Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spookslot

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Spookslot

Bericht door painter »

De afgelopen paar weken, doet er een merkwaardig verschijnsel voor.
Wanneer ik mijn auto met de afstandsbediening op slot heb gedaan, gebeurt het (wanneer ik in de buurt van mijn auto ben), zo nu en dan, dat ik het geluid hoor, als ware in deze handeling nog een keer doe.
Echter wanneer ik dit geluid hoor, activeer ik de afstandbediening in het geheel niet.
Bij toeval hoorde ik dit verschijnsel een paar weken toen in mijn tuin zat.
Kortom, hoe vaak gebeurt dit spontaan.
Het lijkt wel of het systeem voor de zekerheid de sloten nogmaals activeert.
Dit gebeurde een paar weken geleden ook om een uur of 4 ,s nachts.
Ik mijn bed uit ( je leest wel eens van die verhalen dat men op afstand je code opvangt, en later je auto komen ophalen), gewapend met niks, en niets te zien buiten.
Hoe dan ook, vindt het een beetje vreemd, zolang als mijn deuren niet automatisch opengaan vindt ik het best.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Bij mij ging het slot pas na 2 keer drukken open. Slot bleek kapot en is vervangen (garantie).
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Spookslot

Bericht door vaniac »

painter schreef:De afgelopen paar weken, doet er een merkwaardig verschijnsel voor.
Wanneer ik mijn auto met de afstandsbediening op slot heb gedaan, gebeurt het (wanneer ik in de buurt van mijn auto ben), zo nu en dan, dat ik het geluid hoor, als ware in deze handeling nog een keer doe.
Echter wanneer ik dit geluid hoor, activeer ik de afstandbediening in het geheel niet.
Bij toeval hoorde ik dit verschijnsel een paar weken toen in mijn tuin zat.
Kortom, hoe vaak gebeurt dit spontaan.
Het lijkt wel of het systeem voor de zekerheid de sloten nogmaals activeert.
Dit gebeurde een paar weken geleden ook om een uur of 4 ,s nachts.
Ik mijn bed uit ( je leest wel eens van die verhalen dat men op afstand je code opvangt, en later je auto komen ophalen), gewapend met niks, en niets te zien buiten.
Hoe dan ook, vindt het een beetje vreemd, zolang als mijn deuren niet automatisch opengaan vindt ik het best.
Ha die Painter,
Dit soort storingen kunnen ontstaan door slechte massaverbindingen of contactstoringen in de connectors. Ik zou naar de dealer gaan en even het systeem laten controleren.
Mijn T5 heeft wel eens het probleem dat het slot van de achterklep pas naar drie keer drukken op de afstandsbediening opengaat. De oorzaak is een contactstoring in de connector van het slot. Wanneer ik de connector een paar keer verwijderd en weer gemonteerd heb functioneert het slot weer een hele tijd zonder problemen. Om dit probleem definitief op te lossen zou ik de contactpennetjes in de connector wat moeten verbuigen. Maar hier heb ik tot op heden nog geen tijd voor gehad.
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

Het wordt tijd om je bus in te ruilen Painter :knipoog
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Bericht door XAVIER »

ik heb sedert deze week ook met spookslot te maken mijn kinderen stappen in smijten het portier toe en alles is op slot, heb hem moeten openen met sleutel daar afstandbediening opende en onmiddelijk terug dicht. aangekomen aan school stap ik uit en alles sluit zich opnieuw; dan al rijdend op autosnelweg ging da slot zich steeds openen en sluiten om na enkel keren op en neer toe te blijven na een paar km weer open dan weer een paar keer op en neer. smorgens rij ik mijn auto buiten, en laat mijn portier open staan om de garage poort te sluiten hoor ik klakklak en ja hoor alles op slot gelukkig stond mijn portier open of ik kon er niet in en stond ie daar met draaiende motor op straat. dealer heeft een mail naar invoerder gestuurd daar dit een ongekend probleem blijkt te zijn volgende week mag ik terug om te herstellen, maar ben zeer voorzichtig om niet of eruit of erin gesloten te zijn.
salut xavier
Plaats reactie