Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door Multivan Generation »

gertned schreef:zo 1000 km verder met mijn nieuwe T5gp 180 pk 4 motion DSG......

en nu het leukste mijn maat heeft een mercedes viano v6 die dacht mijn er uit te trekken die kwam dus van een kouwe kermis thuis :klappen :ikrij

Moet je vooral doen, met een nieuwe auto... :muur
Maar ja, dat is mijn mening maar...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door gertned »

.
Laatst gewijzigd door gertned op 03 mar 2011, 07:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door gertned »

Multivan Generation schreef:
gertned schreef:zo 1000 km verder met mijn nieuwe T5gp 180 pk 4 motion DSG......

en nu het leukste mijn maat heeft een mercedes viano v6 die dacht mijn er uit te trekken die kwam dus van een kouwe kermis thuis :klappen :ikrij

Moet je vooral doen, met een nieuwe auto... :muur
Maar ja, dat is mijn mening maar...
1000 km verder en 1 keer na een lange rit een keer gas geven kan geen kwaad de dsg bepaald zijn schakelpunten toerenteller komt niet eens in de buurt van rood.
en hij stond ook niet in de sportstand maar gewoon in de D
Afbeelding
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door raymondo »

@ gertned.. je bent niemand verantwoording schuldig.... je rijd met je wagen zoals jij wilt.... je heb 2 jaar volledige garantie.. kan beter in die periode kapot gaan... dan erna omdat je altijd lekker rustig deed...

als die kapot gaat komt dat vast niet om dat je af en een keer goed gas geeft....

succes en veel plezier met je bus.....
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door Donald4Motion »

raymondo schreef:@ gertned.. je bent niemand verantwoording schuldig.... je rijd met je wagen zoals jij wilt.... je heb 2 jaar volledige garantie.. kan beter in die periode kapot gaan... dan erna omdat je altijd lekker rustig deed...

als die kapot gaat komt dat vast niet om dat je af en een keer goed gas geeft....

succes en veel plezier met je bus.....
Mee eens,
En vooral veel plezier :winter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door Multivan Generation »

Je hoeft je voor mij niet te verantwoorden hoor.
Ikzelf ga alleen heel anders met techniek om. :knipoog

Veel plezier van je bus hoor. :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk

Bericht door Babson »

Vandaag de eerste 1000 km met mijn nieuwe T5 GP 180 DSG op de klok gezet en ben nog geen vervelende dingen tegen gekomen.
Begin nu langzaam aan het geluid van de 4 pitter te wennen, hij veel stiller dan mijn vorige T5 en de DSG-bak rijdt zeer relaxed.

Wat mij vooral erg goed bevalt zijn de remmen. Het is een grote verbetering t.o.v. mijn oude T5, al is de vergelijking niet helemaal 1:1 (16" t.o.v. 17"). De ruimte achter de stoelen wordt nu ook door de rest van de family zeer op prijs gesteld (ik heb nu een LBW).

Het veel besproken brandstofverbruik vind ik ook acceptabel; 1:11. 60% korte ritten of ritten op een provinciale weg de rest snelweg 130 km/h op cruise control.

So far, so good.

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
Plaats reactie