Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schuifdeur probleem met ontgrendeling onder

vragen over de T5
Plaats reactie
lindarno
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:17

schuifdeur probleem met ontgrendeling onder

Bericht door lindarno »

Kort geleden kreeg ik een probleem met de ontgrendeling van de schuifdeur aan de rechterzijkant. Bij volledig geopende en geblokkeerde stand kan ik de deur middels het handel niet meer ontgrendelen. Moet dan benedenaan de deur het palletje handmatig indrukken om de deur weer dicht te kunnen schuiven. Is niet echt handig,zo. Heb de deurbekleding (kunststof; zat zeer stevig verlijmd!) aan de binnenzijde losgemaakt. En met de hand gevoeld wat er mogelijk aan de hand kon zijn. En bemerkt dat het boven-kabeluiteinde niet meer in het draaimechanisme van het slot zit. Ik kan er echter niet goed bij. De binnenkabel is losgeraakt van de nippel (door te hard gooien met de deur om hem goed te sluiten ???). Mijn vraag is : kan ik op veilige wijze zelf het slot demonteren en e.e.a. repareren/vervangen, of is het aan te raden om dit aan de dealer over te laten ?? Immers, wie weet vliegen er allerlei veertjes e.d. alle kanten op bij het losmaken. Graag jullie visie/advies. Bij voorbaat dank ! Arnold van den Eng, T5-174 pk-automaat-2004.
Plaats reactie