Endebendebus schreef:Is een versnellingsbak (met twee rechterhanden) zelf te voorzien van nieuwe lagers. Desnoods laat je het persen en trekken door een mannetje doen en de- en monteren doe je zelf. Heeft iemand dit al es gedaan??
Versnellingsbak uithalen en terug monteren in een T4 is best wel zelf te doen , maar licht werk is het niet !
En je kan er best al wat ervaring mee hebben voor je eraan begint .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Endebendebus schreef:Is een versnellingsbak (met twee rechterhanden) zelf te voorzien van nieuwe lagers. Desnoods laat je het persen en trekken door een mannetje doen en de- en monteren doe je zelf. Heeft iemand dit al es gedaan??
als je met het de- en monteren het uitbouwen uit de auto bedoelt...zie antwoord Pascal.
Bedoel je het uit elkaar halen en in elkaar zetten..... als je de trek- en pers werkzaamheden LAAT doen, dan kun je dat ook beter laten doen, dat zijn de kosten dan niet meer, bovendien moet je tijdens het uit elkaar halen vaak de assen al demonteren omdat het huis "tussen" de onderdelen door zit...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Inmiddels al een tijdje verder en het geluid uit de versnellingsbak is verwenen. Hmmmm, dus maar even naar de garage. "Dan zou het ook een aandrijfas kunnen zijn"
Nog maar even verder rijden en ja in zijn 4 ongeveer 60km/h dan hoor ik wel wat geknikker. Dus misschien is het inderdaad de homokineet aan de bakzijde.........
Jammer dan, vandaag heeft de 5de versnelling het begeven. Dus nu maar kijken wat de volgende stappen gaan worden. Is de 5de niet diegene die aan de buitenkant zit? En kan je die vervangen? Zo ja, wat dien je dan nog meer te doen? Versnellingsbak helemaal uit elkaar om schoon te maken?
Absoluut goed paar keer blok en versnellingsbak daar gehaald. ! keer blok van vr6 dat 2 maand er na stuk liep. Had zelf de moter in gebouwd, maar ondergarantie hebben ze er zelf weer een ander blok in gezet. Vond dat erg nette service. Mijnlaatse bus ook een revisie blok van sb er in gezet. Serieuse mensen met veel vw kennis.
Inderdaad 600. Maar met inbouw, nieuwe koppeling + druklager, versnellingsbaksteun en krukaskeerring was ik toch 1300 eu kwijt. Daar heb je geen nieuwe bus voor.