Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

geleider schuifdeur

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roadje36
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2009, 22:06
Locatie: Delden (Overijssel)

geleider schuifdeur

Bericht door roadje36 »

Hallo allemaal,

Helaas is het bij mijn T4 inmiddels ook tijd voor een nieuw lagertje in de geleider van de schuifdeur. Ik heb inmiddels begrepen dat er setjes te koop zijn via e-bay duitsland en natuurlijk de dealer. Mijn vraag is of je de hele deur moet verwijderen om de geleider te kunnen vervangen? of is het mogelijk om alleen de geleider te verwijderen en een nieuwe te monteren zonder de hele schuifdeur los te halen?
Ik dacht eerst hier maar even rond te vragen vóór ik de deurbekleding loshaal om te kijken hoe de geleider vast zit, het heeft geen zin om opnieuw het wiel uit te vinden als anderen dat al voor me gedaan hebben.... :gekte
Voor de volledigheid; mijn T4 is uitgevoerd met een dubbelcabine van Omos.

bij voorbaat vriendelijk dank!
Volkswagen Transporter (T4) bouwjaar 1999 75 KW donkerblauw metallic wijsneus
fred1173
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: krabbendijke

Re: geleider schuifdeur

Bericht door fred1173 »

het is mogelijk om je geleider te vervangen als je deur in de auto blijft zitten, maar is a hell of job :muur
Ik heb mijn schuifdeur samen met peter gedaan en toen bleek dat ik het verkeerde onderdeel besteld had.
De volgende dag naar de sloop geweest voor een goeie want mijn wieltjes lagen helemaal los.
Toen bleek ook dat er 2 types zijn 1 met 2 bouten vast aan de deur en 1 met 1 bout en een soort haak aan het uit einde.
Als je je bekleding van binnen uit los kan krijgen zonder de deur te demonteren kun je zien welke je moet hebben.
Wij hebben toen voor de afstelling de deur er in gehangen en met een lange sleutel konden we net bij de bout om hem vast te zetten.
hoop dat je er iets aan hebt, zo wie zo met 2 man doen dingen zijn loei zwaar :alarm
Plaats reactie