emil schreef:het is al minimaal 4 jaar geleden dat ik een daf motor los heb gehad maar ik weet vrij zeker dat
daf geen egr gebruikt en van de type's met de mechanische pompen hadden ze bij de vrachtwagens nog niet eens
van egr gehoord
je kunt het makkelijk controleren
als het goed is zit je uitlaat spruitstuk (met turbo) aan de rechter kant, als er egr op zit gaat vanaf hier ergens
en pijp met een klep ergens naar de inlaat
maar ben jij niet in de war met de waste gate ?????
opzij van de turbo zit een potje met een stangetje naar een hevel van op de turbo en een slangetje (+\- 6mm)
die vanaf koude kant (inlaat) van de turbo komt
de waste gate gaat los als als de turbo druk te hoog op zou lopen dus om de motor te beschermen
dus weet wat u doet
van de waste gate kun je beter afblijven , is wel af te stellen ,dat wel maar moet wel werken
sucses
hallo
heb even de kap weggehaald,zie aan de inlaat kant van de turbo de opschriften IN en OUT
de inlaat is dicht en bij OUT zit een leiding die naar beneden loopt het motorblok in net boven de carterpanrand
dus het zal wel een olieleiding zijn
het is mijn eerste turbomotor,ben er niet zo mee bekent
mijn vorige motoren waren detroit diesels
beresterke motoren maar duur in de brandstof daarom toen deze daf ingebouwd toen de detroit na 29 jaar in de revisie moest
gr.ruud