Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koplamp vervangen T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
darkdream
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:08
Contacteer:

koplamp vervangen T4

Bericht door darkdream »

Help, help,

Ik dacht mijn linkerkoplamp te vervangen van m'n T4 bj. 2000, er zit nl. 'n gat in door steenslag.
Heb alvast 'n nieuwe aangeschaft en alle boutjes en schroeven losgedraaid waar ik bij kon.
Ook het linkerknipperlicht verwijderd, maar ik krijg de metalen plaat tussen de kunststofgrilles niet los, die zit nog met 4 boutjes (?) vast aan de zijkanten.
Heeft iemand enig idee hoe ik daar bij kan?
Ik heb 'n bus met gewone voorkant.

De oplossing zal wel weer simpel zijn maar ik snap 't nog niet hoe ik daar bij moet komen.
Zitten die kunststof grilles nog ergens anders aan vast dan aan die 3 schroefjes die ik zie zitten?
Keep your shiny side up!
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: koplamp vervangen T4

Bericht door Ron Mokum 383 »

Mijn glas was ook stuk, nieuw glas met afdicht rubber gehaalt bij de dealer. (zit met veer klemmen ,wijsneus)
Laatst gewijzigd door Ron Mokum 383 op 06 apr 2011, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: koplamp vervangen T4

Bericht door DNS »

Die grill is bij de rechte neus na '96 een geheel, dus de 2 schroeven van het onderste rooster moeten ook los.

Misschien kun je even je Duits oefenen op de Duitse T4-Wiki... Plaatjes zeggen daar ook genoeg hoor, als je Duits niet zo goed is. :knipoog


Edit: Hier het stuk over de uitbouw van de lamp zelf (waarin al verzwezen naar de uitbouw van de grill). :wjw
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: koplamp vervangen T4

Bericht door Pascal-141 »

darkdream schreef:Help, help,

Ik dacht mijn linkerkoplamp te vervangen van m'n T4 bj. 2000, er zit nl. 'n gat in door steenslag.
Heb alvast 'n nieuwe aangeschaft en alle boutjes en schroeven losgedraaid waar ik bij kon.
Ook het linkerknipperlicht verwijderd, maar ik krijg de metalen plaat tussen de kunststofgrilles niet los, die zit nog met 4 boutjes (?) vast aan de zijkanten.
Heeft iemand enig idee hoe ik daar bij kan?
Ik heb 'n bus met gewone voorkant.

De oplossing zal wel weer simpel zijn maar ik snap 't nog niet hoe ik daar bij moet komen.
Zitten die kunststof grilles nog ergens anders aan vast dan aan die 3 schroefjes die ik zie zitten?
In de grille zitten een paar schroefjes , die losdraaien , en de metalen plaat dan gewoon recht naar voor "lostrekken" , die 4 "boutjes" zoals jij vermeld zijn geen boutjes , maar gewoon "pinnetjes" waar de metalen plaat overklikt . Dus gewoon naar voor lostrekken . Kan soms wel spannen hoor .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: koplamp vervangen T4

Bericht door Harry 341 »

Kijk op de site van Peter Multivan.....staat alles van A tot Z beschreven...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: koplamp vervangen T4

Bericht door heartbeat »

Je kan ook losse koplamp glazen bestellen he dus misschien goedkopen dan een hele koplamp
Rob & Lize
Gebruikersavatar
darkdream
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:08
Contacteer:

Re: koplamp vervangen T4

Bericht door darkdream »

Pascal-141 schreef:
darkdream schreef:Help, help,

Ik dacht mijn linkerkoplamp te vervangen van m'n T4 bj. 2000, er zit nl. 'n gat in door steenslag.
Heb alvast 'n nieuwe aangeschaft en alle boutjes en schroeven losgedraaid waar ik bij kon.
Ook het linkerknipperlicht verwijderd, maar ik krijg de metalen plaat tussen de kunststofgrilles niet los, die zit nog met 4 boutjes (?) vast aan de zijkanten.
Heeft iemand enig idee hoe ik daar bij kan?
Ik heb 'n bus met gewone voorkant.

De oplossing zal wel weer simpel zijn maar ik snap 't nog niet hoe ik daar bij moet komen.
Zitten die kunststof grilles nog ergens anders aan vast dan aan die 3 schroefjes die ik zie zitten?
In de grille zitten een paar schroefjes , die losdraaien , en de metalen plaat dan gewoon recht naar voor "lostrekken" , die 4 "boutjes" zoals jij vermeld zijn geen boutjes , maar gewoon "pinnetjes" waar de metalen plaat overklikt . Dus gewoon naar voor lostrekken . Kan soms wel spannen hoor .
OK het is weer helemaal gelukt dankzij jullie op ons onovertroffen forum!
Het waren dus idd die pinnetjes waar de metalen plaat aan hangt, je moet ''t maar weten......
Het motortje overhangen was nog efkes 'n gepruts, maar alles werkt weer, nu dus wachten tot 't donker is om de lampen af te stellen.
Iedereen bedankt voor de service, en tot de volgende keer.........
Keep your shiny side up!
Plaats reactie