Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
start problemen
Re: start problemen
maar wat moet er losgehaald worden en alles wat er bij komt kijken?
Re: start problemen
een aansluitschema heb je niet nodig als je naar de motor en de verstuivers kijkt zie je daar allemaal kleine stukken slang
die moet je vernieuwen ook de slangetjes bij de brandstoffilter
de slang kun je als 1 geheel halen bij de brezan of automaterialen zaak
bij de dealer kost hij de hoofdprijs je moet hem zelf op lengte knippen
een erg makkelijk klusje
helaas was bij mij dit niet het probleem is na een tijdje weer terug gekomen
en nu starte hij helemaal niet meer is nu in de werkplaats bekeken en bij
mij moeten de verstuivers gereviseerd worden klote maar ja
succes met de slangetjes
die moet je vernieuwen ook de slangetjes bij de brandstoffilter
de slang kun je als 1 geheel halen bij de brezan of automaterialen zaak
bij de dealer kost hij de hoofdprijs je moet hem zelf op lengte knippen
een erg makkelijk klusje
helaas was bij mij dit niet het probleem is na een tijdje weer terug gekomen
en nu starte hij helemaal niet meer is nu in de werkplaats bekeken en bij
mij moeten de verstuivers gereviseerd worden klote maar ja
succes met de slangetjes
als het maar rijd stinkt en rookt
Re: start problemen
ik heb een probleem mijn 1.9 td uit '98 start af en toe niet en dan ineens wel weer, als hij
dan loopt haal ik de sleutel uit het contact en blijft hij gewoon doorlopen weet iemand wat
dit kan zijn bedankt vast groet, joop
dan loopt haal ik de sleutel uit het contact en blijft hij gewoon doorlopen weet iemand wat
dit kan zijn bedankt vast groet, joop
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: start problemen
Contactblokje vervangen !hunselj schreef:ik heb een probleem mijn 1.9 td uit '98 start af en toe niet en dan ineens wel weer, als hij
dan loopt haal ik de sleutel uit het contact en blijft hij gewoon doorlopen weet iemand wat
dit kan zijn bedankt vast groet, joop

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: start problemen
nou gisteren eindelijk mijn bus opgehaald
de brandstof pomp heeft nieuwe pakkingen gekregen en een nieuw busje onder de gasschuif
tegelijk alweer een nieuw brandstof filter met wit blokje erop
was nog steeds lucht in de leiding te zien.
blij naar huis.
en nu komt het uiteraard bij mij natuurlijk
gisteren avond wou ik weg en natuurlijk niet starten.
vanochtend gekeken wel brandstof in de leiding te zien tot aan de pomp
niet starten uiteraard.
remmenreiniger in luchtaanvoer een keer hoesten en lopen
2 minuten laten lopen uit zetten en gewoon weer kunnen starten.
heeft iemand een idee wat het kan zijn
timing van de [pomp mischien???
de brandstof pomp heeft nieuwe pakkingen gekregen en een nieuw busje onder de gasschuif
tegelijk alweer een nieuw brandstof filter met wit blokje erop
was nog steeds lucht in de leiding te zien.
blij naar huis.
en nu komt het uiteraard bij mij natuurlijk
gisteren avond wou ik weg en natuurlijk niet starten.
vanochtend gekeken wel brandstof in de leiding te zien tot aan de pomp
niet starten uiteraard.
remmenreiniger in luchtaanvoer een keer hoesten en lopen
2 minuten laten lopen uit zetten en gewoon weer kunnen starten.
heeft iemand een idee wat het kan zijn
timing van de [pomp mischien???
als het maar rijd stinkt en rookt
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: start problemen
Egbert heeft eens terugslag klepjes in de brandstofleidingen gezet om het te lokaliseren,
en bij hem was het hierna opgelost.
Als de brandstofpomp op tijd is gezet,
lijkt me dat het dat niet meer mag zijn,
mede omdat er ook nieuwe pakkingen in zijn gegaan.
Misschien zo maar een domme suggestie van mij hoor,
maar als je een terugslag klepje in de aanzuigslang zou zetten, voor je filter,
en je zou de retourleiding met een T-stukje aansluiten op de aanvoer, net voor het brandstoffilter,
dan zou je lucht in de leidingen hiermee uit kunnen sluiten.
Als er dan nog steeds lucht in de leidingen komt,
dan moet het in de brandstofpomp zitten.
Tankelement sluit ik nog steeds niet helemaal uit..
en bij hem was het hierna opgelost.
Als de brandstofpomp op tijd is gezet,
lijkt me dat het dat niet meer mag zijn,
mede omdat er ook nieuwe pakkingen in zijn gegaan.
Misschien zo maar een domme suggestie van mij hoor,
maar als je een terugslag klepje in de aanzuigslang zou zetten, voor je filter,
en je zou de retourleiding met een T-stukje aansluiten op de aanvoer, net voor het brandstoffilter,
dan zou je lucht in de leidingen hiermee uit kunnen sluiten.
Als er dan nog steeds lucht in de leidingen komt,
dan moet het in de brandstofpomp zitten.
Tankelement sluit ik nog steeds niet helemaal uit..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: start problemen
niet helemaal, retourleidingen van de verstuivers, ook dat rubberen eindstopje op de laatste(!) aansluitingen op de pomp van de leidingen kunnen lekkage vertonen alsmede de verstuivers zelf, al zou je dan ook lekkage van diesel naar buiten verwachten (grootste deel van de pomp ook trouwens)Multivan Generation schreef:Misschien zo maar een domme suggestie van mij hoor,
maar als je een terugslag klepje in de aanzuigslang zou zetten, voor je filter,
en je zou de retourleiding met een T-stukje aansluiten op de aanvoer, net voor het brandstoffilter,
dan zou je lucht in de leidingen hiermee uit kunnen sluiten.
Als er dan nog steeds lucht in de leidingen komt,
dan moet het in de brandstofpomp zitten..
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: start problemen
leidingen al vervangen van filter naar pomp? zo neee dan weet ik het bij voor 100% dat daar je probleem zit. Verstuivers van een 1.9 doen het ook nog met 5 ton. starten doet die ook nog met 5 ton. Weet niet waar je woont maar als dat in de regio friesland drente groningen is is wil ik gerust eens een kijkje nemen. 1.9 ken ik op me duimpje
RUBBEREXPRESS