Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

De banden van de T5

vragen over de T5
Plaats reactie
sjonnie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2007, 13:38
Locatie: zaandam

De banden van de T5

Bericht door sjonnie »

Hallo. Ik hoor af en toe dat de standaard banden van de T5 uiterust zijn met Michelin banden. Nu worden deze vewisseld door vanco's zodra de bus bij Pon aankomt en de banden dan verkocht worden aan kwikfit etc omdat deze mede eigenaar zou zijn van Continetal???? terwijl als je michelin banden wilt, je hier extra voor moet betalen. kan iemand deze info bevestigen?? liefst wat onderbouwd.

Groetjes
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

agilis 51

Bericht door vaniac »

Ik heb Myato-velgen af fabriek besteld. Deze waren af fabriek voorzien van Michelin Agilis 51 in de standaardmaat 215/65-16.
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

dit verhaal klopt sjonnie
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
sjonnie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2007, 13:38
Locatie: zaandam

Bericht door sjonnie »

Gelukkig hoop ik want heb de dealer dit verhaal ook verteld en gevraagt of hij de michelins eronder wil laten zitten. Hij vertelden dat het banden aanbod wissellend is, maar dat hij die e.v.t. zou ruilen met een andere bus??? beetje raar verhaal op zich als ik die michellins maar krijg van hem :jumpklap mijn bussie rolt overigens 2 juli van de transport band, dus nog even geduld.
BusFischer
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2007, 00:05

Bericht door BusFischer »

Mijn bus met Miyato velgen is met de Michelin banden erop gekomen.
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

banden

Bericht door william 108 (T5) »

Onze bus ook in 2004, Miyato velgen en Michelin banden. Als reserve wiel heb ik een stalen velg met jawel een Michelin band.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
Gebruikersavatar
kachel
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2007, 18:48
Locatie: Assen

Bericht door kachel »

Vraag vandaag voor gelegd aan dealer.
Deze zegt de bussen worden standaard afgeleverd met continental want dat is van vw?
word ik gek of is nederland dat al
Medus@
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2007, 15:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Medus@ »

Ik durf te wedden dat Pon de Michelins verwisseld voor Conti's zodra ze hier in NL aankomen. Dit is ook zo met Audi en Skoda zo, en misschien ook wel met Seat. Pon is ook importeur van Conti.
Gebruikersavatar
kachel
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2007, 18:48
Locatie: Assen

Bericht door kachel »

Waar kan ik vinden dat vw duitsland de bussen afleverd bij pon met michelin??
Want dan heb ik wat bij de dealer.
groeten kachel
busje is er
Medus@
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2007, 15:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Medus@ »

Ze kijken wel uit, dat staat nergens vermeld lijkt me :groteogen

Ik denk dat je dat nergens kunt vinden...
Gebruikersavatar
kachel
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2007, 18:48
Locatie: Assen

Bericht door kachel »

misschien vw duitsland vragen wat de standaard banden zijn??
groeten kachel
busje is er
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

oud verhaal

Bericht door vaniac »

Ik ben al in 1989 met een splinternieuwe Golf 2 met bandenproblemen bij Continental in Barneveld geweest. Indertijd hadden de Continentals al bij aflevering problemen als onrondheid, onbalans, slingerend loopvlak etc.
Op mijn vraag waarom VW af fabriek zo'n slechte banden monteerde zei men bij Continental dat de Michelins, Goodyears of Dunlops waarmee de VW's naar Nederland kwamen, op last van Pon vervangen moesten worden door Continentals. De orginele banden gingen dan de handel in.

Omdat ik wist dat optionele lichtmetaalvelgen van Michelins voorzien zijn heb ik hier voor gekozen. Tot op heden heb ik geen spijt van mijn keuze.
Ik moet echter bekennen dat mijn Continental Wintercontact banden tot nog toe goed bevallen.
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Bericht door teevijf »

Op het terrein bij pon in leusden zijn inderdaad een stel monteurs de hele dag bezig om de banden van nieuwe vw's te vervangen door conti's. Heb dat gezien toen ik er was voor werk. Prachtige handel voor pon (vervangingsmarkt, veel mensen willen dezelfde band die erop zit) maar wel idioot als je bedenkt dat vw die conti's zelf niet monteert....michelin agiles gaat echt langer mee!
Plaats reactie