Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 50 kw electrische storing in oerwoud!conserveringstip

vragen over de T4
Plaats reactie
aljen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:07
Locatie: tilburg
Contacteer:

t4 50 kw electrische storing in oerwoud!conserveringstip

Bericht door aljen »

zoek antwoord/tips voor volgende storing,mijn prima t4 97 wit ex-politie kampt met wat overkomelijke electrische problemen,die denkelijk veroorzaakt kunnen zijn bij verwijdering apparatuur die deze auto als politieauto had!kleine storingen rondom instrumentenbord te weten dagteller valt op nul en klokje staat stil als je motor uitzet,temperatuurmeter doet niet,evenals instrumentbordverlichting,als je de auto koud start gaat voorgloeilampje niet branden,motor gloeit dan niet voor,je moet dan sleutel even terugdraaien,en weer op contact zetten tot voorgloeilampje brand!de sigarettenaansteker werkt niet,alle zekeringen zijn goed,auto heeft hoofdschakelaar,waarmee je het electrisch circuit uit kunt schakelen!kan iemand me adviseren waar ik kan zoeken,tot op heden nog niks gevonden,ik doe het intuitief volgens mij is het iets kleins van massa,maar ik gok maar wat omdat ik niet zo goed thuis ben in deze materie!alle tips welkom.ik heb de auto-onderzijde geconserveerd met naaimachineolie,dat blijft altyd in beweging,de wielkasten met opentandwielvet,dat wordt niet hard en is zeer roestwerend is mn jarenlange ervaring!

Laatst aangepast door aljen op Wo Mei 16, 2007 16:37; in totaal 2 keer bewerkt
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Ik zou de stekker achterop je teller unit een paar keer uit en in drukken
Misschien zit die niet goed vast of heeft ie een slecht contact

Wat het ook kan zijn dat je teller unit kan doen is http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... gelaar.htm

succ6
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
henk88
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:41
Contacteer:

Bericht door henk88 »

Dat conserveren lijkt me dubieus!

Olie en vet lossen de bestaande was en tectyl laag op,dus dat is vragen om problemen mijn inziens.
En ik vraag me af of je het milieu hier mee dient??

:muur :muur

Maar ieder zijn mening,ik zou het in ieder geval nooit doen.

:toppie
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

div storingen

Bericht door Coen220 »

Misschien zit het in de printplaat achter de teller klok.
Kijk eens bij tips en truks hoe je deze moet demonteren en waar je op moet letten.
Een haarscheurtje kan diverse storingen geven.

Sucses
Groet Coen220
Plaats reactie