gertned schreef:zo 1000 km verder met mijn nieuwe T5gp 180 pk 4 motion DSG......
en nu het leukste mijn maat heeft een mercedes viano v6 die dacht mijn er uit te trekken die kwam dus van een kouwe kermis thuis :klappen
Moet je vooral doen, met een nieuwe auto...
Maar ja, dat is mijn mening maar...
1000 km verder en 1 keer na een lange rit een keer gas geven kan geen kwaad de dsg bepaald zijn schakelpunten toerenteller komt niet eens in de buurt van rood.
en hij stond ook niet in de sportstand maar gewoon in de D
@ gertned.. je bent niemand verantwoording schuldig.... je rijd met je wagen zoals jij wilt.... je heb 2 jaar volledige garantie.. kan beter in die periode kapot gaan... dan erna omdat je altijd lekker rustig deed...
als die kapot gaat komt dat vast niet om dat je af en een keer goed gas geeft....
raymondo schreef:@ gertned.. je bent niemand verantwoording schuldig.... je rijd met je wagen zoals jij wilt.... je heb 2 jaar volledige garantie.. kan beter in die periode kapot gaan... dan erna omdat je altijd lekker rustig deed...
als die kapot gaat komt dat vast niet om dat je af en een keer goed gas geeft....
Vandaag de eerste 1000 km met mijn nieuwe T5 GP 180 DSG op de klok gezet en ben nog geen vervelende dingen tegen gekomen.
Begin nu langzaam aan het geluid van de 4 pitter te wennen, hij veel stiller dan mijn vorige T5 en de DSG-bak rijdt zeer relaxed.
Wat mij vooral erg goed bevalt zijn de remmen. Het is een grote verbetering t.o.v. mijn oude T5, al is de vergelijking niet helemaal 1:1 (16" t.o.v. 17"). De ruimte achter de stoelen wordt nu ook door de rest van de family zeer op prijs gesteld (ik heb nu een LBW).
Het veel besproken brandstofverbruik vind ik ook acceptabel; 1:11. 60% korte ritten of ritten op een provinciale weg de rest snelweg 130 km/h op cruise control.