Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bonken in stuur

vragen over de T5
Plaats reactie
eduard
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:53

Bonken in stuur

Bericht door eduard »

Wie weet raad.
Mijn T5 van 2004 130 pk nu 70.000 km gelopen heeft de nodige kinderziektes gehad.
Ik dacht dat het over was.........deze week bij stilstand, wel motor aan bonkt het in het stuur bij naar links en naar rechts draaien. Doet zich ook hoorbaar voor bij langzaam rijden/ optrekken.
Heb in het verleden nieuw stuurhuis gehad en nieuwe stuurstang!
Dit is een nieuw geluid. Dealer bevestigt het maar na inspektie op de brug geen duidelijke reden gevonden. Stuurhuis goed, geen lekkage enz. Moet nu maar wachten dat het erger wordt.....maar ik wil volgende week op vakantie en met de caravan weg.
Wie kan mij helpen.?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

wielophanging

Bericht door vaniac »

Het geluid kan ook afkomstig zijn van de voorwielophanging en de vering.
Bij de T5 komen versleten rubbers in de ophanging nogal eens voor.
eduard
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:53

Bericht door eduard »

Vaniac bedankt voor je reactie!
Als dit het euvel zou zijn is het dan zo dat je het gebonk wel IN de auto hoort maar dat het op de brug onder de auto nauwelijks waarneembaar is?
En tot slot moet zo iets acuut gemaakt worden (risico's) of kan je hier nog een tijdje mee rijden?
Eduard.
pork
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007, 18:14

Bericht door pork »

Ik had het ook, nooit opgelost maar na een tijd was het weer weg, nu ook ±70K erop.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

eduard schreef:Vaniac bedankt voor je reactie!
Als dit het euvel zou zijn is het dan zo dat je het gebonk wel IN de auto hoort maar dat het op de brug onder de auto nauwelijks waarneembaar is?
En tot slot moet zo iets acuut gemaakt worden (risico's) of kan je hier nog een tijdje mee rijden?
Eduard.
Als er geen onderdelen los zitten, kun je er mee blijven doorrijden. Het is wel raadzaam om er op te letten dat de geluiden niet toenemen. In dat geval kun je beter toch de betreffende onderdelen laten vervangen.
Plaats reactie