Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Druk geweest

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Druk geweest

Bericht door doka Rick »

Hoi,

in de afgelopen 4 weken is het volgende gebeurt:

1- distributie en waterpomp vervangen - de waterpomp maakte lawaai en als alles toch los ligt dan maar meteen nieuw spul er op.

2- de achterbank is vervangen door 2 T4 voorstoelen die via Weetjewel heb gekocht in Assendelft. De kunststof bak van de achterbank is aangepast opdat de veranderde stoelconsolles er in passen. De bekleding van de stoelen is vervangen door dezelfde Inca stof als op de T5 voorstoelen zit. Tussen de 2 stoelen achterin heb ik een uitneembare box gemaakt die ook als armsteun werkt.

3- linker centrale deurvergrendeling motor vervangen

4- zomerwielen weer gemonteerd

5- vanavond de verstuivers en motormanagement van de AJT (88pk) vervangen door verstuivers en motor management van een ACV (102pk). De EGR-klep schoongemaakt (vies klusje) en afgesloten met een RVS plaatje. De intercooler was al eerder gemonteerd.

Binnenkort moet nog:

1- Achterwand cabine aan de binnenkant isoleren tegen geluid en bekleden met grijs skai.

2- in de bekleding tegen het dak L + R een leeslampje monteren boven de stoelen achterin

3- het rugleuningframe van de rechter voorstoel (T5) vervangen voor een type waar armsteunen aangemonteerd kunnen worden.



Ik denk dat ik voor nu wel even genoeg gedaan heb aan de Doka als ik dit klaar heb.

Groeten Rick
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Druk geweest

Bericht door René »

Eens kijken of het roken dan ook opgelost is.

René
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Druk geweest

Bericht door doka Rick »

Hoi Rene,

volgens mij was het vanmorgen zonder de bekende blauw/grijze rook toen ik starte. Dus dat moet gelukt zijn. Wat me wel opgevallen is, is dat de motor anders klinkt; rustiger.

Ik heb toch nog een paar vraagjes aan je: moet ik eigenlijk in het motormanagement de versnellingsbak aangeven? Eindoverbrenging/wielomtrek? Kan dit met VAG-com? ik heb het programma en kabel gekocht, maar nog niet geinstalleerd en weet nog niet hoe het werkt. Als ik dit wel ga doen, kan ik ook de verkeerde dingen instellen en da's niet handig. Ik zou het wel willen kunnen om de turbo druk iets hoger te zetten of kan dit alleen mechanisch?

Ja, je ziet; ik ben steeds verder aan het zoeken. Misschien daarom wel goed dat ik de VAG-com nog niet geinstalleerd heb.

Ik lees graag je antwoorden.

Groeten Rick
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Druk geweest

Bericht door René »

doka Rick schreef:Hoi Rene,

volgens mij was het vanmorgen zonder de bekende blauw/grijze rook toen ik starte. Dus dat moet gelukt zijn. Wat me wel opgevallen is, is dat de motor anders klinkt; rustiger.

Ik heb toch nog een paar vraagjes aan je: moet ik eigenlijk in het motormanagement de versnellingsbak aangeven?
Is hier ook wat aan veranderd dan, of bedoel je dat je nu met een ACV motorcomputer rondrijdt en een ACV motor hebt. Volgens mij maakt dat niet uit, dat moet je dus proberen. Vagcom doet verder niets met die informatie ( volgens mij )
doka Rick schreef:Eindoverbrenging/wielomtrek? Kan dit met VAG-com? ik heb het programma en kabel gekocht, maar nog niet geinstalleerd en weet nog niet hoe het werkt. Als ik dit wel ga doen, kan ik ook de verkeerde dingen instellen en da's niet handig. Ik zou het wel willen kunnen om de turbo druk iets hoger te zetten of kan dit alleen mechanisch?

Ja, je ziet; ik ben steeds verder aan het zoeken. Misschien daarom wel goed dat ik de VAG-com nog niet geinstalleerd heb.

Groeten Rick
Eindoverbrenging kun je idd veranderen met Vagcom. Door ander getal in te voeren kun je het snelheidsverschil (indien aanwezig) corrigeren.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_17-07 ... pulsteller" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbodruk hoger zetten kan je mechanisch doen. Betere optie zou zijn ( in mijn optiek) laat hem chippen, of dat moet net niet de insteek zijn.....

René
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Druk geweest

Bericht door doka Rick »

Dag Rene,

ik heb ooit al de intercooler gemonteerd van een ACV en sinds dinsdag dus het regelapparaat en de verstuivers van de ACV gemonteerd. Ik neem aan dat het dus nu een ACV is met de korte V-bak van de AJT. Ik heb ETKA en ETOS door gepuzzeld en kon geen verdere verschillen vinden.

Trouwens het regelapparaat is ooit door PON gechipt en als ik zo rond lees moet dat zo'n 130PK zijn.

Ik zal eens gaan stoeien met VAG-com en kijken of de V-bak instelling nog wat brengt.

bedankt voor de info.

Groeten Rick
Plaats reactie