Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Slecht starten
Slecht starten
Vraagje bij mijn is het probleem bij koude start dat hij slecht start, terwijl ik hem 3 weken terug heb gekocht bij de garage waar ze hem hebben nagekeken en op de kast hebben gehad waar niks uit kwam.Wie weet wat het kan zijn want het lijkt wel oud wrak als ik zo moet starten.
Re: Slecht starten
Tja, en iedereen nu in de glazenbol kijken om te zien wat voor bus / motor je hebt
Grtzzz,
Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting is sold
Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting is sold
Re: Slecht starten
Oh ja sorry t5 lwb 174 pk automaat 2006 190000km
-
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
- Contacteer:
Re: Slecht starten
Toen je hem kocht drie weken geleden, startte hij toen wel zonder problemen?i
Was volgens mij ook niet echt warm of stond hij binnen o.i.d.?
Klein gokje, je gloeibougies.
Was volgens mij ook niet echt warm of stond hij binnen o.i.d.?
Klein gokje, je gloeibougies.
Re: Slecht starten
Conditie van je accu?
van 2006 vermoed ik dat de eerste accu er nog instaat
Anders wellicht gloeibougies checken/meten.
van 2006 vermoed ik dat de eerste accu er nog instaat
Anders wellicht gloeibougies checken/meten.
Grtzzz,
Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting is sold
Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting is sold
Re: Slecht starten
ja iedereen zegt dat de gloeiers van een t5 nooit kapot gaan ,
paar maand geleden die van mij vervangen omdat ie met koud weer slecht aansloeg
en rookte maar daarna meteen mooi regelmatig liep
en ....... er waren er een paar kapot
heb het hele voorfront gesloopt omdat ik niet wist waar ze zaten en\of hoe je er bij komt
maar ook meteen egr(die dicht staat) en inlaat spruitstuk schoon gemaakt
en nu start ie weer prima
ben wel nieuwschierig hoe ze bij vw de gloeiers vervangen
halen ze dan ook de bumper los en de koeler naar voren??
ik heb het wel gedaan , dat is een voordeel van het ontbreken van de airco
slangen van stuurbkr olie , intercooler en water koeler los paar bouten en je kunt er prima bij
was wel veel werk
gloei bougies kostten iets van 120 euro per 5 maar het werk loon zal bij dit klusje wel het meeste kosten
als dit bij jou het defect is tenminste
sucses
emil
paar maand geleden die van mij vervangen omdat ie met koud weer slecht aansloeg
en rookte maar daarna meteen mooi regelmatig liep
en ....... er waren er een paar kapot
heb het hele voorfront gesloopt omdat ik niet wist waar ze zaten en\of hoe je er bij komt
maar ook meteen egr(die dicht staat) en inlaat spruitstuk schoon gemaakt
en nu start ie weer prima
ben wel nieuwschierig hoe ze bij vw de gloeiers vervangen
halen ze dan ook de bumper los en de koeler naar voren??
ik heb het wel gedaan , dat is een voordeel van het ontbreken van de airco
slangen van stuurbkr olie , intercooler en water koeler los paar bouten en je kunt er prima bij
was wel veel werk
gloei bougies kostten iets van 120 euro per 5 maar het werk loon zal bij dit klusje wel het meeste kosten
als dit bij jou het defect is tenminste
sucses
emil
Re: Slecht starten
Bumper kun je erop laten zitten/
Je trekt dan het front incl. bumper naar voren.
Inlaatspruitstuk eraf halen.
Daarna kun je bij de gloeibougies komen, alles bij elkaar ong. 1,5 uur werk. (mits je het al vaker hebt gedaan)
Bij montage van inlaatspruitstuk wel nieuwe pakkingen gebruiken.
Heb een week geleden de eerste gedaan, deze had drie gloeiers kapot.
Nu moet ik even wat rechtzetten want bij de auto's zonder roetfilter kun je dit niet uitlezen (dat ze kapot zijn), bij de motoren met roetfilter kun je het wel uitlezen, tevens zal dan ook het storingslampje branden.
Je trekt dan het front incl. bumper naar voren.
Inlaatspruitstuk eraf halen.
Daarna kun je bij de gloeibougies komen, alles bij elkaar ong. 1,5 uur werk. (mits je het al vaker hebt gedaan)
Bij montage van inlaatspruitstuk wel nieuwe pakkingen gebruiken.
Heb een week geleden de eerste gedaan, deze had drie gloeiers kapot.
Nu moet ik even wat rechtzetten want bij de auto's zonder roetfilter kun je dit niet uitlezen (dat ze kapot zijn), bij de motoren met roetfilter kun je het wel uitlezen, tevens zal dan ook het storingslampje branden.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: Slecht starten
Toen ik de bus heb gehaald hadden ze hem naar buiten gezet toen was alles goed maar nu hem zou koud is wilt hij in het begin van de start slecht starten.Maar ze hebben hem op de kast gehad zeiden ze ,omte checken
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Slecht starten
lees het forum er eens op na,
zou namelijk ook zo maar iets anders kunnen zijn (pompverstuiver brandplaatjes).
Dus steek goed je licht op!!
zou namelijk ook zo maar iets anders kunnen zijn (pompverstuiver brandplaatjes).
Dus steek goed je licht op!!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: Slecht starten
Beste,
Gloeikaarsen (gloeibougies voor de belgen), kan je ALTIJD uitlezen !!!
Ik verklaar me nader : Wanneer je een multimeter gebruikt meet je de weerstand. degene die defect is zal een heel andere waarde geven dan de anderen.
veelal is er bvb 1 zeer slecht en 1 of 2 wat minder ;
Een goede raad ; afhankelijk van het werk wat je hebt vervang je ze best allemaal tegelijk. Kom je er bvb makkelijk aan , dan kan je enkel die vervangen die slecht is.
De dealer zal ze allemaal vervangen (die verkoopt graag).
Suc 6 ,
John.
Gloeikaarsen (gloeibougies voor de belgen), kan je ALTIJD uitlezen !!!
Ik verklaar me nader : Wanneer je een multimeter gebruikt meet je de weerstand. degene die defect is zal een heel andere waarde geven dan de anderen.
veelal is er bvb 1 zeer slecht en 1 of 2 wat minder ;
Een goede raad ; afhankelijk van het werk wat je hebt vervang je ze best allemaal tegelijk. Kom je er bvb makkelijk aan , dan kan je enkel die vervangen die slecht is.
De dealer zal ze allemaal vervangen (die verkoopt graag).
Suc 6 ,
John.
Re: Slecht starten
zeker kan het ook wat anders zijn
daarom zei ik al dat de mijne na het slecht aanslaan meteen mooi liep
als ie na het aanslaan onregelmatig loopt kan dat op het brandstof syteem duiden
daarom advies, zet hem ergens een nacht binnen zodat de bus op ongeveer 10 tot 15 graden
(boven nul ) blijft en als de bus dan goed start blijven de accu en de gloei bougies over
accu kun je makkelijk nameten met tester en horen dat ie niet erg snel ronddraait tijdens starten
als de bus dan nog niet goed start is het goed mogelijk dat het probleem ergens anders zit
sucses
daarom zei ik al dat de mijne na het slecht aanslaan meteen mooi liep
als ie na het aanslaan onregelmatig loopt kan dat op het brandstof syteem duiden
daarom advies, zet hem ergens een nacht binnen zodat de bus op ongeveer 10 tot 15 graden
(boven nul ) blijft en als de bus dan goed start blijven de accu en de gloei bougies over
accu kun je makkelijk nameten met tester en horen dat ie niet erg snel ronddraait tijdens starten
als de bus dan nog niet goed start is het goed mogelijk dat het probleem ergens anders zit
sucses
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Slecht starten
Klappert de toerenteller dan ook op en neer tijdens het starten. Daar heb ik namelijk last van. Ook af en toe witte rook
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Slecht starten
Nee, gloeikaarsen kun je NIET altijd uitlezen.johnny van de voorde schreef:Beste,
Gloeikaarsen (gloeibougies voor de belgen), kan je ALTIJD uitlezen !!!
Uitlezen betekent dat je het kan "uitlezen" via de computer (die aangesloten is op je bus) (en op die manier kun je dus alleen bij sommige modellen "uitlezen" of er gloeikaarsen kapot zijn.)
Wat jij bedoeld (met een multimeter) is opmeten , dus gewoon door met een multimeter contact te maken op de gloeikaars .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Slecht starten
En om het dan helemaal te perfectioneren: opmeten is meer iets wat je doet bij het nemen van de gordijnmaat oid, in dit geval heet het dan weer doormeten....Pascal-141 schreef:Nee, gloeikaarsen kun je NIET altijd uitlezen.johnny van de voorde schreef:Beste,
Gloeikaarsen (gloeibougies voor de belgen), kan je ALTIJD uitlezen !!!
Uitlezen betekent dat je het kan "uitlezen" via de computer (die aangesloten is op je bus) (en op die manier kun je dus alleen bij sommige modellen "uitlezen" of er gloeikaarsen kapot zijn.)
Wat jij bedoeld (met een multimeter) is opmeten , dus gewoon door met een multimeter contact te maken op de gloeikaars .
Maar wel helemaal met je eens Pascal. Lezen is ook een kunst.. Ieder zo z'n kwaliteiten toch? Ik weet bijvoorbeeld weer helemaal nix af van uhhh... kunstmatige inseminatie bij varkens... of mensen..
Re: Slecht starten
De toerenteller blijft gewoon normaal niet klapperen of zo er rook ook niet te zien.Maar vandaag heb ik hem drie keer voor gegloeit toen starte hij wel.Gr Geerling :klappenJeroen T5 204 schreef:Klappert de toerenteller dan ook op en neer tijdens het starten. Daar heb ik namelijk last van. Ook af en toe witte rook