Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Velgen

vragen over de T5
ynewiebe
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 12:02

Re: Velgen

Bericht door ynewiebe »

Heeft iemand een idee welke banden ik hier omheen moet leggen?
Ik heb nu verzwaarde veren eronder maar wil hem verlagen hoeveel cm is verantwoord met deze velgen en natuurlijk wil ik niet het laadvermogen beperken.
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Velgen

Bericht door Johan729 »

ynewiebe schreef:heb ik even geluk want volgens die site mogen ze.
Neem aan dat de spacers ook mogen?
Vind het wel vreemd dat niemand weet welke code erin moet staan voor het draagvermogen, terwijl er veel met lichtmetaal
rijden. :wjw
Wat de apk betreft zal je weinig problemen mer die spacers hebben als je niet al te veel van de originele spoorbreedte afwijkt,wanneer je een ongeval veroorzaakt om welke reden en met welke afloop dan ook kon je wel eens in de problemen komen wat de verzekering betreft.Die jongens proberen natuurlijk alles aan te grijpen om uitbetaling te voorkomen.Weet natuurlijk niet in hoeverre ze gaan zoeken maar het is wel iets om rekening mee te houden.(Je hebt zelf toch behoorlijke veranderingen aangebracht)
Je kan het wel vreemd vinden dat wij op het forum zo weinig over onze eigen velgen weten,maar ik denk dat je jezelf voor aankoop beter had moeten laten informeren wat betreft wel of niet toegestaan is.
Ik vind wel dat je hele mooie velgen op de kop getikt hebt. :klappen
Hier kun je nog wat info vinden over de spoorverbreders.Succes met je nieuwe set.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4282901,4287516" onclick="window.open(this.href);return false;
ynewiebe
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 12:02

Re: Velgen

Bericht door ynewiebe »

Heb ze gekocht van m,n neef en daar komen ze onder die audi vandaan.
Hij zei mij dat ze geschikt waren voor zwaardere belasting omdat dat voor die audi ook moest ivb met 4x4 en het gewicht en de te behalen topsnelheid.
Wou aan jullie bevestiging vragen voor datgene maar begrijp dat dat niet meevalt omdat er geen code voor is.
Tis wel lastig om 2ehands velgen te kopen omdat je nooit zeker weet of ze voldoen aan de eisen.
Ook de spacers zaten er bij de audi onder.
Mvg YW Terpstra
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Velgen

Bericht door Johan729 »

Ok,van familie dus.Ik neem aan dat wanneer je er echt niks mee gekunt had er wel wat te regelen viel met je neef.En hij zal je ook geen troep aansmeren.Da's toch veiliger kopen op die manier.
Ik ben helemaal weg van deze velg van RH:
http://www.rh-alurad.de/felgen.aspx?des ... d=12&fp=46" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Velgen

Bericht door Pascal-141 »

ynewiebe schreef:Ook de spacers zaten er bij de audi onder.
Mvg YW Terpstra
Bijna onmogelijk dat deze spacers , als die er bij de Audi onderzaten , ook zullen passen op jouw T5 . De Audi heeft 5x112 als steek , jouw T5 heeft 5x120 ...
De spacers zijn eigen aan de RH velgen , maar het zijn dan ook "spacers" : die veranderen alleen de ET waarde van de velg.
Wat jij nodig hebt ipv die spacers , zijn "adaptors" die de steek van 5x112 (uit de velg) omzetten naar 5x120 (van de naven op jouw T5) .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ynewiebe
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 12:02

Re: Velgen

Bericht door ynewiebe »

Heb ze er toch echt al onder gehad, misschien heeft die audi een andere steek omdat het wel een speciale is.
Moet nu alleen nog de juiste bandenmaat hebben.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Velgen

Bericht door Pascal-141 »

ynewiebe schreef:, misschien heeft die audi een andere steek omdat het wel een speciale is.
.
Nope , de Audi heeft (standaard) 5x112 als steek , ook als het een S uitvoering is , of ook wanneer het een RS uitvoering is.

Zit er toevallig multisteek (5x112 + 5x120) in de adaptors of in de velgen ? Dan zou het wel kunnen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ynewiebe
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 12:02

Re: Velgen

Bericht door ynewiebe »

Volgens mij heb je nu gelijk en is het multisteek.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Velgen

Bericht door raymondo »

waarschijnlijk bedoelt die dat die spacers erbij heeft gekocht en waarschijnlijk had de audi adaptors???

of er zitten nu adopters bij.. en die zullen dan multisteek zijn??
ynewiebe
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 12:02

Re: Velgen

Bericht door ynewiebe »

Ik heb ze erbij gekregen en er moet een klein stukje uit de adapter(spacer) gedraaid worden,dan past het. :adhd
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Velgen

Bericht door raymondo »

kan me haast niet voorstellen...... maar waarschijnlijk moet je dan alleen naafgat vergroten..... en dan nog snap ik het niet....

kun je svp eens een foto plaatsen van je spacer/adaptor??
ynewiebe
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 12:02

Re: Velgen

Bericht door ynewiebe »

zal ik morgen even doen.
Prettig uiteinde.
Plaats reactie