Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Straaljager

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
drikje
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 okt 2007, 21:12
Locatie: Hoogezand-Sappemeer

Straaljager

Bericht door drikje »

:toppie Hallo , vraagje ----Als ik mijn motor stop zet en stap uit de :driveT5 dan is het net of er een straaljager land
wat is dat ( naloop van Clima ???? ): :bonk komt onder weg aan de bestuurders kant , er zit iets van een soort radiateur onder de bodem

Groet , Drik :toppie
VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Straaljager

Bericht door Multivan Generation »

die radiateur onder je bodem, lijkt me,
dat dit je brandstofkoeler is..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Straaljager

Bericht door heemskerk »

drikje schreef::toppie Hallo , vraagje ----Als ik mijn motor stop zet en stap uit de :driveT5 dan is het net of er een straaljager land
wat is dat ( naloop van Clima ???? ): :bonk komt onder weg aan de bestuurders kant , er zit iets van een soort radiateur onder de bodem

Groet , Drik :toppie
Onder de bestuurdersstoel zit de standkachel of bijverwarmer. Deze maakt ook een straaljagerachtig geluid. Mogelijk bedoel je dat?
Gebruikersavatar
drikje
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 okt 2007, 21:12
Locatie: Hoogezand-Sappemeer

Re: Straaljager

Bericht door drikje »

:toppie Ja dat is het geluid wat ik bedoel , zal er eens goed onder kijken wet er nog meer onder zit :wjw
Bedankt voor de reactie's

Drik :T54LIFE
VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Straaljager

Bericht door Rafke 108 »

das idd de bijverwarmer... normaal zal je dat enkel horen als het wat kouder is...
bij mijn T4 kwam er soms wat rook uit als het wat kouder was (condensrook), bij mijn T5 hoor je het enkel draaien, en het maakt idd een zwaar zoemend geluid..
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
drikje
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 okt 2007, 21:12
Locatie: Hoogezand-Sappemeer

Re: Straaljager

Bericht door drikje »

Rafke 108 schreef:das idd de bijverwarmer... normaal zal je dat enkel horen als het wat kouder is...
bij mijn T4 kwam er soms wat rook uit als het wat kouder was (condensrook), bij mijn T5 hoor je het enkel draaien, en het maakt idd een zwaar zoemend geluid..
wat moet ik mij voor stellen bij een bijverwarmer , dat de verwarming eerder op temperatuur is ????
wat ik wel heb gemerkt dat ik met mijn huidige bus er warmer bij zit dan met de vorige T 5 , met -4 duurde het wel 20 min dat ik een beetje warmte kreeg.

Drik.
VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Straaljager

Bericht door heemskerk »

wat moet ik mij voor stellen bij een bijverwarmer , dat de verwarming eerder op temperatuur is ????
wat ik wel heb gemerkt dat ik met mijn huidige bus er warmer bij zit dan met de vorige T 5 , met -4 duurde het wel 20 min dat ik een beetje warmte kreeg.

Drik.[/quote]

Dan weet je dus nu wat het is.. :toppie Voor je eerste vraag even de zoekfunctie gebruiken; er is al veel over geschreven :yes
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Straaljager

Bericht door Rafke 108 »

aangezien je een caravelle hebt zal dat er wel standaard opzitten
maar idd er is al veel over geschreven en blijkbaar is het geen overbodige luxe...
ik heb een LWB Caravelle en die is superrap warm, als ik sommige andere hier hoor/lees mag ik van geluk spreken ;-)
Moet wel zeggen dat mijn vorige T5 (Multivan) nog sneller warm was...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Plaats reactie