzuigt in plaats van brandstof, en dat komt wel vaker voor.kempkens schreef:volgens mij maakte het niet uit hoe vol of leeg de tank is.
maar dan zou de bus vanavond toch moeten starten
na eeuwig doorstarten?
Groetjes Marcel 415
![Afbeelding](http://www.weetjewel.com/temp/dump/marcel2.JPG)
Re: bus kapot wat nu???
vandaag de uitslag gehad
de verstuivers moeten gereviseerd worden
bij doorstarten veel witte rook
even wat remmenreiniger in de inlaat gespoten en gelijk starten
bleef ook lopen dus geen valse lucht in ieder geval
mooi dat ik nu weet wat het is maar kost ook weer alles
de verstuivers moeten gereviseerd worden
bij doorstarten veel witte rook
even wat remmenreiniger in de inlaat gespoten en gelijk starten
bleef ook lopen dus geen valse lucht in ieder geval
mooi dat ik nu weet wat het is maar kost ook weer alles
als het maar rijd stinkt en rookt
Re: bus kapot wat nu???
Das wel een hele snelle manier om de verstuivers te testen, zo zou ik geen diagnose durven stellen. Als de pomp niet helemaal goed zou staan heb je volgens mij dezelfde uitslag. Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden. Een motor die niet wil aanslaan omdat de verstuivers versleten zijn heb ik nog nooit van gehoord bij een transporter. Als het een commonrail zou zijn met teveel retouropbrengst wordt het natuurlijk anders. Ik ben dus zeer benieuwd naar de uitslag!.
- Multivan Generation
- Berichten: 33892
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: bus kapot wat nu???
verstuivertrekker kun je eventueel bij RogerB regelen..(inlandse post---> scheelt weer)
Naar het revisiebedrijf en laten testen alvorens te laten reviseren.
Op eBay.de is er een bedrijf dat revisies aan verstuivers voor een prikkie uitvoert..
Maar ik geloof niet in het verstuiver verhaal,
en heb sterk de indruk,
dat de garage haar onvermogen om de brandstofpomp goed te krijgen en af te stellen,
wil verbloemen, door jouw portemonnee wat verder leeg te kloppen![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
Naar het revisiebedrijf en laten testen alvorens te laten reviseren.
Op eBay.de is er een bedrijf dat revisies aan verstuivers voor een prikkie uitvoert..
Maar ik geloof niet in het verstuiver verhaal,
en heb sterk de indruk,
dat de garage haar onvermogen om de brandstofpomp goed te krijgen en af te stellen,
wil verbloemen, door jouw portemonnee wat verder leeg te kloppen
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...