Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterruitverwarming

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Achterruitverwarming

Bericht door Rimu »

Jammer dat de topic starter niet meer reageerd en/of hij al antwoord heeft op zijn vraag. :bonk

Maar kort samen gevat, als je dubbelglas in je achterklep hebt dan heb je geen achterruitverwarming en dient de schakelaar alleen om je spiegels te verwarmen.
dat je makkelijker kan ijskrabben op de zwarte strips op je achterruit heeft te maken met reflectie en warmte overdracht. :toppie

:zwaai groet Rinke :zwaai
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Achterruitverwarming

Bericht door koekie520 »

Ok, nu zijn we allemaal mee.
Alleen, die knop is ook voor de verwarmde ruitensproeiers :winter
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Achterruitverwarming

Bericht door Rimu »

:bonk :bonk :bonk en die heb ik weer niet :bonk :lach :bonk
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Achterruitverwarming

Bericht door vw_camper »

Iedereen bedankt voor het meedenken en jullie informatie. Ik heb morgen vrij en ga dan de achterruit nog eens goed bekijken en wat foto's maken.
Ik was jullie niet vergeten, had alleen nog geen nieuwe info en was een beetje druk.
:werkaanT4
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Achterruitverwarming

Bericht door vw_camper »

:yes Eindelijk wat tijd genomen om beter naar mijn achterruit te kijken.
-- Het klopt inderdaad wat jullie noemden. Mijn T4 California Event heeft dubbel glas en inderdaad geen achterruitverwarming.
-- De bedrading voor het derde remlicht gaat eerst door de achterklep, komt er aan de zijkanten van de klep halverwege de ruit weer uit. Daar gaat het via stekkers naar opgedampte zwarte strips over de ruit aan beide kanten. Het derde remlicht is aan de bovenkant van de ruit met de strips verbonden.
-- De schakelaar op het dashboard heeft geen timer functie, is alleen een mechanische schakelaar met 2 LEDs en een paar weerstanden en een diode.
-- Ik moet nog kijken of de ruitensproeierverwarming ook via de schakelaar loopt. Volgens mij is dit bij een "normale" T4 niet het geval en krijgen de nozzles altijd voeding.

Vriendelijke groeten, Bert
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Achterruitverwarming

Bericht door Rimu »

:toppie
Plaats reactie