Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Webasto thermo top-C
Webasto thermo top-C
Ik heb een Webasto Thermo Top-C in de bus zitten en deze start niet zonder dat de motor draait ik heb een goeie accu erin zitten van 105 amp dus daar ligt het niet aan.
Met draaidende motor slaat de standkachel wel aan.
Wat kan het probleem zijn.
Met draaidende motor slaat de standkachel wel aan.
Wat kan het probleem zijn.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- volvosurfer
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 22:32
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Webasto thermo top-C
Weet je zeker dat de spanning niet onder de 10 volt zakt tijdens het opstarten? Zo ja dan mag je accu 105 amp zijn maar dan is hij toch leeg of kapot.
Jaaaaaa, een mooie California gekocht!!
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Webasto thermo top-C
gaat hij wel blazen, slaat hij na x seconden af? is even handig om te vermelden als je bepaalde zaken ervaart.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Webasto thermo top-C
Ja hij blaast wel en slaat dan na x-sec af.sgsdebruijn schreef:gaat hij wel blazen, slaat hij na x seconden af? is even handig om te vermelden als je bepaalde zaken ervaart.
Accu is goed op spanning.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- Multivan Generation
- Berichten: 34123
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Webasto thermo top-C
hoe hoog is je brandstof niveau in je tank?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Webasto thermo top-C
heeft ie voorheen wel goed gewerkt? zonee, brandstof elders vandaan halen (als je nu afgetakt hebt van bestaande leidingen)
zoja, dan toch even goed spanningen meten. Wat ook kan is dat het koelwaterpompje stuk is of geen spanning krijgt, er is dan geen circulatie en de kaxhel slaat af omdat het te heet wordt.....
zoja, dan toch even goed spanningen meten. Wat ook kan is dat het koelwaterpompje stuk is of geen spanning krijgt, er is dan geen circulatie en de kaxhel slaat af omdat het te heet wordt.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Webasto thermo top-C
Kachel heeft altijd goed gewerkt kon hem d.m.v. een klok instellen en brand dan.Roger B. (11)61 schreef:heeft ie voorheen wel goed gewerkt? zonee, brandstof elders vandaan halen (als je nu afgetakt hebt van bestaande leidingen)
zoja, dan toch even goed spanningen meten. Wat ook kan is dat het koelwaterpompje stuk is of geen spanning krijgt, er is dan geen circulatie en de kaxhel slaat af omdat het te heet wordt.....
Nu wil de kachel alleen starten als de motor draait.
Accu is net nieuw dus daar ligt het ook niet aan, maaar wat dan wel.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- Multivan Generation
- Berichten: 34123
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Webasto thermo top-C
Hij doet het wel als de motor loopt en niet als hij uitstaat?henkru schreef:Kachel heeft altijd goed gewerkt kon hem d.m.v. een klok instellen en brand dan.Roger B. (11)61 schreef:heeft ie voorheen wel goed gewerkt? zonee, brandstof elders vandaan halen (als je nu afgetakt hebt van bestaande leidingen)
zoja, dan toch even goed spanningen meten. Wat ook kan is dat het koelwaterpompje stuk is of geen spanning krijgt, er is dan geen circulatie en de kaxhel slaat af omdat het te heet wordt.....
Nu wil de kachel alleen starten als de motor draait.
Accu is net nieuw dus daar ligt het ook niet aan, maaar wat dan wel.
Doet hij het wel, als je er een acculader met startboost op aansluit?
Het verschil tussen draaiende motor en niet draaiende motor,
is dat de accu bij draaiende motor geladen wordt en dus een hogere spanning afgeeft.
Een nieuwe accu is GEEN garantie dat het daar niet aan ligt.
Het is techniek, en dat kan gewoon kapot gaan.
Hoeveel nieuwe auto's zie je niet rondrijden met 1 of meer defect lampje?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Webasto thermo top-C
Ik neem aan dat je twee accu's hebt.....
In mijn geval, T5 met originele standkachel af fabriek gaf hetzelfde beeld.Gister bij een webasto dealer geweest en na de nodige uitdagingen om de kachel uit telezen uiteindelijk de webasto software zover gekregen dat hij uitgelezen werd en wat schets de verbazing, accuspanning te laag.... terwijl de bus prima start, zelfs ver onder nul geen probleem.
zodra ik het contact aan zet springt de spanning ook op 12 volt ipv 10 volt.
even een voltmeter op je tweede accu zetten en wellicht heb je de oorzaak....
Bij T5 onder de bestuurders stoel, T4 heb ik geen idee waar deze verstopt zit....
in mijn geval is er ook nog een rolstoel lift die aan de tweede accu staat te trekken, dus momenteel maar even met een lader er aan bij huis.
Succes!
In mijn geval, T5 met originele standkachel af fabriek gaf hetzelfde beeld.Gister bij een webasto dealer geweest en na de nodige uitdagingen om de kachel uit telezen uiteindelijk de webasto software zover gekregen dat hij uitgelezen werd en wat schets de verbazing, accuspanning te laag.... terwijl de bus prima start, zelfs ver onder nul geen probleem.
zodra ik het contact aan zet springt de spanning ook op 12 volt ipv 10 volt.
even een voltmeter op je tweede accu zetten en wellicht heb je de oorzaak....
Bij T5 onder de bestuurders stoel, T4 heb ik geen idee waar deze verstopt zit....
in mijn geval is er ook nog een rolstoel lift die aan de tweede accu staat te trekken, dus momenteel maar even met een lader er aan bij huis.
Succes!
Grtzzz,
Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting is sold
Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting is sold
Re: Webasto thermo top-C
Heb jij webasto software dan?Han G schreef:Ik neem aan dat je twee accu's hebt.....
In mijn geval, T5 met originele standkachel af fabriek gaf hetzelfde beeld.Gister bij een webasto dealer geweest en na de nodige uitdagingen om de kachel uit telezen uiteindelijk de webasto software zover gekregen dat hij uitgelezen werd en wat schets de verbazing, accuspanning te laag.... terwijl de bus prima start, zelfs ver onder nul geen probleem.
zodra ik het contact aan zet springt de spanning ook op 12 volt ipv 10 volt.
even een voltmeter op je tweede accu zetten en wellicht heb je de oorzaak....
Bij T5 onder de bestuurders stoel, T4 heb ik geen idee waar deze verstopt zit....
in mijn geval is er ook nog een rolstoel lift die aan de tweede accu staat te trekken, dus momenteel maar even met een lader er aan bij huis.
Succes!
Daar zoek ik nog steeds naar.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Re: Webasto thermo top-C
Nee, ik heb geen webasto software, de bewuste dealer wel echter die had een kleine uitdaging om een vw standkachel uit te lezen aangezien ze toch net andere software en fout meldingen geven....
uit eindelijk de draad van het uitleesapparaat mbv een veiligheidsspelt bij de aansluiting pen 1 op de standkachel bij gestoken en zodoende deze kunnen uitlezen.
heb overigens nog geen idee wat je met Vagcom uit zou kunnen lezen.
Heb je overigens een tweede accu?
uit eindelijk de draad van het uitleesapparaat mbv een veiligheidsspelt bij de aansluiting pen 1 op de standkachel bij gestoken en zodoende deze kunnen uitlezen.
heb overigens nog geen idee wat je met Vagcom uit zou kunnen lezen.
Heb je overigens een tweede accu?
Grtzzz,
Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting is sold
Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting is sold
Re: Webasto thermo top-C
Nee geen tweede accu heeft het altijd gedaan op 1 accu.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Re: Webasto thermo top-C
Het zou kunnen dat de aansturing over de D+ van de alternator gaat. De aansluitingen zijn dikwijls veranderd met de jaren.
Als je de temperatuurschakelaar vind in de buurt van het sleepoog moet je eens meten of je op een van de contacten spanning meet.
Als je de temperatuurschakelaar vind in de buurt van het sleepoog moet je eens meten of je op een van de contacten spanning meet.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Webasto thermo top-C
Ik neem aan dat de kachel niet ineens anders aangesloten is, voorheen werkte het wel nu niet, lijkt me dat dat niet aan de D+ ligt dankoekie520 schreef:Het zou kunnen dat de aansturing over de D+ van de alternator gaat. De aansluitingen zijn dikwijls veranderd met de jaren.
Als je de temperatuurschakelaar vind in de buurt van het sleepoog moet je eens meten of je op een van de contacten spanning meet.
Als je heel zeker weet dat je spanning niet te laag is, dan zou ik het gaan zoeken in de circulatie van de koelvloeistof (die is bij lopende motor niet afhankelijk van het goed funktioneren van je circulatiepompje van de webasto
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon